Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nou persoonlijk vind ik het dus "spartaans" om een dier na operatie geen pijnstilling te geven :-X :-\
Ik zou liever de bewegingsruimte van de kat tijdelijk beperken maar wel pijnstilling geven ipv de kat rond te laten lopen maar dan met pijn zodat ze "voelt" dat ze niet kunnen springen oid.
Je zou kunnen overwegen om minmaal pijnstilling te geven maar helemaal niet...na een buikoperatie?! Nou ik vind dat best heftig....
zurca schreef:Nou persoonlijk vind ik het dus "spartaans" om een dier na operatie geen pijnstilling te geven :-X :-\
Ik zou liever de bewegingsruimte van de kat tijdelijk beperken maar wel pijnstilling geven ipv de kat rond te laten lopen maar dan met pijn zodat ze "voelt" dat ze niet kunnen springen oid.
Je zou kunnen overwegen om minmaal pijnstilling te geven maar helemaal niet...na een buikoperatie?! Nou ik vind dat best heftig....
Mee eens...en dat geldt voor elk diersoort.
zurca schreef:Nou persoonlijk vind ik het dus "spartaans" om een dier na operatie geen pijnstilling te geven :-X :-\
Ja! +1!
+ een hele dikke vette 1

Een dier hoort geen pijn te hebben na een operatie. Pijn = stress en stress bevorderd het herstel op geen enkele wijze. Dieren die pijn hebben eten minder, drinken minder en voelen zich niet op hun gemak.
Het is een verantwoordelijkheid van de eigenaar om te voorkomen dat een wond open gaat van teveel springen. Maar een dier dan maar pijn laten lijden zodat ze mooi rustig blijven? No way.

Hier had Lottepot op dag 1 pijnstillers van de da die 24 uur werkten. Dag 2 en 3 heb ik metacam gegeven, dag 4 en 5 mocht ik nog geven als het nodig was, wat niet zo was.
Verhip is idd antibiotica! Hij had het over narcose(+) en pijnstilling,dit is het enige wat terug te vinden is op de rekening! Ging ervan uit dat het een pijnstilling was!

Ik denk dat deze DA van het principe is dat een dier wel weet hoever ze kunnen gaan zonder pijnstilling! Ik ben die kleine hier traumeel gaan geven en heb het meegegeven voor haar zusje!

Maar wat ik vandaag heb gehoord over die DA en praktijk!! Sorry maar dit.......... >:(
Een herder die ligt uit te slapen na operatie achter een deur op de koude grond! Geen uitslaapkooien,warmte lampen oid niets! Dus na ok worden katten in hun eigen bench gestopt en direct meegegeven! De moeder van mijn schoondochter ging de rekening ophalen en schrok zich rot!!
Radja schreef:Verhip is idd antibiotica! Hij had het over narcose(+) en pijnstilling,dit is het enige wat terug te vinden is op de rekening! Ging ervan uit dat het een pijnstilling was!

Ik denk dat deze DA van het principe is dat een dier wel weet hoever ze kunnen gaan zonder pijnstilling! Ik ben die kleine hier traumeel gaan geven en heb het meegegeven voor haar zusje!

Maar wat ik vandaag heb gehoord over die DA en praktijk!! Sorry maar dit.......... >:(
Een herder die ligt uit te slapen na operatie achter een deur op de koude grond! Geen uitslaapkooien,warmte lampen oid niets! Dus na ok worden katten in hun eigen bench gestopt en direct meegegeven! De moeder van mijn schoondochter ging de rekening ophalen en schrok zich rot!!
Is er niet iets anders waar je deze praktijk kan melden? De VWA desnoods? Want dit zijn toch echt wel kwalijke praktijken!
Radja schreef:Verhip is idd antibiotica! Hij had het over narcose(+) en pijnstilling,dit is het enige wat terug te vinden is op de rekening! Ging ervan uit dat het een pijnstilling was!

Weet je...het verbaast me niks, het gebeurt vaker. Je wordt als eigenaar gewoon voor de gek gehouden door sommige da praktijken. Ik heb ook een hele waslijst met rare dingen over een praktijk hier in de regio. Zelfs een keer nagevraagd bij de KNMvD wat wel/niet mag, maar alles wat zij doen/deden mocht gewoon bv dieren uit laten slapen bij onbevoegd personeel terwijl de dierenarts niet aanwezig is (vond ik nog het ergste op mijn lijstje). Dat was op eigen risico. Pfff het zou je dier maar wezen.
Angelique schreef:Bij ons krijg je ook pijnstilling mee. Maar daar mag je pas altijd dan de volgende dag mee beginnen omdat ze tijdens de operatie er ook pijnstilling instoppen. Overigens is dat maar zelden meer dan voor 2 dagen.
Precies , en de volgende dag even een telefoontje van de d.a om te informeren hoe het gaat
Morgen gaat de eerste brief weg,aangetekend! Intussen ben ik het wetboek(dieren)aan het napluizen,daar kom ik vanalles tegen wat ik in Belly haar geval kan gebruiken,maar ook over bevoegdheid en dat soort dingen! Het zou mij,maar ook moeder niets verbazen,dat die assistente die Belly en haar zusje heeft meegegeven geen gediplomeerd assistente is,dat mmag niet!

Mocht er tot een gesprek komen naar aanleiding van de brief en hij wilt zijn handelen mondeling toelichten,dan ga ik naar zijn praktijk en hoop te zien wat er mij net is verteld en dan pas kan ik omtrent dat OOK iets doen!
Door Martine-Tom
smulpaap schreef:Precies , en de volgende dag even een telefoontje van de d.a om te informeren hoe het gaat
Nou heb ik al heel veel ervaring met verschillende praktijken, maar bellen hebben ze nog nooit gedaan.
Radja schreef:Morgen gaat de eerste brief weg,aangetekend! Intussen ben ik het wetboek(dieren)aan het napluizen,daar kom ik vanalles tegen wat ik in Belly haar geval kan gebruiken,maar ook over bevoegdheid en dat soort dingen! Het zou mij,maar ook moeder niets verbazen,dat die assistente die Belly en haar zusje heeft meegegeven geen gediplomeerd assistente is,dat mmag niet!

Mocht er tot een gesprek komen naar aanleiding van de brief en hij wilt zijn handelen mondeling toelichten,dan ga ik naar zijn praktijk en hoop te zien wat er mij net is verteld en dan pas kan ik omtrent dat OOK iets doen!
Hoe staat dat er dan? Want dat heb ik dus nagevraagd en volgens de knmvd zijn dierenartsen niet verplicht om paraveterinairen aan te nemen :???:
Pff, dan weet ik weer waarom ik voor operatie graag de moeite neem om naar Eersel te rijden, waar ik gewoon bij m'n maatje mag blijven. Daar in de 'uitslaapruimte' zitten is gewoon een feestje, voor wat betreft de goede zorgen die ik dan zie. Om de haverklap checken assistentes hoe het gaat met de patientjes, er is gewoon steeds iemand. En er wordt alle tijd genomen om te knuffelen en kletsen tegen de patientjes, zodat ze zo veel mogelijk op hun gemak zijn. Ze liggen op een kleedje en hebben een fleece over zich heen. Boven hun koppie een brief met wie het is, wat ze aan medicatie gekregen hebben, dosis en tijdstip + bijzonderheden (bijv. 'hartruis!').
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door