Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
-Annemarie- schreef:
Drie keer raden waar ik woon. :biggrin2:

Vandaag toch weer twee eraf gehaald bij de controle. Ze gaan juist op de kale plekjes zitten, op de rand van de oren of onder de kin. Of de rand van de lippen, ook zo fijn. :-X
Die op de liprand heeft Charlotte ook al meerdere keren gehad. Of bij hun frutje ( arme dames)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Door Fenixjuh
Ik heb iets 'nieuws'... De oplossing is draaien!! Vorige week op het werk heeft de arts een teek ter grootte van een zandkorrel (echt alleen zichtbaar door vergrootglas) er volledig uit gekregen. Sindsdien draai ik alle teken geen half rondje meer, maar echt volledig rond en ik hoeft niet meer 5te trekken. Ik heb er sindsdien zelfs geen halve meer uit gekregen :D :D

(okeej, hoe blij kun je worden van het volledig verwijderen van teken.....? ::) :-X )
Door -Annemarie-
Fenixjuh schreef:Ik heb iets 'nieuws'... De oplossing is draaien!! Vorige week op het werk heeft de arts een teek ter grootte van een zandkorrel (echt alleen zichtbaar door vergrootglas) er volledig uit gekregen. Sindsdien draai ik alle teken geen half rondje meer, maar echt volledig rond en ik hoeft niet meer 5te trekken. Ik heb er sindsdien zelfs geen halve meer uit gekregen :D :D

(okeej, hoe blij kun je worden van het volledig verwijderen van teken.....? ::) :-X )

Top! :thumbsupup:

Ik draai al jaaaaaren. Vind het prettiger dan eruit trekken; en dan gewoon met zo'n knijptangetje. Al die anderen werken voor mij niet.
Zelfs de hele kleine krijg ik er zo uit.

Afbeelding
Door Kaio
eh :sofa: zo doe ik dat al jaren :biggrin2: , heb zelden dat er iets achterblijft idd
Door BlissSpirit
-Annemarie- schreef:

Top! :thumbsupup:

Ik draai al jaaaaaren. Vind het prettiger dan eruit trekken; en dan gewoon met zo'n knijptangetje. Al die anderen werken voor mij niet.
Zelfs de hele kleine krijg ik er zo uit.

Afbeelding
+1
Ik kan niet met andere tangen overweg.
En draai altijd, al zeggen ze dat je beter kan trekken en er is tot nu nog nooit een kop blijven zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door Fenixjuh
BlissSpirit schreef:+1
Ik kan niet met andere tangen overweg.
En draai altijd, al zeggen ze dat je beter kan trekken en er is tot nu nog nooit een kop blijven zitten.

Ik dacht dat er laatst in dit topic dus een discussie was over de meerwaarde van draaien, nou, die is er dus wel echt. Wilde ik even delen ;)
Door BlissSpirit
Fenixjuh schreef: Ik dacht dat er laatst in dit topic dus een discussie was over de meerwaarde van draaien, nou, die is er dus wel echt. Wilde ik even delen ;)
Top toch, dat je het deelt Afbeelding Afbeelding
Fijn om te horen dat meer mensen liever draaien.

Door Lazy Garfield
Fenixjuh schreef:Ik heb iets 'nieuws'... De oplossing is draaien!! Vorige week op het werk heeft de arts een teek ter grootte van een zandkorrel (echt alleen zichtbaar door vergrootglas) er volledig uit gekregen. Sindsdien draai ik alle teken geen half rondje meer, maar echt volledig rond en ik hoeft niet meer 5te trekken. Ik heb er sindsdien zelfs geen halve meer uit gekregen :D :D

Ik gebruik deze, die moet je ook draaien en werkt super:
http://www.otom.com/otom-tick-twister-haak
Door Lizzy
Ik heb nog steeds een lasso. Moet je ook draaien. Vind ik de fijnste tot nu toe.
Door rosmin
Hier iedere dag aan het draaien met de O-tom, ideaal vind ik deze haakjes.
BTW: De provincie Groningen staat nummer 2 (na Drenthe) wat het aantal gemelde tekenbeten betreft....
Door Anne in Zweden
Ik heb iedere vorm van tekenverwijderaar die er bestaat, lasso, o'tom, tekenlepel, tick key, die op dat plaatje van - Annemarie - ::) Het verschilt per hond/vachtsoort en per teek en waar die vastzit welke het beste werkt. Die van - Annemarie - vind ik persoonlijk nog het minst handig, daar glippen kleinere teken altijd tussenuit, is mijn ervaring. Maar hoe dan ook, ik krijg ze wel te pakken. :knuppel2:
Door Kim_S
En maakt het nog uit of je de teek draait of de hond? Atz prefereert het laatste ::)

Nu dus al een paar dagen teken van hem af moeten halen. Het is nogal een understatement dat hij dat NIET wil. Hoe pak ik dat nou het beste aan? Rustig oefenen gaat natuurlijk niet als hij elke dag teken heeft die er uit moeten :-\
Door Lil
Mij is uitgebreid door een da uitgelegd waarom trekken beter zou zijn, maar ja ik draai al 20 jaar... Dus nadat ik 2 teken kapot trok draai ik weer... Kan dat indien nodig nog met de blote hand... Ik ga niet meer proberen te trekken hoor.

Kim, natuurlijk kun je wel oefenen op de momenten dat er geen teek zit kort oefenen met tang, stilzitten etc etc. Heel klein opbouwen en commando eraan koppelen. Bijv. Commando Teek en dan tang laten zien en koek en dan opbouwen totdat seconde stil zit en dan tang richting Atz en dan steeds dichter bij en dan op de huid etc. En dan zonder commando en ritueel teek eruit halen. Liefst nog met een andere tang als dat kan. (Ik heb meer kleuren vormen en formaten teken tangen).
Door rosmin
Kim_S schreef:Hoe pak ik dat nou het beste aan? Rustig oefenen gaat natuurlijk niet als hij elke dag teken heeft die er uit moeten
Lukt het niet om het hem snel aan te leren met een clicker?
Dat werkte hier erg goed (zelfs bij onze getraumatiseerde Sam) , tangetje laten zien/ruiken > click, tangetje op huid> click, tangetje op huid draaien> click en dan uiteindelijk uitbreiden naar teek verwijderen.
Iedere click is natuurlijk iets heeeeeel lekkers!
Door Kaela
Lil schreef:Mij is uitgebreid door een da uitgelegd waarom trekken beter zou zijn, maar ja ik draai al 20 jaar... Dus nadat ik 2 teken kapot trok draai ik weer... Kan dat indien nodig nog met de blote hand... Ik ga niet meer proberen te trekken hoor.

Kim, natuurlijk kun je wel oefenen op de momenten dat er geen teek zit kort oefenen met tang, stilzitten etc etc. Heel klein opbouwen en commando eraan koppelen. Bijv. Commando Teek en dan tang laten zien en koek en dan opbouwen totdat seconde stil zit en dan tang richting Atz en dan steeds dichter bij en dan op de huid etc. En dan zonder commando en ritueel teek eruit halen. Liefst nog met een andere tang als dat kan. (Ik heb meer kleuren vormen en formaten teken tangen).
Zo heb ik het ook met Oscar gedaan. En alles benoemen. Ik wijs hem eerst aan waar de teek zit en maak die plek dan zichtbaar door het haar weg te strijken (als ik oefen zit er dus niets, maar Oscar wordt zenuwachtig als ik me specifiek focus op een bepaald punt van zijn lijf). Dan vertellen dat ik de tekentang heb, dat ik met de tekentang naar de teek ga enz. En dat alles zo ongeveer op niveau "doof 3-jarig kind" en met elke stap lekkers als beloning. Eerst de stapjes los van elkaar oefenen, heel kort en heel vaak. Dan gaat het heel snel als je eenmaal gaat koppelen.
Ook wel weer een note-to-myself, weer eens gewoon oefenen. Want we zijn het een beetje kwijt hier en ook al heel lang geen noodzaak tot oefenen gehad. Wat dan wel weer heel fijn is.

Ik draai overigens ook, dan laten ze vanzelf los en blijft er zelden wat achter. Ik vind koevoetjes het prettigste, maar dat komt vooral omdat ik die het beste met 1 hand kan doen en dan kan ik met de andere hand Oscar wat geruststellen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door