Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gelukkig heb je ook de verklaring van de dierenarts die haar vannacht heeft gezien en als het goed is heeft hij ook alles genoteerd in medisch dossier. Die kan beamen hoe hij haar heeft aangetroffen toen jullie haar daar brachten :-X

Vind het zeer merkwaardig dat hij zo snel na operatie dan al weg moest want wat je zegt zat er slechts 3 kwartier tussen operatie en ophalen :???: Moesten ze nog snel voor sluitingstijd dan de kliniek 'uitgegooid' worden?
Waarom opereer je dan zo laat nog?
Zal vast spoedklussen tussendoor gekomen zijn (want ze waren de middag om 2 uur gebracht toch?) maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de DA dat ze goed wakker na de operatie naar huis gaan.

Ik zou ook vragen of het medisch dossier opgestuurd kan worden zodat je kan zien wat ze genoteerd hebben wat ze hebben gedaan.... (is bij mijn DA 1 druk op de knop en dan heb ik het dossier op de mail).
Door Hope
Radja schreef:Dat zeiden de assistente en ik vanmorgen ook tegen elkaar! Zij vond het sowieso heel vreemd dat er zo laat op de avond nog werd geopereerd! Je gaat dan nl wel de nacht in! Ik heb begrepen dat er van alles tussenkwam en de operaties werden uitgesteld.
Tja, spoedgevallen kunnen er tussen komen. Maar net zoals ik ooit eens in het ziekenhuis was voor een operatie en een kwartier voor tijd (ik was al helemaal klaar, nuchter, infuus geplaatst, zo'n hip jasje aan et) te horen kreeg dat de operatie helaas niet door kon gaan vanwege een spoedgeval kan dat bij dieren ook. Als ik da was dan ging ik gewoon niet om die tijd nog opereren als ik dan later geen tijd had om langer te blijven. Daarvoor is het risico gewoon te groot.
Maar ja, dat is nu gebeurd. Klacht indienen lijkt me op zijn plaats en verder zorgen dat je de kosten bij d nummer 2 vergoed krijgt door da nummer 1.
Door Radja
Als het goed is,heeft mijn schoondochter al aan haar moeder gevraagd een gespecificeerde rekening op te halen,daar zouden we ook al wat uit kunnen opmaken.
Ben al bezig met een aangetekende brief op te stellen.
Door Radja
Heb ik ook nog een vraagje :biggrin2: ,wanneer kan ik de 3 poezenbeesten hier overzetten naar kvv? Is volgende week oke zo kort na de operatie en het hele gebeuren? Gisteren(vandaag) terug in de auto,zagen zoon en schoondochter toch wel ivm met vocht/drinken het voordeel in van kvv ::) en hoe ik/we het moeten doen met 3 katten,daar open ik tzt wel een nieuw topic over.
Door Radja
Met de kleine gaat het prima!
De moeder van mijn schoondochter heeft gisteren een gespecificeerde rekening opgehaald,maar daar staat niets op qua hoeveelheden :-\ Ik kreeg van mijn DA van Radja altijd een uitdraai met hoe lang narcose á €..... Enz.
Ook op de kassabon van huidige DA staat hoeveel ze hebben gebruikt,5ml van dit enz.
De assistente kon gisteren niet achter de pc,daar moest de moeder maar weer terugkomen wanneer de DA er weer was. Ook vertelde de assistente dat katten altijd zo mee terug gaan naar huis,alleen honden laten ze wakker worden!! Dit is toch niet normaal?? Uiteindelijk kwam de moeder de DA tegen,die heel nuchter was en haar vertelde dat wij met die kleine naar hem hadden moeten komen!! Toen is de moeder heel boos geworden!
Mijn schoondochter wilt ook dat we er werk van gaan maken, niet om het geld terug te krijgen,maar omdat dit nooit,maar ook echt nooit meer mag gebeuren!
Jemig.. Ik lees dit nu pas. Wat een afschuwelijke ervaring!!!! Letterlijk dood-eng!
Wat een opluchting dat ze er middels tijdige hulp goed doorheen gekomen is!!!!

Godzijdank dat jij meteen al verbaasd was vanuit jouw kennis & ervaring, dus ook alert e.e.a. meteen gevolgd hebt. Als je van niets weet, vertrouw je er op dat de da geen idiote dingen doet.
De smoesjes dat hij weg moest en zo.. ik word er WOEST van. Net wat Hope al schreef: bij een arts kan er altijd vanalles tussen komen, spoedzaken, begrijpelijk. De consequentie is NIET dat wiens behandeling/operatie uitstel verdraagt in levensgevaar gebracht wordt, maar dat die patiënt LATER aan de beurt is. Niet noodzakelijk later DIE DAG, gewoon, wanneer het wél kan..
Als er tijd vrij gemaakt worden voor spoedgevallen, dan schrap je wat van het geplande en vraagt begrip hiervoor aan de eigenaren. Exact als in een mensenziekenhuis.

Hij komt er goed vanaf met enkel een rekeningetje van een collega. En ik ging NOOIT meer naar die arts terug, zéker niet als je - zoals je schoondochter - zelf nog niet zo ervaren bent en dus echt moet kunnen vertrouwen op diens oordeel/advies.
Door Radja
dinky89 schreef:Gelukkig heb je ook de verklaring van de dierenarts die haar vannacht heeft gezien en als het goed is heeft hij ook alles genoteerd in medisch dossier. Die kan beamen hoe hij haar heeft aangetroffen toen jullie haar daar brachten :-X

Vind het zeer merkwaardig dat hij zo snel na operatie dan al weg moest want wat je zegt zat er slechts 3 kwartier tussen operatie en ophalen :???: Moesten ze nog snel voor sluitingstijd dan de kliniek 'uitgegooid' worden?
Waarom opereer je dan zo laat nog?
Zal vast spoedklussen tussendoor gekomen zijn (want ze waren de middag om 2 uur gebracht toch?) maar dan nog is het de verantwoordelijkheid van de DA dat ze goed wakker na de operatie naar huis gaan.

Ik zou ook vragen of het medisch dossier opgestuurd kan worden zodat je kan zien wat ze genoteerd hebben wat ze hebben gedaan.... (is bij mijn DA 1 druk op de knop en dan heb ik het dossier op de mail).

Sorry dinky heb jouw reactie niet gezien :( maar ik wil het medischdossier nog niet opvragen,denk ook dat hij het ter plekke veranderd voordat hij het opstuurt!
Ben nu bezig met uitzoeken voor de aangetekende brief! Via veterinairtuchtcollege kom ik achter wetsartikelen en uitspraken die ik/we kan gebruiken!
Ook weet ik nu dat ik niet zonder de klacht bij de DA zelf hebben neergelegd,een officiele klacht bij hun kan neerleggen!
Heel interessant allemaal,een hoop uitzoekwerk,maar leerzaam om te doen! Al baal ik wel dat er wetsartikelen zijn gewijzigd wanneer ik een uitspraak heb gevonden waar de klacht bijna hetzelfde is,betreft alleen hond en helaas dood van de hond!
Tjeemig, ik lees je berichten (en de reacties) nu pas!
Wat heb jij een nare nacht en dag achter de rug!!
Goed dat JIJ zoveel actie ondernomen hebt en door de andere DA uiteindelijk goed geholpen bent!!

Fijn om te lezen dat het met de katten inmiddels goed gaat.

Raar dat dit zo kan gaan bij een dierenarts. Pff.

Mijn dierenarts opereert altijd alleen 's ochtends.
Ik ken wel meer da's die dieren meegeven die nog niet goed wakker zijn en dat gaat inderdaad niet altijd goed. Raar ind ik die praktijken dus niet, compleet onverantwoord wel. Goed dat je er werk van maakt, je ziet nog te vaak dat er ook bij da's nonchalant gedaan wordt met dierenlevens. Ik heb trouwens ook wel al een ratje meegenomen die eigenlijk nog bij de da had moeten blijven, maar aangezien er bij de da geen enkele vorm van bewaking was en maar 12uur later ten vroegste weer iemand op de praktijk was vond ik het nog gevaarlijker om haar daar te laten. Nu is die da dus mijn voormalige da.

Voelen ze zich inmiddels alletwee weer goed?
dorpsdierenartsen/veeartsen hier geven de kat ook zo mee. honden die bang/gestressed zijn ook. worden thuis veel relaxter wakker. bv. bij castratie of kleinere ingrepen heel normaal hier. lees op fora dat mensen daar ook regelmatig voor kiezen om stress redenen.
ik laat de hond dan soms ""bij"' spuiten. bij katten lukt dit niet zo best geloof ik. mijn katten bleven allemaal ook nog uren onder zeil. honden zijn eerder bij. nooit last mee gehad. op castratie kun je wachten zelfs bij de d.a. hier.
Mijn hond is extreem gestresst bij de dierenarts, maar no way dat ik hem slapen mee nam. Mijn god, je hebt als baasje geen flauw benul wat je doen moet als er iets mis gaat. Je weet niet hoe lang dingen mogen duren, wanneer het aangekeken kan worden en wanneer iets gevaarlijk wordt.

Ik heb een tijdje terug een paar keer bij mijn dierenarts rond mogen sporten als fotograaf. Ik heb toen gezien hoe intensief de assistentes de dieren na de operaties in de gaten houden. Kat en hond. Continu checken, tempen, kruikje erbij, zullen we even overleggen met de arts, inzet van medicatie indien nodig enz. Dat kun je zelf niet, want als baasje weet je (een enkele uitzondering daargelaten) gewoon niet waar je op moet letten.

Fijn dat alles goed af is gelopen Radja en heel veel succes met de klacht. Super goed dat je het er niet bij laat zitten.
Desiré88 schreef:Hoe is het nu met Belly en de andere kat?
Met Belly gaat het fantastisch! Haar zusje was gisteren nog steeds wat 'tam' en ligt veel in haar mandje en heeft veel last van het pootje waar het infuus heeft ingezeten,maar dat kan natuurlijk.
enya13 schreef:dorpsdierenartsen/veeartsen hier geven de kat ook zo mee. honden die bang/gestressed zijn ook. worden thuis veel relaxter wakker. bv. bij castratie of kleinere ingrepen heel normaal hier. lees op fora dat mensen daar ook regelmatig voor kiezen om stress redenen.
ik laat de hond dan soms ""bij"' spuiten. bij katten lukt dit niet zo best geloof ik. mijn katten bleven allemaal ook nog uren onder zeil. honden zijn eerder bij. nooit last mee gehad. op castratie kun je wachten zelfs bij de d.a. hier.
Je kan wachten op de castratie en wanneer de DA klaar is,krijg je dan direct de kat mee,zo als met Belly is gebeurd?
Kijk dat ze niet zijn bij gespoten met Atipam oid,dat kan,maar ik denk juist dan dat het heel belangrijk is dat de kat wakker wordt bij de DA! Net zoals Kaela schrijft,als leek weet je niet wat normaal is! En mocht er iets gebeuren,dan hebben ze bij de DA de juiste middelen!
Mijn schoondochter kwam hier met Belly om 8uur, zeg maar 1,5 uur nadat operatie was gedaan. 9 uur was ze nog in diepe slaap. Heel af en toe een oogje beetje open,maar achteraf denk ik dat het een spiertrekking ofzo is geweest. Maar je gaat je wel afvragen hoe en wat! En dat heb ik gelukkig ook hier op BP gedaan en werden mijn vermoedens direct bevestigd!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door