smulpaap schreef:Het ""leven "" van zulke stumpers is al triest ...... het laatste ritje ook .
Maar ja wie ligt daar nu van wakker ? We willen allemaal vlees op de bbq
En het mag niks kosten... Dat dat vlees van levende wezens komt, vergeet men graag of boeit niet. Behalve als het bijvoorbeeld om hondenvlees gaat in China, dan is men er als de kippen bij om het te veroordelen...
Hier op BP lees ik zo af en toe dat mensen de aanbiedingen in de supermarkt voor hun hond inslaan, daar wordt ik dus misselijk van... Duidelijk huisdierliefhebbers, geen dierenliefhebbers, denk ik dan.
Ik ben vleeseter, niet elke dag maar ik kan helaas niet zonder, wordt een slappe vaatdoek, kan me niet meer concentreren en krijg te maken met flauwtes. Maar ik koop geen vlees afkomstig uit de intensieve veehouderij. Het liefst zou ik vlees afkomstg uit de biologisch dynamische landbouw kopen, maar dat is hier niet/slecht verkrijgbaar en altijd voorverpakt. Dus biologisch of anders extensieve veehouderij.
Ook toen ik krap bij kas zat in mijn studententijd dacht ik na welk vlees ik kocht en betaalde graag meer voor minder maar wel 'verantwoord'. Minder vlees dat geldt eigenlijk nog altijd, gewoon omdat het niet veel hoeft te zijn en veel ook helemaal niet lekker is.