Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
De lammix voor katten van Carnibest bevat lam, kip, rijst , olie, vitaminen en mineralen

Hiermee kun je geen zuivere eliminatie doen, je ziet wel of hij 'het lekker doet' op deze combinatie, of klachten verminderen/verdwijnen
Als je echt 'het lek' boven wilt krijgen ga je elimineren door telkens maar 1 diersoort [zonder rijst/olie ed] heel gedoseerd toe te voegen maar dat is een langdurig proces

Het konijn waar je over spreekt os , denk ik, niet van Carnibest?
Door 3Laska
Hij krijgt nu alleen konijn. en verder helemaal niets.en dat minstens 6 weken. dat is toch elimineren?
en wat bedoel je met provocatie,. Koekje?
:???:

Laska staat ook in m`n avatar.
Door pearlsofpassion
Ah ok. Dan was ik fout. Ik had niet door dat je al werkelijk ging elimineren. Ik was in de veronderstelling dat je enkel rijst en kip ging bannen en kijken of dat voldoende was.

Enfin, eliminatie dus.
Ja, dat is 6 weken enkel die ene diersoort. Konijn in dit geval dus. En niets anders. Ook geen zalm. ;)
Zelfs geen likje van jouw eten of snoepje.
Door 3Laska
pffff. Zijn humeur is prima.speelt en holt door het huis,eetlust goed .ontlasting prima. maar hij krijgt nu dikke gezwollen plekken op zijn rug.
Ik probeer het in te smeren met zilverzalf maar dat wil hij niet.
ik heb gelezen dat het voorkomt , maar ik hoop dat het gauw weer wegtrekt!! :o
Door Too
Dat klinkt heel akelig, is de huid daar kapot/open?
En is dit voeding gerelateerd, dat weet je zeker? Ik vind het een heel heftige reactie eerlijk gezegd.
En zilverzalf zou wat precies moeten doen in dit geval?

Zou een goede holistische dierenarts je niet verder kunnen helpen?
Door 3Laska
COLLOÏDAAL ZILVER. van de huisdierendokter. is een vervanger voor antibiotica.
ik heb het ook bij de andere kat gebruikt voor haar hotspot. die was in twee dagen verdwenen.

Ja, ik heb hem alleen konijn gegeven. maar helaas heeft hij toch een paar brokjes te pakken gekregen van de andere katten, (dat was trouwens wel graanvrij.maar zit wel kip in. ) ik let er zo goed op hij heeft zijn bakje ook in de keuken staan en de andere katten in de bijkeuken. maar ja, ik was net even te laat.
Door pearlsofpassion
Als hij brokjes gegeten heeft moet je weer opnieuw 6 weken beginnen tellen. Heel hard, maar niets aan te doen.
Mij klinkt het wel als voedselallergie. Heb wel eens katten gezien bij wie hun halve gezicht kaal was daarvan...
Door 3Laska
zucht zucht.. >:( . nou ja, ik was nog maar een week bezig met konijn. ik heb wel gisteren het hele huis behandeld met ecostyle spuitbus. maar daar zou hij toch niet op reageren.
maar ik ben blij dat hij gewoon weer erg vrolijk is en speelt .. dus zal het wel goed komen ::)

mijn camera moet eerst opgeladen. dus ik kan niet eerder dan morgen een foto maken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door