Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Wat een ellende. Weer van die zware buien. Ditmaal met hagel en zwaar onweer.
Gaat het nog een keer zomer worden???
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Serieuse vraag?
Denk dat onze jaargetijden mogen worden aangepast aan: herfst, regenseizoen, herfst
Met soms nog eens een hittegolf weekje van 35 + of zo :uglystupid2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaio schreef:Serieuse vraag?
Denk dat onze jaargetijden mogen worden aangepast aan: herfst, regenseizoen, herfst
Met soms nog eens een hittegolf weekje van 35 + of zo :uglystupid2:
Ja, dat denk ik ook. Het is een heuse moesson hier.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:Ja, dat denk ik ook. Het is een heuse moesson hier.
Ja zo zonde... Als ik nu de shampoo en zeep had meegenomen... Nu ben ik nat geworden en heb daarna moeten douchen. Qua temperatuur had dat buiten gekund :P

Moesson is het juiste woord... Laat de boeren maar rijst verbouwen, dat is het enige dat in die plassen water wil groeien
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef:Ja zo zonde... Als ik nu de shampoo en zeep had meegenomen... Nu ben ik nat geworden en heb daarna moeten douchen. Qua temperatuur had dat buiten gekund :P

Moesson is het juiste woord... Laat de boeren maar rijst verbouwen, dat is het enige dat in die plassen water wil groeien

Hier is de schade ondertussen enorm. Maisland dat onder water staat en waarvan de mais niet wil groeien. Aardbeien die in plassen water liggen te rotten. Graan en groenten dat verzuipt.
Grasland dat niet te maaien valt (trekkers rijden zich vast) en waarvan het gras is omgevallen en nu rot. Dieren die niet naar buiten kunnen omdat ze anders tot hun knieën de drek in zakken, vooral voor mensen met veulens een probleem. En dan alle verenigingen die met een grote strop zitten omdat ze evenementen moeten afgelasten (wedstrijden gaan niet door, bodems zijn om zeep, markten waar geen bezoekers komen etc.) Het is werkelijk een drama.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:Hier is de schade ondertussen enorm. Maisland dat onder water staat en waarvan de mais niet wil groeien. Aardbeien die in plassen water liggen te rotten. Graan en groenten dat verzuipt.
Grasland dat niet te maaien valt (trekkers rijden zich vast) en waarvan het gras is omgevallen en nu rot. Dieren die niet naar buiten kunnen omdat ze anders tot hun knieën de drek in zakken, vooral voor mensen met veulens een probleem. En dan alle verenigingen die met een grote strop zitten omdat ze evenementen moeten afgelasten (wedstrijden gaan niet door, bodems zijn om zeep, markten waar geen bezoekers komen etc.) Het is werkelijk een drama.
Ehhhh ja dat is hier niet anders. Koeien staan op stal... (Deze staan veeeeeeel langer buiten dan die Campina en Melkunie campagnes; als met kerst goed weer is gaan deze naar buiten. Men kijkt niet naar tijd maar naar conditie van weiland en het weer). En er groeit inderdaad niets echt niets op dit moment. dus ik breng die rijst wel als grapje, maar is eigenlijk wel serieus bedoeld.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Maci heeft gister nog gezwommen tussen de mais en aardappeln ::) idd rijst gaan verbouwen ...
Dat rotte gras ruikt ook zo lekker he!
Lil

Bericht door Lil »

Kaio schreef:Maci heeft gister nog gezwommen tussen de mais en aardappeln ::) idd rijst gaan verbouwen ...
Dat rotte gras ruikt ook zo lekker he!
:yucky: :yucky: :yucky:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik word gék van dit weer. Verdorie, ik wil zon! Als dat dan echt teveel gevraagd is, laat het dan in elk geval een keer langer dan een uur droog zijn, dan kan ik tenminste wat nuttigs doen.

:rant: :rant: :rant:
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:Ik word gék van dit weer. Verdorie, ik wil zon! Als dat dan echt teveel gevraagd is, laat het dan in elk geval een keer langer dan een uur droog zijn, dan kan ik tenminste wat nuttigs doen.

:rant: :rant: :rant:
Zoals voor de tweede keer douchen....

Zo schijnt de zon en toen stond ik alweer onder de douche... :-X

Goed voor mijn dure tape op mijn been (niet dus)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef:Zoals voor de tweede keer douchen....

Zo schijnt de zon en toen stond ik alweer onder de douche... :-X

Goed voor mijn dure tape op mijn been (niet dus)

Vreselijk is dat hé. Het is te warm voor een jas (laat staan een regenjas, zo'n broeikas) maar zonder jas ben je binnen een minuut tot je onderbroek nat. Het is hier nu even droog. Hopen dat het nu een uurtje zo blijft, dan regen ik hopelijk niet van mijn paard af. Lees: dan gaat mijn prinsesje niet met de billen tegen de regen in staan, met haar vrouwtje hopeloos roepend dat ze door moet lopen ::)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ja joepie ik hoor weer onweer!
::)

Ik ben dus vandaag weer 2 x zonder jas geweest, 'living in the edge' :D
Met regenjas wordt ik zeker net zo nat van het zweet, dus hang ik maar de waaghals uit.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:Vreselijk is dat hé. Het is te warm voor een jas (laat staan een regenjas, zo'n broeikas) maar zonder jas ben je binnen een minuut tot je onderbroek nat. Het is hier nu even droog. Hopen dat het nu een uurtje zo blijft, dan regen ik hopelijk niet van mijn paard af. Lees: dan gaat mijn prinsesje niet met de billen tegen de regen in staan, met haar vrouwtje hopeloos roepend dat ze door moet lopen ::)
Duimen draaien!!!! Hier liep ik met 63 kg.... Ik blijf met de kop onder de boom staan al ruk je mijn kop van mijn lijf af... Ik STA! Dus ik heb beeld van een paard dat hetzelfde doet.

Oei Kaio, dapper! Hiero ook echt geen jas aan, dan moet ik voor de derde keer douchen. Zonder jas meer kans op droogblijven...
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Nu op vakantie naar Noorwegen was dus geen slecht plan. Ok vandaag wel regen gehad maar gisteren met 25 graden in Oslo gelopen en de dagen ervoor ook prima weer.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Zo apart al die regen in het zuiden en wij nog immer ernstig weinig hemelwater.

Plaats reactie