Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
eelke schreef:Dit is wat Joep ook had! Inc die losse haren!

En Gijs had het nu ook een beetje. Ruikt het ook zo maf muf zoetig? Beetje zachte korstjes. Bruin smeer op de huid?

Ik wilde appelazijn adviseren. De dierenarts waar ik met Gijs kom (van de Silverlinde, dus ook absoluut niet van de onnatuurlijke dingen) adviseerde tea tree.

Silverlinde heeft ook een webshop, met ook eigen shampoo. Met deze ingrediënten;
essentiële oliën: citroen, geranium, tea tree; neem, pH-neutrale shampoo

Maar ja, wat er dan in 'ph-neutrale shampoo' zit? Misschien navragen...
Nee, geen geur, geen vocht, geen losse haren.
Gewoon korstjes/schilfers.

De kokoszeep lijkt hem goed te doen. Ik wacht nog een paar uur af en dan ga ik hem er maar helemaal mee wassen.
Door inni
Is het misschien een combinatie van het warme weer en het nat ergens gaan liggen waardoor hij wat minder snel opdroogt en mede door het warme weer het vocht tegen z'n huid gaat broeden?
Hopelijk vind je snel een goedwerkende oplossing

Hier waren ze sinds dinsdag op hun poten aan 't knabbelen en likken.....ik spoel hu buik en poten regelmatig af met warm weer omdat ze een lange vacht hebben en Boy nog 's een super dikke haardos ook. Toen ik beter ging kijken zag ik daarstraks vooral bij Boy een vochtige laag op z'n huid met een gelige kleverige laag op de haren tegen z'n huid aan......Na het goed wassen met weinig shampoo (ik heb die genomen die ik altijd neem) heel veel spoelen en nog meer drogen op hele lage temperatuur lijkt het weg te zijn. De huid van Boy is nog wel roder dan anders. Ik bedacht me nadien dat Boy hetzelfde liet zien in de huidplooi bij z'n balzak en in z'n oksels toen hij in het voorjaar door de diarree een paar dagen heel vaak z'n broek moest laten spoelen en omdat ik dan de plasbuik meepak werden ook iedere keer z'n oksels nat. Hij was toen heel sloom en lag net als met het warme weer nu bijna de hele dag te slapen waardoor hij heel lang nat bleef. Ik blies hem niet helemaal droog maar nu dus wel.
Door Border Bandit
Vervelend dat Nelson die schilvers heeft!!

Logisch dat je soms even baalt. Maar weet je, hij had geen betere baas kunnen treffen!!
Jij doet alles voor hem en geeft hem zo min mogelijk rotzooi.
Menigeen had hem volgepompt met medicijnen.

Echt, hij boft dat hij bij jou mag wonen!!!!!

Werkt de kokoszeep een beetje?

Heel veel beterschap, hopelijk knapt hij snel weer op!! :-*
:bigarmhug: :bigarmhug:
Door Hope
Het mannetje ligt rustig te slapen, hij heeft geen jeuk. Ik heb 2 plekken gewassen, die zien er goed uit. Als dat morgen nog steeds zo is was ik hem helemaal.

Vannacht slaap ik beneden op de bank. Hopelijk is het onzin maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Door Border Bandit
Hope schreef:Het mannetje ligt rustig te slapen, hij heeft geen jeuk. Ik heb 2 plekken gewassen, die zien er goed uit. Als dat morgen nog steeds zo is was ik hem helemaal.

Vannacht slaap ik beneden op de bank. Hopelijk is het onzin maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Zou ik ook gedaan hebben! ;)

Fijn dat hij rustig is en geen jeuk heeft.
Ik duim dat die zeep goed werkt en hij snel weer opgeknapt is!
:duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Door Hope
inni schreef:Hoe is de nacht geweest? hopelijk heeft hij rustig geslapen en heb jij ook wat rust kunnen vinden.
Goed! Hij heeft goed geslapen. Ik wat minder op de bank, haha, maar dat geeft niet.

De huid die ik gewassen heb is rustig. Ik ga hem straks lekker helemaal inzepen. Samen met de cortico's hoop ik dan dat we het weer gehad hebben.
Door Siberienne
Hope schreef:Goed! Hij heeft goed geslapen. Ik wat minder op de bank, haha, maar dat geeft niet.

De huid die ik gewassen heb is rustig. Ik ga hem straks lekker helemaal inzepen. Samen met de cortico's hoop ik dan dat we het weer gehad hebben.

Beterschap voor de knappe zwarte man, hopelijk doet dit hem goed!

Ik snap je gevoel heel goed; mijn vorige twee honden kregen RC, jaarlijks vaccinaties, runderbotten om te knagen en 2x per jaar ontworming. Chenak werd 14 en was nooit ziek. Janouk ook nooit ziek, werd helaas wel maar 11.
En nu heb ik veel meer moeite gedaan om goed en afwisselende te voeren en loop ik te klooien met Spot en zijn darmen.....

Overigens heeft Shadow ook veel schilfers, eigenlijk altijd al, maar die heeft nauwelijks jeuk. Of hij nu alleen KVV kreeg, alleen brok, welke olie erbij etc leek niks uit te maken. Wat wel wat lijkt te doen nu is extra zink. Maar goed, zinktekort is een huskyprobleem en 1 van hun broertjes heeft een echte zink-derymatose, vandaar dat ik het ben gaan proberen.
Door Anne in Zweden
Hope schreef:Goed! Hij heeft goed geslapen. Ik wat minder op de bank, haha, maar dat geeft niet.

Hè, wat fijn! Geeft tenminste rust in de tent, de geestelijke tent ook, niet in de laatste plaats. Heerlijk!

Ik zat nog te denken: je had laatst toch hert toegevoegd aan zijn menu. Zou het daar nog mee te maken kunnen hebben? Of is seborrhea geen teken van voedselallergie?
Door Hope
Anne in Duitsland schreef:Hè, wat fijn! Geeft tenminste rust in de tent, de geestelijke tent ook, niet in de laatste plaats. Heerlijk!

Ik zat nog te denken: je had laatst toch hert toegevoegd aan zijn menu. Zou het daar nog mee te maken kunnen hebben? Of is seborrhea geen teken van voedselallergie?
Ik heb er ook aan gedacht. Ik ga het in elk geval 6 weken schrappen.
Zooooo, wat een verschil! Is dat met de kokoszeep die je gisteren hebt gekocht, of heb je hem gewoon in een bad met gesmolten kokosolie gestopt? :D In ieder geval zit het er goed uit! Hij jeukt ook niet meer? Zou fijn zijn. Kus op z'n zoete snuit! :-*
Door Hope
Anne in Duitsland schreef:Zooooo, wat een verschil! Is dat met de kokoszeep die je gisteren hebt gekocht, of heb je hem gewoon in een bad met gesmolten kokosolie gestopt? :D In ieder geval zit het er goed uit! Hij jeukt ook niet meer? Zou fijn zijn. Kus op z'n zoete snuit! :-*
Nee, alleen de zeep en daarna héél licht ingesmeerd met kokosolie (puur) om de huid wat extra te vetten. Het ventje heeft geen jeuk. Of dat die injectie is of de zeep weet ik niet maar hij kan in elk geval geen last meer hebben van jeukende schilfers :D
Door Siberienne
Hope schreef:Nee, alleen de zeep en daarna héél licht ingesmeerd met kokosolie (puur) om de huid wat extra te vetten. Het ventje heeft geen jeuk. Of dat die injectie is of de zeep weet ik niet maar hij kan in elk geval geen last meer hebben van jeukende schilfers :D

Top! en wat een liefie zeg, die snoet...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door