Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hylos schreef:Als ik Xavi meer vleesbot voer dan valt het direcr uit zijn kont direct uit elkaar. Lijkt wel stof. :biggrin2:
Ik vraag me dan af of het dan wel hard is geweest.. dus ik weet niet of dat helpt.
Als ik hem pens erbij voer krijg hij duidelijk compact hardere drollen.

Beterschap voor Nelson!
Aan enkel grasgevoerde lamspens (voor iets anders is hij allergisch, er mag echt geen graan gevoerd zijn) is moeilijk te komen. Ik voer het hem wanneer ik eraan kan komen maar erg vaak is dat helaas niet :-\
Ja ik zou ook wat meer vleesbot ( of kaler wat op hetzelfde neerkomt) geven. Hoeft niet een iedere dag, als ze maar regelmatig een beetje moeten drukken dan zou het al goed moeten zijn.
Ik zou idd ook met 5% beginnen om te kijken hoe het dan gaat!

En ja honden kunnen bikkelhard zijn! Dat zit meer in hun natuur nog.
Heb hier de allergie hond die rustig loopt op ontstoken tenen en Fozzy had een ontstoken elleboog waar ie niet over zeurde. Zag het uiteraard aan de manier van lopen bij hun, maar iets van piepen of zeuren neu ho maar.
Kaio schreef:Ja ik zou ook wat meer vleesbot ( of kaler wat op hetzelfde neerkomt) geven. Hoeft niet een iedere dag, als ze maar regelmatig een beetje moeten drukken dan zou het al goed moeten zijn.
Ik zou idd ook met 5% beginnen om te kijken hoe het dan gaat!

En ja honden kunnen bikkelhard zijn! Dat zit meer in hun natuur nog.
Heb hier de allergie hond die rustig loopt op ontstoken tenen en Fozzy had een ontstoken elleboog waar ie niet over zeurde. Zag het uiteraard aan de manier van lopen bij hun, maar iets van piepen of zeuren neu ho maar.
Vandaag krijgt hij wat extra vleesbot. Eens kijken hoe dat gaat.

Hij laat dus echt niks zien en ik vind dat maar mooi onhandig. Ik wil alles voor hem doen maar ik kan moeilijk elke dag met zo'n lampje in zijn gehoorgang zitten poeren om te kijken of hij een ontsteking heeft. Een sukkeltje is het. Maar dan wel de liefste van allemaal ;)
Lizzy schreef:Wat je zou kunnen doen is zelf gewoon van tijd tot tijd even voelen hoe het ervoor staat. De anaalklieren dus he. Van binnen uit gaat veruit het beste, vind ik. Hier een instructiefilmpje:
Duidelijk, dank je!
Door sella
Ik hoorde van dr Vroom dat anaalklierproblemen ook samenhangen met allergie.
Ambertje mijn labje was daar idd ook een schoolvoorbeeld van samen met haar oren.
Diego mijn eerste odh ook een schoolvoorbeeld anaalklieren, oren en allergie.
Buffel allergisch, anaalklieren en gelukkig geen oorontsteking.
Shay niet allergisch, geen anaalproblemen, oren of huid problemen.
sella schreef:Ik hoorde van dr Vroom dat anaalklierproblemen ook samenhangen met allergie.
Ambertje mijn labje was daar idd ook een schoolvoorbeeld van samen met haar oren.
Diego mijn eerste odh ook een schoolvoorbeeld anaalklieren, oren en allergie.
Buffel allergisch, anaalklieren en gelukkig geen oorontsteking.
Shay niet allergisch, geen anaalproblemen, oren of huid problemen.

Dat zei de da ook ja, dat het daar wel mee te maken zou kunnen hebben.
Het is alleen raar dat hij al bijna 2 jaar allergisch is en nu pas voor het eerst last heeft van zijn anaalklieren. Heeft Vroom jou tips gegeven daarvoor?
Door sella
Nou schoonhouden, en voorzichtig met steeds legen, en als het hier weer op zou spelen apoquel verhogen en kijken wat het doet.
We zijn nu eindelijk zover qua maag zwelling dat de moderin afgebouwd kan worden en we wachten af qua anaalklieren.
Ik merk dat het bot opvoeren bij Buffel juist vollere klieren geeft, echter de ligging van de klieren is ook niet optimaal,wij kunnen ze niet voelen en alleen op tafel met een verdovend zalfje lukt het de da hem te kunnen navoelen.

Bij mijn schatten ook pas na 2 jaar ongeveer, zal iets van opstapeling van factoeren zijn?
sella schreef:Nou schoonhouden, en voorzichtig met steeds legen, en als het hier weer op zou spelen apoquel verhogen en kijken wat het doet.
We zijn nu eindelijk zover qua maag zwelling dat de moderin afgebouwd kan worden en we wachten af qua anaalklieren.
Ik merk dat het bot opvoeren bij Buffel juist vollere klieren geeft, echter de ligging van de klieren is ook niet optimaal,wij kunnen ze niet voelen en alleen op tafel met een verdovend zalfje lukt het de da hem te kunnen navoelen.

Bij mijn schatten ook pas na 2 jaar ongeveer, zal iets van opstapeling van factoeren zijn?
Ooh, kijk, dat is goed om te weten.
Tja misschien kan ik Vroom dan beter even bellen. Ik wil hem liever niet op de apoquel hebben :-\
We kijken het even aan.
Sinds een paar dagen heb ik een issue met Nelson. Zijn vacht glanst en de huid is mooi wit.

Alleen, hij heeft vreselijk last van grote schilfers. Het lijken wel korstjes zo groot. En het jeukt :-X
1 plek is echt stuk, ik denk van het bijten. Ik heb de haren weggeknipt maar het lijkt geen hotspot. Het is droog, niet warm of pijnlijk.

Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Ze zitten echt vast aan de huid, komen los door blazen met de waterblazer of aaien. Als je een schilfer/korstje probeerd weg te halen blijven er haren aan hangen. Het zit in plekken op het lijf, vooral de achterhand. 1 zo'n plek is nu dus kapot gegaan.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Wassen heeft niet geholpen.

Ik zal vanavond met manlief samen wat foro's maken.
Door sella
Buffel heeft dat ook wel gehad hele grote schilfers, die had toen een heel droge huid en dat trok ect en ging hij bijten en dat maakte het erger.
Ik weet niet meer zeker hoe we dat toen weer goed hebben gekregen.
Ik heb toen ook wel gelezen dat het een of ander beestje kon zijn die dat veroorzaakte, het gevoelig was voor wassen met azijn, daar was ik toen net mee begonnen het naspoelen met azijn. Het was opeens weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door