Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Leuk om echt zo helemaal zelf te doen, ipv kant en klare planken te kopen.

En toch, als ik dat zie, moet ik me inhouden om zoiets niet klein te hakken en in mijn houthok te leggen ::)

Het bos hier ligt nog steeds vol met zulke stammen. Al een half jaar! Ze maken het me moeilijk!!
Door zurca
Angelique schreef:Ik voorzie iets heel moois!
Jaaaa.... "in mijn hoofd" ziet het er heel mooi uit :biggrin2:
Het is de bedoeling dat 1 kant van de stam recht gezaagt wordt, over heel de lengte dus. Dan kan je 2 zaagsnedes rechtop tegen elkaar zetten en dan zie je dus zoals de binnenkant van de boom is. Alsof je dus echt heel de stam tegen de muur hebt staan. En dat dan zo 2 keer naast elkaar. Wit behang er achter, planken er tegen...
Beetje dit idee; http://runthemill.com/images/slab.jpg
Door zurca
eelke schreef:Leuk om echt zo helemaal zelf te doen, ipv kant en klare planken te kopen.

En toch, als ik dat zie, moet ik me inhouden om zoiets niet klein te hakken en in mijn houthok te leggen ::)

Het bos hier ligt nog steeds vol met zulke stammen. Al een half jaar! Ze maken het me moeilijk!!
Hahaha ja eiken is goed brandhout maar ook heel mooi hout om als decoratie te gebruiken.
Bij mijn zusje ligt nog 2 kub eiken stammentjes op ons te wachten voor de kachel :P
Maar ons plaatsje ligt nog vol met allerlei ander hout en dat moet eerst nog gekloofd worden, kloofmachine komt binnenkort :D

Afbeelding
::)
Door zurca
eelke schreef:Whaaahh :dribble:
Hahaha ;D ;D

Die gedachten hadden wij eerst ook; "mooi hout om op te stoken" :P Maar sinds we een aantal boomschijven kregen en hier iets mee wilde doen is dat wel wat veranderd. Die schijven werden heel mooi van schaven en schuren en toen gingen we eens verder kijken en kwamen zulke mooie dingen van hout tegen.
Wim gaat in september een curcus houtdraaien doen en wat je daar allemaal voor mooi's mee kan maken...pfhoe!
Dat berkenhout op de foto gaat ook niet allemaal de kachel in, een aantal stukken zijn om te draaien. En via MP hebben we wat coniferenhout bij iemand kunnen halen. Was gratis voor in de vuurkorf, geloof dat die man dacht dat we gek waren omdat wij er "kunst" van willen gaan maken ;D

Wat voorbeeldjes;
Gemaakt van berk (behalve het dekseltje) http://www.stelthoutdraaien.nl/wp-conte ... 216688.jpg
Gemaakt van conifeer; http://photos1.blogger.com/blogger/2480 ... chaal1.jpg
Door jasmijn
Mijn zus en zwager hebben dat ook gedaan met een eiken boom alleen heeft hij er toen een keukenblad van gemaakt, echt super mooi geworden.
Hij is ook meubel maker dus dat soort dingen doet hij wel vaker :)

Grap is dat hij eerst hovenier was dus hij kan de boom neer halen en dan helemaal verweken tot de meest mooiste dingen :biggrin2:
Hij heeft zo ook onze coniferen neer gehald, hij is net een aap zo als hij zonder iets hup zo in die boom zit :o
Door eelke
Oohh die schaal is mooi!

Ik heb hier al 4 jaar een vloerdeel in de schuur staan. Toen we de vloer eruit haalden bleek dat een massieve houten vloer te zijn (ik denk beuk). Veel te zonde om weg te gooien! Ik wil er nu dus al 4 jaar een bartafel van maken voor buiten... ::)
Door Angelique
zurca schreef:Hahaha ;D ;D

Die gedachten hadden wij eerst ook; "mooi hout om op te stoken" :P Maar sinds we een aantal boomschijven kregen en hier iets mee wilde doen is dat wel wat veranderd. Die schijven werden heel mooi van schaven en schuren en toen gingen we eens verder kijken en kwamen zulke mooie dingen van hout tegen.
Wim gaat in september een curcus houtdraaien doen en wat je daar allemaal voor mooi's mee kan maken...pfhoe!
Dat berkenhout op de foto gaat ook niet allemaal de kachel in, een aantal stukken zijn om te draaien. En via MP hebben we wat coniferenhout bij iemand kunnen halen. Was gratis voor in de vuurkorf, geloof dat die man dacht dat we gek waren omdat wij er "kunst" van willen gaan maken ;D

Wat voorbeeldjes;
Gemaakt van berk (behalve het dekseltje) http://www.stelthoutdraaien.nl/wp-conte ... 216688.jpg
Gemaakt van conifeer; http://photos1.blogger.com/blogger/2480 ... chaal1.jpg
Zojuist het nut van conifeer aanschouwt :biggrin2:
Door Angelique
eelke schreef:Oohh die schaal is mooi!

Ik heb hier al 4 jaar een vloerdeel in de schuur staan. Toen we de vloer eruit haalden bleek dat een massieve houten vloer te zijn (ik denk beuk). Veel te zonde om weg te gooien! Ik wil er nu dus al 4 jaar een bartafel van maken voor buiten... ::)
En anders de fik erin :cool:
Door zurca
eelke schreef:Oohh die schaal is mooi!

Ohjaaa leuk! Met een metalen onderstel... (Vind hout en metaal vaak zo mooi bijelkaar)
Angelique schreef:Zojuist het nut van conifeer aanschouwt :biggrin2:
:biggrin2:
Door eelke
zurca schreef:Ohjaaa leuk! Met een metalen onderstel... (Vind hout en metaal vaak zo mooi bijelkaar)
Ja ik dacht aan van die steigeronderdelen, maar dat kort iets van 200,- bij de bouwmarkt :o
Door zurca
eelke schreef:Ja ik dacht aan van die steigeronderdelen, maar dat kort iets van 200,- bij de bouwmarkt :o
Ja bij de bouwmarkten weten ze het wel... :-X ::)
Zulke dingen zijn nu helemaal hip net als "do it your self" met pallets...zag laats pallets te koop bij de bouwmarkt ::)
Misschien eens op internet kijken of eens informeren bij een bedrijf wat iets met staal doet? Wie weet tref je op zo'n manier iets leuks aan..
Door hannabelgje
Auto leeggemaakt. Iemand nog een paar kilo zand nodig?
Toch handig om eens in de 5 jaar een andere auto aan te schaffen. Dan is het ff opgeruimd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door kira
Vandaag heerlijk weer gehad. Lees vakantie weer met een beer die niet alleen bij het huisje kan blijven en dus altijd mee moet in de auto. Droog 17 graden geen zon. Dus lekker naar de Valkenarij geweest en leuk een kasteel bezocht. Normaal moeten we altijd splitsen een buiten blijven lees een van ons want de beer kan ook niet zonder een van haar bazen. Verder iedereen op eigen niveau gewandeld (dus rondje parkeerplaats, zwempartij en Foppe uiteraard vele kilometers echt lopen). Net haring diepvries voor de honden gescoord ter afwisseling op KVV en kipvariete.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door