Ja ik was even geschrokken.
Jammer genoeg te laat voor de lieve Moeke, maar aan liefde en zorg is het haar zeker niet ontbroken.
Maar voor degene die nog hoop hebben: ik heb een aidskatertje "Pistache' in december van de straat geplukt, die zowat dezelfde symptomen had als Moeke. beginnend nierfalen, geen eetlust, overgeven, lethargisch, hele dag in zijn mandje of op mijn bed.
Van de dierenarts 2 keer eetlustopwekkers gekregen maar nadat die waren uitgewerkt was het weer als voorheen. Soms at hij wat zelfgebakken zalm of kip, of van die kleine potjes gourmet mousse uit de supermarkt, maar heel weinig.
Ik heb Pistache -na het lezen van een aantal succesverhalen-, opgestart met Rehmannia van de huisdierendokter.nl.
Na amper 3 dagen 1 tabletje in zijn keeltje te hebben geschoven, ontwaakte meneertje uit zijn lethargie en kwam luid miauwend om eten vragen, en begon te eten als een dijkendelver, dubbele portie en zelfs de potjes van de andere poezen werden schoongelikt. Natuurlijk moest hij de dag nadien overgeven, zoveel eten ineens na een lange tijd bijna niks..
Maar hij bleef tot mijn grote geluk en verbazing wel verder eten, gelukkig niet meer als een dijkendelver. Weliswaar nog altijd kieskeurig, hij eet nu de nieuwe felix zakjes, niertjes enz..en af en toe toch weer wat carnibest, de brokjes van Orijen en van Purina. Verse vis en kip.
Nu en dan had hij nog es een mindere dag en gaf soms nog over.
Nu 3 à 4 weken verder is hij er helemaal door, hij geeft niet meer over, (behalve haarballen) komt gezellig mee naar buiten, gaat 'smorgensvroeg buiten in de eerste zonnestraaltjes zitten geniete en is veel actiever. Je ziet ook gewoon aan zijn hele houding en blik dat hij veel beter in zijn poezenvelletje zit. Er zijn soms nog wel mindere dagen, maar veel minder frequent dan voorheen, tja het is ook een fiv-poesje..., dan komt hij bij mij slapen zo dicht mogelijk met zijn kopje in mijn hals.
Pistache komt wel niet veel bij in gewicht heb ik de indruk, maar ik denk toch dat dit middeltje hem een aantal aangenamere levensjaren heeft toegevoegd, en wat zalig om het poesje weer zo veel gelukkiger en beter te zien. Ik kan dit middel alleen maar aanraden.
Intussen heb ik mijn hond er ook op gezet, haar nierwaarden alsook haar leverwaarden waren gestegen.
Zij heeft nu ook weer meer eetlust gekregen, want dit begon ook stilaan wel problematisch te worden.
groetjes
Chantal
veel sterkte