Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Lizzy schreef:Ohww, wat een ellende :'(

Ik weet het gewoon niet, wat je nu het beste kunt doen.... Is het een idee om 1 klein deeltje te wassen met een stuk kokoszeep, om te kijken wat dat doet? Zeg even een voorpoot? Je kunt hem dan altijd nog een kap omdoen als het erger wordt....

F*ckzooi.

Waarom pred en geen Apoquel? (puur nieuwsgierig).
Ik denk dat ik maar naar de Tuinen ga voor kokoszeep. Of een recept om dat zelf te maken.

Hij heeft cortico's gehad omdat het veel te heftig is voor apoquel. Gaat gewoon niet helpen nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:'(
Door Lizzy
Holypenoly, dat ziet er heftig uit :-X

Zit er in die kokoszeep van de Tuinen echt alleen kokosolie? Want ik zou dat nu wel willen, kokosvet en niks anders.
Door Hope
Lizzy schreef:Holypenoly, dat ziet er heftig uit :-X

Zit er in die kokoszeep van de Tuinen echt alleen kokosolie? Want ik zou dat nu wel willen, kokosvet en niks anders.
Geen idee. Ik ga er heen, neem Nelson mee en ga ze vragen om advies. Desnoods maak ik zelf wat.
Door sella
je kan een stukje zeep van mij krijgen, daar zit gegarandeerd niets anders in.
Zelf maken moet nog 6 weken rijpen dat is voor later fijn, niet voor nu.
Door Kaio
Crap weer :-X

Maar dit ziet er voor mij wel bekend uit. Dat van Maci zag er wel eens zo uit (en meen dat kaio ook ooit zoiets gehad heeft, maar dan zonder jeuk).

Ik heb trowuens hier het idee dat Maci bovenop een bepaalde plant lag die zijn huidproblemen verergerde. (nadat mijn arm dit jaar reageerde op die plant en we waar hij eerst lag nu tegels liggen dus hij niet op die plant ligt en dat het tot nu toe dit jaar veel minder erg is) Dus ja contact allergie kan inderdaad zijn, maar dan ook voor alles en nog wat, weet je nog niks.

Zijn sommige van die schilfers ook vochtig? (met name die op de 1e foto?)
Door Kaio
Trouwens Maci heeft het in augustus altijd op zijn ergst. Ik heb de foto's van vorig jaar gevonden: Is iets minder duidelijk te zien dan in een zwarte vacht:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb dus toen voor het eerst apoquel gegeven, met succes. Wel dus de echte opbouw gevolgd, dus 2 weken hoge startdosis.
Door Anneloog
Wat ontzettend vervelend. Ja wassen met alleen water kan soms uitdrogend zijn maar dit is ook afhankelijk van het water. Als water veel kalk bevat werkt dit vaak niet prettig dan zou regenwater of gedeminiraliseerd water beter zijn. Je wilt de ph balans niet verstoren maar de huid is al onrustig en aangedaan met deze uitbraak. Ivm zijn gevoeligheid en allergische verleden snap ik dat havermelk zelf gemaakt niet wenselijk is. Maar bv regenwater met klein scheutje appelazijn zou dit een oplossing kunnen zijn? En na spoelen met azijn water ff de waterblazer licht er op om de huid zo snel mogelijk weer 'droog' te maken en zo schimmels en gisten te voorkomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door Hope
Ik ben nu al vanaf 8.00 uur onafgebroken in de weer voor Nelson. Ik ben stik chagrijnig van de da die vond dat er echt een titerbepaling gedaan moest worden omdat hij niet geënt is. Sjeezus, daar kom ik nu toch verdorie niet voor! Doe gewoon wat Vroom gezegd heeft dat je moet doen en houdt verder je mond.

Daarna naar de Tuinen in Venlo. Zeep op. Ja, ze hadden een prachtig alternatief. Ingrediënten: een lange lijst inclusief SLS. No thx. Dus weer verder.
Afijn. Drie winkels later heb ik biologische, handgemaakte kokoszeep gevonden van 100% kokos en verder niks. Peperduur, maar goed, beter dan niks.

Nu is er een halve dag om. De jeuk is weg dankzij de injectie. Goddank.
Ik denk dat ik 1 plek ga wassen met de zeep en kijk wat er dan gebeurd.

Soms hé, soms wil ik gewoon een huis-tuin-en-keukenhond die 15 wordt op brok van de Lidl, elk jaar een grote coctail krijgt en 6x per jaar wordt ontwormd en pipetten krijgt tegen vlooien. Echt, alles doe ik voor Nelson en dan krijg je weer zo iets. :'(
*klaagmodus uit*

Hij heeft afgelopen maandag gezwommen op een nieuw plekje. Daarna thuis meteen onder de kraan, maar toch. Laten we dat ook maar niet meer doen.
Door Bosliefje
Ik heb eens mijn hond met een jeuk-crisis met groene zeep gewassen, ze heeft daarna 2 dagen totaal niet meer gekrabt en dat was op dat moment een wonder!

Veel sterkte met hem, ik snap heel goed dat je af en toe klagen moet, het is ook vreselijk je hond zo te zien.
Door Tanna
Appelazijn kan inderdaad een wondermiddel zijn bij van alles en nog wat.
Bij seborroe kan sint jans olie of oregano olie ook gunstig werken, in elk geval bij mensen.
Door pluk
Ff snel, Zit op kantoor...
Heb zelf seborroe en heb zelf veel baat bij shampoo met aloe vera en tea tree.
Bij een uitbraak gaan de schilfers niet weg maar helpt wel enorm goed tegen de jeuk.
Door Lizzy
Hope schreef:Ik ben nu al vanaf 8.00 uur onafgebroken in de weer voor Nelson. Ik ben stik chagrijnig van de da die vond dat er echt een titerbepaling gedaan moest worden omdat hij niet geënt is. Sjeezus, daar kom ik nu toch verdorie niet voor! Doe gewoon wat Vroom gezegd heeft dat je moet doen en houdt verder je mond.

Daarna naar de Tuinen in Venlo. Zeep op. Ja, ze hadden een prachtig alternatief. Ingrediënten: een lange lijst inclusief SLS. No thx. Dus weer verder.
Afijn. Drie winkels later heb ik biologische, handgemaakte kokoszeep gevonden van 100% kokos en verder niks. Peperduur, maar goed, beter dan niks.

Nu is er een halve dag om. De jeuk is weg dankzij de injectie. Goddank.
Ik denk dat ik 1 plek ga wassen met de zeep en kijk wat er dan gebeurd.

Soms hé, soms wil ik gewoon een huis-tuin-en-keukenhond die 15 wordt op brok van de Lidl, elk jaar een grote coctail krijgt en 6x per jaar wordt ontwormd en pipetten krijgt tegen vlooien. Echt, alles doe ik voor Nelson en dan krijg je weer zo iets. :'(
*klaagmodus uit*

Hij heeft afgelopen maandag gezwommen op een nieuw plekje. Daarna thuis meteen onder de kraan, maar toch. Laten we dat ook maar niet meer doen.
Ik vrees dat alles doen helaas geen garantie is :'( . En daar mag je best stik chagrijnig over zijn want het is ook heel erg ruk.
Door eelke
Dit is wat Joep ook had! Inc die losse haren!

En Gijs had het nu ook een beetje. Ruikt het ook zo maf muf zoetig? Beetje zachte korstjes. Bruin smeer op de huid?

Ik wilde appelazijn adviseren. De dierenarts waar ik met Gijs kom (van de Silverlinde, dus ook absoluut niet van de onnatuurlijke dingen) adviseerde tea tree.

Silverlinde heeft ook een webshop, met ook eigen shampoo. Met deze ingrediënten;
essentiële oliën: citroen, geranium, tea tree; neem, pH-neutrale shampoo

Maar ja, wat er dan in 'ph-neutrale shampoo' zit? Misschien navragen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door