Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Xerox schreef: Bedankt voor alle complimentjes, we zijn er zelf ook heel blij mee! Zal vanmiddag nog een foto laten zien van Xerox' gezicht voor we begonnen met BARF. Zelfs aan zijn ogen is te zien dat hij nu veel lekkerder in zijn vel zit!

Wat een goed idee! Ik was sowieso van plan het hele verhaal eens een keer compleet op papier te zetten, voor mezelf en misschien ook voor anderen. In welk topic heeft Lizzy het hierover gehad?

eelke, inderdaad, met de hondjes van 'onze tijd' gaat het gelukkig een stuk beter!
Ja fijn he! Zijn toch wel succesverhalen :) Ik heb nog gekeken maar ik heb geen goede voor of na foto's alleen wat details. En ons verhaal is natuurlijk uiteindelijk vrij simpel; elimineren op barf-konijn, geen groente meer, en alleen diersoorten die hem 100% goed bevallen. Dus het zou echt tof zijn als jij en Hope jullie hele verhaal willen opschrijven voor op de het forum hier :)
Door Xerox
Het boek van Xerox en de atopie kan haast wel dicht, dat verhaal zal ik deze zomer helemaal op papier proberen te krijgen. Hij blijft atopisch, maar alles is goed onder controle en hij kan zijn leven op een fijne manier leiden. In het voorjaar spelen de oren altijd weer iets op, maar dat weet ik van tevoren en dan doen we meteen een sprintje richting DA. Op die manier blijft de narigheid heel beperkt en wandelt hij vrolijk het leven door. Binnenkort zal ik hier nog eens wat foto's plaatsen van de afgelopen maanden.

Jammer genoeg is hij vorige week van de ene op de andere dag begonnen met extreem veel drinken en plassen. Gisteren zijn we meteen naar de kliniek gereden, maar puur afgaand op zijn bloed- en orgaanwaardes is het een jonge god. Ik kijk met een schuin oog naar Cushing en heb de kliniek vandaag dan ook weer gemaild met de vraag hoe nu verder. Want normaal is het niet, dat is me duidelijk.
Door Lizzy
Xerox schreef: Het boek van Xerox en de atopie kan haast wel dicht, dat verhaal zal ik deze zomer helemaal op papier proberen te krijgen. Hij blijft atopisch, maar alles is goed onder controle en hij kan zijn leven op een fijne manier leiden. In het voorjaar spelen de oren altijd weer iets op, maar dat weet ik van tevoren en dan doen we meteen een sprintje richting DA. Op die manier blijft de narigheid heel beperkt en wandelt hij vrolijk het leven door. Binnenkort zal ik hier nog eens wat foto's plaatsen van de afgelopen maanden.

Jammer genoeg is hij vorige week van de ene op de andere dag begonnen met extreem veel drinken en plassen. Gisteren zijn we meteen naar de kliniek gereden, maar puur afgaand op zijn bloed- en orgaanwaardes is het een jonge god. Ik kijk met een schuin oog naar Cushing en heb de kliniek vandaag dan ook weer gemaild met de vraag hoe nu verder. Want normaal is het niet, dat is me duidelijk.
Fijn dat alles goed onder controle is. Kun je vertellen hoe, en wat de DA doet als je naar hem toe sprint?
Even teruglezend in de topics over Xerox van het afgelopen jaar, wat hebben we weer veel overleefd :-X Extreem veel drinken en plassen, gist gegeten en met spoed naar de dierenarts, afgelopen januari zijn kruisband gescheurd... Maar vorige maand, op 28 april, heeft Xerox toch de magische leeftijd bereikt: 10 jaar! Het is me niet gelukt om al onze belevenissen in een gedicht te proppen, maar hier een poging:

Xerox,

De dag dat ik jou heb ontmoet
Ik weet het nog zo goed
Het liefst wilde ik jou meteen weer kwijt
Maar jij gooide al je charmes in de strijd

Je likte mijn tranen en luisterde altijd
We deelden ons gevoel van verloren tijd
Bij mijn vertrek nam ik alleen het allerliefste mee
Ik was niet alleen, wij waren met twee

Jouw riem in mijn hand
Verstevigde onze band
En jij keek nooit meer om
Naar de plek waar ons leven samen ooit begon

Geen enkele reden om op te staan
Behalve om met jou naar buiten te gaan
Jij leerde me de waarde van het leven
Om weer om mezelf te geven

Toen ging je gezondheid achteruit
Dat vroeg om een drastisch besluit
Een duidelijke belofte tussen mij en jou
Wij blijven elkaar altijd trouw

In de strijd om het leven
Hebben we samen alles gegeven
Trots ben ik op het resultaat
Dat jij gelukkig door het leven gaat

De pijn verdween en onze training begon
Zodat je weer met andere honden wandelen kon
Met jouw enthousiasme zijn we ver geraakt
In die periode heb je vele vriendjes gemaakt

Tijdens een training wilde je niet meer
Een poot omhoog, die deed duidelijk zeer
De kliniek bevestigde ons visioen
Het werd tijd voor jouw pensioen

Lekker eten, slapen en met Yuko naar het bos
Omstebeurt mochten jullie dan even los
Ondanks je beperkingen bloeide je steeds verder op
En bereikte op de Posbank nog steeds de top

Dan opnieuw een beslissende dag
Het moment waarop je Diablo voor het eerst zag
De ontmoeting verliep niet zonder problemen
Maar het is jullie gelukt de taken te verdelen

Jij voorop, liet aan Diablo de wereld zien
De oude veteraan met ervaring voor tien
Van Diablo kreeg jij iets van onschatbare waarde:
Onvoorwaardelijke vriendschap
En jouw wantrouwen bedaarde

Samen maken jullie de buurt soldaat
Altijd voor elkaar paraat
Natuurlijk hoort Yuko er ook nog bij
Een krachtig driespan, dat zijn zij!

Xerox, wat hebben we samen veel doorstaan
Onze geschiedenis blijft voortbestaan
De verhuizing naar onze eigen stek
Met Ruben en Diablo creëerden we onze eigen plek

Het noodlot liet ons maar niet met rust
Een knieoperatie werd voor jou een must
Opgerold in een deken kwam je terug naar huis
Herstellen doe jij het snelst veilig thuis

Xerox, de afgelopen jaren zijn veel herinneringen gemaakt
Duizenden momenten worden gekoesterd en bewaakt
Deze woorden zijn slechts een klein refrein
Van al ons waardevolle samenzijn

Vandaag verslaan wij alle wetten
Door alle verwachtingen opzij te zetten
Xerox, wij laten vandaag aan iedereen zien:
Jij bent een dikke 10!

En nu op naar de 20! ;D
Door BlissSpirit
Zit hier met een dikke brok in mijn keel.
Wat heb je dat mooi verwoord.
Gefeliciteerd met je knappe man

Xerox, mooie vent, gefeliciteerd!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door Extreme
Ook hier een brok in m'n keel.
Vanuit een diep dal hebben jullie voor elkaar gezorgd dat jullie ophoog zijn gekrabbeld, soms weer een stap terug maar altijd met liefde en zorg voor elkaar gezorgd dat jullie verder konden.
Wat fijn om te lezen dat Xerox zo goed gaat. Geniet van en met elkaar(en je andere woeffers natuurlijk ook).
* Plaats het bericht en vergeet te vragen, waarom denk je aan cushing? En zou dat kunnen komen door medicijn gebruik? of gebruik je geen medicatie meer voor hem?
Door Xerox
Extreme schreef: * Plaats het bericht en vergeet te vragen, waarom denk je aan cushing? En zou dat kunnen komen door medicijn gebruik? of gebruik je geen medicatie meer voor hem?
Vorig jaar speelde deze vraag, hij had bizarre klachten maar uit de onderzoeken kwam niets. Het lijkt erop dat Xerox een vreemde vorm van afhankelijkheid van Novacam heeft opgebouwd, dit krijgt hij het gehele jaar door in een lage dosering. Vorig voorjaar ging het zo goed dat ik besloot er in de zomer mee te stoppen en toen begon hij extreem veel te drinken (en dus ook te plassen). Alle ziektes zijn toen de revue gepasseerd en zo hebben we het ook over cushing gehad. Uiteindelijk ben ik uit wanhoop weer begonnen met de Novacam en was het probleem ineens opgelost...

Ja, we hebben al zo veel meegemaakt samen en ik weet ook zeker dat er nooit meer een hond zal zijn zoals Xerox. We voelen elkaar zo goed aan en hij is mijn grootste steun! Mijn ouwe sok :biggrin2:
Door Extreme
Xerox schreef:Vorig jaar speelde deze vraag, hij had bizarre klachten maar uit de onderzoeken kwam niets. Het lijkt erop dat Xerox een vreemde vorm van afhankelijkheid van Novacam heeft opgebouwd, dit krijgt hij het gehele jaar door in een lage dosering. Vorig voorjaar ging het zo goed dat ik besloot er in de zomer mee te stoppen en toen begon hij extreem veel te drinken (en dus ook te plassen). Alle ziektes zijn toen de revue gepasseerd en zo hebben we het ook over cushing gehad. Uiteindelijk ben ik uit wanhoop weer begonnen met de Novacam en was het probleem ineens opgelost...

Ja, we hebben al zo veel meegemaakt samen en ik weet ook zeker dat er nooit meer een hond zal zijn zoals Xerox. We voelen elkaar zo goed aan en hij is mijn grootste steun! Mijn ouwe sok :biggrin2:
Dat is super dat het gestopt is nadat je weer begonnen bent met zijn medicatie. Het is altijd heel vervelend als je hond last krijgt van de medicijnen die hij eigenlijk weer nodig heeft voor iets anders.
;D Ouwe sok, nee hoor xerox is met zijn 10 jaar nog een jonge god, mijn ouwetje, hij is een ouwe sok, we hopen volgende week zijn 16e verjaardag te mogen vieren. Ik wens voor jou en Xerox dat je over 6 jaar hier op BP mag schrijven dat hij dan een ouwe sok is geworden ;)
Door Xerox
Wauw 16 jaar, prachtige leeftijd! Met Xerox gaan we het zien, hij is weer aardig stabiel na de operatie en op dit moment is er geen reden waarom hij niet nog een paar jaar mee zou kunnen... Hij is lekker aan het genieten van zijn pensioen :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door