Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

lianneke schreef:Ik heb een aardappel vraag.
Ik heb aardappels gepoot, een ras van hier uit de omgeving omdat mn tuin net een zandbak is dacht ik laat ik zandpiepers nemen. Nou heb ik ze niet in rijtjes gepoot..stomstomstom. Want nu zit ik met aanaarden.
Nu zit ik te denken om gewoon een bergje potgrond om de planten te mikken, meteen voor de voeding want ik kan me niet voorstellen dat er veel voeding in zand zit. Ik heb wel vantevoren koeienpoepkorrels gestrooid en houtas. Bemesten jullie de eerpels?? En aanaarden??
Wie o wie weet wat wijsheid is... :-\
Je kunt worteldoek leggen met boven elke plant een uitgesneden rondje of kruis. Hoef je ook geen onkruid te trekken.
lianneke schreef:Ik heb een aardappel vraag.
Ik heb aardappels gepoot, een ras van hier uit de omgeving omdat mn tuin net een zandbak is dacht ik laat ik zandpiepers nemen. Nou heb ik ze niet in rijtjes gepoot..stomstomstom. Want nu zit ik met aanaarden.
Nu zit ik te denken om gewoon een bergje potgrond om de planten te mikken, meteen voor de voeding want ik kan me niet voorstellen dat er veel voeding in zand zit. Ik heb wel vantevoren koeienpoepkorrels gestrooid en houtas. Bemesten jullie de eerpels?? En aanaarden??
Wie o wie weet wat wijsheid is... :-\
Ik zou lekker ruim om de planten een dikke laag potgrond gooien. Niet te weinig.

OT: Mijn knoflook heeft dus roest, daar baal ik enorm van. Komende herfst gaan we waarschijnlijk de tuin aanpakken, dat komt mooi uit want met roestbesmetting mag je het jaar daarop geen ui-achtigen planten/zetten. Dus ik heb mijn vriendin met een echte moestuin al gevraagd of ik bij haar knoflook mag poten.
Verder gaan de aardappels prachtig, maar wij eten sinds kort koolhydraat-arm, dus die kweek ik nu voor buren en schoonouders :P
Ik heb uien gepoot :biggrin2: Ze liepen uit, dus in de grond gestopt. Nu komen ze nog op ook. Van mijn ex-collega hoorde ik dat ik moet wachten tot er een zaadknop in zit en dat zaad dan weer uitstrooien. Ben benieuwd ::)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
EliScooby schreef:Ik heb uien gepoot :biggrin2: Ze liepen uit, dus in de grond gestopt. Nu komen ze nog op ook. Van mijn ex-collega hoorde ik dat ik moet wachten tot er een zaadknop in zit en dat zaad dan weer uitstrooien. Ben benieuwd ::)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Heeft hij je ook verteld dat uien een 2 jarige groenten is?
Dus eerst zaaien, dan oogstte je helen kleine uitjes en die zet je dan het jaar daar op weer in de grond.
Dus mocht je na het zaaien en oogstte denken "o wat een kleine k*t dingen" dat klopt, ze moeten dan nog een jaartje ;) :biggrin2:
jasmijn schreef:Heeft hij je ook verteld dat uien een 2 jarige groenten is?
Dus eerst zaaien, dan oogstte je helen kleine uitjes en die zet je dan het jaar daar op weer in de grond.
Dus mocht je na het zaaien en oogstte denken "o wat een kleine k*t dingen" dat klopt, ze moeten dan nog een jaartje ;) :biggrin2:
Uhh, nou, wel een beetje, maar ik snapte het niet zo goed en heb braaf ja gezegd :biggrin2: Dus nu wachten op de knop, dan het zaad de grond in, jaartje wachten en dan nog een keer de grond in?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door