Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
Zo dat is gaaf, wat ontzettend leuk dat je er in staat!
Ga eens kijken of ik er 1 te pakken kan krijgen lijkt me leuk om te lezen.

Iemand hier in de buurd verteld net dat ze een ei heeft gelegd :smitten:

Kan niet wachten tot ik mijn eigen kipjes heb :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Geweldig, Chantal! Leuke foto's, en fijn dat deze kant van het verhaal nou ook eens aandacht krijgt: liever een gezonde hond dan een hond die beperkt is doordat hij aan allerlei rare uiterlijke eisen moet voldoen. Ik hoop dat het helpt een andere weg in te slaan in de fokwereld!
Door Pauline
Mooi Chantal! :-*

Mijn geluksmomentje behoeft wat introductie.... Mijn vader wordt vergeetachtig, denk zelf licht dementerend, maar het is nog niet zo dat het hem hindert in zijn dagelijkse dingen doen. Dag- en nachtritme is normaal, hij verzorgt zichzelf prima, onderhoudt het huis keurig en krijgt kant-en-klaar maaltijden die hij ook prima kan opwarmen. Maar goed..., hij wordt wel vergeetachtig en daar had ik het vanmorgen met hem over. Vertelde hem dat ik had gehoord dat er in het ziekenhuis o.a. wordt getest of je vanaf 100 iedere keer 7 af kunt trekken tot 0. Zegt hij: "Dat kan niet, want je kunt nooit op 0 uitkomen"....... Ik denk dat ik me nog niet heel erg zorgen hoef te maken (ik maak me wel zorgen hoor, maar ik pas goed op hem).

En als toevoeging: "Dan ben ik mooi klaar..., ik kon nooit heel goed aftrekken, ben veel beter in optellen en vermenigvuldigen". ;D
Door Charlie Angel
Pauline schreef:Mooi Chantal! :-*

Mijn geluksmomentje behoeft wat introductie.... Mijn vader wordt vergeetachtig, denk zelf licht dementerend, maar het is nog niet zo dat het hem hindert in zijn dagelijkse dingen doen. Dag- en nachtritme is normaal, hij verzorgt zichzelf prima, onderhoudt het huis keurig en krijgt kant-en-klaar maaltijden die hij ook prima kan opwarmen. Maar goed..., hij wordt wel vergeetachtig en daar had ik het vanmorgen met hem over. Vertelde hem dat ik had gehoord dat er in het ziekenhuis o.a. wordt getest of je vanaf 100 iedere keer 7 af kunt trekken tot 0. Zegt hij: "Dat kan niet, want je kunt nooit op 0 uitkomen"....... Ik denk dat ik me nog niet heel erg zorgen hoef te maken (ik maak me wel zorgen hoor, maar ik pas goed op hem).

En als toevoeging: "Dan ben ik mooi klaar..., ik kon nooit heel goed aftrekken, ben veel beter in optellen en vermenigvuldigen". ;D
Dat was toch een mooi scherp moment van de vader, geweldig! :-*
Door Pauline
Charlie Angel schreef:Dat was toch een mooi scherp moment van de vader, geweldig! :-*
Volgende week woensdag wordt hij 84!! Ik vraag me af of ik dan zelf ook niet vergeetachtig zal zijn..... Verder doen we gewoon alleen maar leuke dingen, hij eet alleen nog maar wat hij lekker vindt (dat zegt hij ook zo) en gaan we binnenkort met zijn drietjes naar de zandsculpturen in Garderen en daarna lekker pannenkoeken eten.
Door Anne in Zweden
Pauline schreef:Mooi Chantal! :-*

Wahaha, geweldig! ;D
Door dinky89
Wat een heerlijk scherpe opmerking van je vader Paulien!
Snap dat je gelukkig wordt van zulke scherpheid :)

Wat geweldig dat er op zo'n positieve manier aandacht wordt besteed aan de gezonde fokplannen Chantal!

Mijn geluksmoment: Heerlijk met mijn moeder en zusje wezen lunchen op een terras in de stad in de zon :)
Door Lil
Erg gelachen om het compliment dat ik ten overstaan van veel mensen kreeg bij de autogarage: de auto was zo mega schoon.

Te bedenken dat de dorpsroddelaars altijd zeuren dat mijn auto zo smerig is etc. Hij is wit, dus nu gewassen is dadelijk wel ergens weer wat te zien. Maar mij boeit dat niet, wit is 7 graden koeler en dat is wat voor mijn hondjes telt als ze dadelijk mee mogen (wat betekend dat zij half uur tot uur zonder mij in de auto mogen wachten in ruil voor top wandelingen ervoor en erna).

Hij is dus als gezegd wit en hij is afgelopen maandag schoon gemaakt ivm het bezoekje van vandaag (gisteren ging niet en vanochtend was dat waskreng nog niet zo vroeg open), dus er lagen weer wat haren en zand achterin het hondenhok, er zaten alweer door de regen vlekken op de klep achter en aan de zijkant en er zat een laag geel stuifmeel op de zwart getinte ramen (op de rest vast ook wel, maar op de doorschijnende ruiten valt het niet op).

Nou, mijn auto wilden ze ondanks dat het een verbouwd hondenhok is meteen als inruil hebben; de bodemplaat en wielkasten en motorblok zijn schoon en zien uit alsof het nieuw is, als je de portieren en de klep opent zijn alle richels schoon, de auto staat altijd goed in de wax en gaat na deze zomer ook gecleanerd worden. De banden waren op spanning hoewel ze vandaag verwisseld werden en leven al zo lang etc etc. Het was dus opgevallen dat dingen bij mij langer leefden dan dat zij gewend waren, want als je naar de kilometerstand kijkt dan was het vreemd dat bepaalde sporen er niet waren.
Dit terwijl de overige auto's die binnen komen / stonden geen modder of stofrestje hebben, maar verder volgens de garage te smerig voor woorden zijn hetgeen niet goed voor de auto is. Geef toe dat de garage dus een andere definitie van smerig heeft dan de normale mens en dus op andere plaatsen kijkt dan de normale mens.

Dus eigenlijk had ik dit wel op film willen hebben voor die zeurtrienen hier en dan hun reactie willen zien. :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door cj
Mijn geluksmoment komt voort uit mijn klaagmoment. Lig in scheiding, niet fijn. Maar heb een huisje gekocht in West Brabant, zo maar weg uit de Zaanstreek na 30 jaar. Ik zag het huis, bezichtigd en gekocht. Precies wat ik zocht. Zet een link neer zodra alles rond is. Dus J en ik verhuizen naar West Brabant!
Spannend, want begin nu echt helemaal opnieuw.
Saskia
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door