En toch, als ik dat zie, moet ik me inhouden om zoiets niet klein te hakken en in mijn houthok te leggen

Het bos hier ligt nog steeds vol met zulke stammen. Al een half jaar! Ze maken het me moeilijk!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Angelique schreef:Ik voorzie iets heel moois!Jaaaa.... "in mijn hoofd" ziet het er heel mooi uit
eelke schreef:Leuk om echt zo helemaal zelf te doen, ipv kant en klare planken te kopen.Hahaha ja eiken is goed brandhout maar ook heel mooi hout om als decoratie te gebruiken.
En toch, als ik dat zie, moet ik me inhouden om zoiets niet klein te hakken en in mijn houthok te leggen![]()
Het bos hier ligt nog steeds vol met zulke stammen. Al een half jaar! Ze maken het me moeilijk!!
eelke schreef:WhaaahhHahaha![]()
zurca schreef:HahahaZojuist het nut van conifeer aanschouwt![]()
![]()
Die gedachten hadden wij eerst ook; "mooi hout om op te stoken"Maar sinds we een aantal boomschijven kregen en hier iets mee wilde doen is dat wel wat veranderd. Die schijven werden heel mooi van schaven en schuren en toen gingen we eens verder kijken en kwamen zulke mooie dingen van hout tegen.
Wim gaat in september een curcus houtdraaien doen en wat je daar allemaal voor mooi's mee kan maken...pfhoe!
Dat berkenhout op de foto gaat ook niet allemaal de kachel in, een aantal stukken zijn om te draaien. En via MP hebben we wat coniferenhout bij iemand kunnen halen. Was gratis voor in de vuurkorf, geloof dat die man dacht dat we gek waren omdat wij er "kunst" van willen gaan maken![]()
Wat voorbeeldjes;
Gemaakt van berk (behalve het dekseltje) http://www.stelthoutdraaien.nl/wp-conte ... 216688.jpg
Gemaakt van conifeer; http://photos1.blogger.com/blogger/2480 ... chaal1.jpg
eelke schreef:Oohh die schaal is mooi!En anders de fik erin
Ik heb hier al 4 jaar een vloerdeel in de schuur staan. Toen we de vloer eruit haalden bleek dat een massieve houten vloer te zijn (ik denk beuk). Veel te zonde om weg te gooien! Ik wil er nu dus al 4 jaar een bartafel van maken voor buiten...
eelke schreef:Oohh die schaal is mooi!Ohjaaa leuk! Met een metalen onderstel... (Vind hout en metaal vaak zo mooi bijelkaar)
Ik heb hier al 4 jaar een vloerdeel in de schuur staan. Toen we de vloer eruit haalden bleek dat een massieve houten vloer te zijn (ik denk beuk). Veel te zonde om weg te gooien! Ik wil er nu dus al 4 jaar een bartafel van maken voor buiten...
Angelique schreef:Zojuist het nut van conifeer aanschouwt
zurca schreef:Ohjaaa leuk! Met een metalen onderstel... (Vind hout en metaal vaak zo mooi bijelkaar)Ja ik dacht aan van die steigeronderdelen, maar dat kort iets van 200,- bij de bouwmarkt
eelke schreef:Ja ik dacht aan van die steigeronderdelen, maar dat kort iets van 200,- bij de bouwmarktJa bij de bouwmarkten weten ze het wel...