Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Verdorde courgettes :( en dingetjes van de ah moestuinjes
Afbeelding

Aardappels in een zak
Afbeelding

Brocollies en links in t hoekje staan twee ah erwtjes
Afbeelding

Mijn bakje met ah moestuinjes gebeuren
Afbeelding

Cascade hop (groeit 10 cm per dag!)
Afbeelding

En stekjes van de hop
Afbeelding
O die hop is leuk die wil ik ook wel in mijn tuin, niet om bier van te maken maar voor kruidenmengsel en zeep en zo ;) :biggrin2:

Ik ga dadelijk wel een foto maken van mijn appelboompjes en mijn gestekte basilicum.

Was trouwens echt heel grappig, zus en zwager waren hier om 3 van mijn bomen om te hakken hij was hovenier.
Zie hij mijn basilicum stekjes en roep verwonder uit " kijk nou bij ons gaat de basilicum altijd dood en jij krijgt ze gewoon gestekt" :o Waar op mijn zus terug zeg "ja jasmijn heeft groenen vingers, die kan alles laten groeien" ;D

Omdat ik 2 jaar in een huis wonden waar niks groeiden was ik een beetje het vertrouwen in me zelf verloren, dus was fijn om dat complimentje van een ex hovenier te krijgen :biggrin2:

( hij is trouwens ex hovenier omdat hij uit een boom van 8 meten is gevallen :-X, nu is hij meubel maker wat toch wel iets veiliger is :biggrin2: )
Ik heb een aardappel vraag.
Ik heb aardappels gepoot, een ras van hier uit de omgeving omdat mn tuin net een zandbak is dacht ik laat ik zandpiepers nemen. Nou heb ik ze niet in rijtjes gepoot..stomstomstom. Want nu zit ik met aanaarden.
Nu zit ik te denken om gewoon een bergje potgrond om de planten te mikken, meteen voor de voeding want ik kan me niet voorstellen dat er veel voeding in zand zit. Ik heb wel vantevoren koeienpoepkorrels gestrooid en houtas. Bemesten jullie de eerpels?? En aanaarden??
Wie o wie weet wat wijsheid is... :-\
irmaa schreef:pas op met de hop he... . en verspreidt zich ook in mijn grote tuin... was leuk maar net onkruid ;-)) niet uit te roeien...
En je kan er behoorlijk uitslag van krijgen, net als van brandnetels.
Aan aardappels doe ik eigenlijk niks :P
irmaa schreef:pas op met de hop he... . en verspreidt zich ook in mijn grote tuin... was leuk maar net onkruid ;-)) niet uit te roeien...
Nou, ik oogst m, droog het, en brouw er bier van ;) vorig jaar stond ie er ook al en hij is netjes op hetzelfde plekje boven gekomen.
eelke schreef:Er is niet echt makkelijk aan te komen trouwens. Als het goed is kan ik binnenkort bij iemand anders nog twee soorten ophalen.
Je kan het zelf zaaien, je moet wel een mannelijke en vrouwelijke plant hebben voor de hopbellen.
Het zaaien gaat niet gemakkelijk, het zaad moet een aantal weken in de koelkast. Het is een koudekiemer.
Het is mij wel gelukt met de echte Engelse Hop.
Ik,krijg alleen blaasjes en jeuk als ik het aanraak. De jonge hopscheuten kun je eten trouwens.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door