Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Ik doe nog altijd mijn oefeningen en ik loop met de honden meestal verhard en twee keer per week of the road. Ik ga overleggen of ha nog een idee heeft voor een andere fysio.
Door MarijeEnBoomer
sella schreef:Ik doe nog altijd mijn oefeningen en ik loop met de honden meestal verhard en twee keer per week of the road. Ik ga overleggen of ha nog een idee heeft voor een andere fysio.
Wat voor oefeningen? En hoe vaak?
Door -Annemarie-
Is het eindelijk mooi weer, blijk ik ineens een zonneallergie te hebben. :???:
Niet zitten bakken ofzo, eigenlijk helemaal niet extreem veel in de zon geweest. Regelmatig gesmeerd met een hoge factor. Evengoed rode vlekken en jeuk/pijn. :-X

Maar ik klaag niet over het mooie weer! :biggrin2:
Door sella
MarijeEnBoomer schreef:Wat voor oefeningen? En hoe vaak?
Op tenen staan en uitbreiden, op hakken alleen staan uitbreiden, wiebelen op tenen, stretchen van achillespees, op de loopband heuvel op.
zijkanten van voeten "staan" en uitbouwen van tijdsduur met lopen. dit allemaal naast huishouden en traplopen ect
Ik doe de oefeningen 4 keer daags 5*10 keer
Door MarijeEnBoomer
sella schreef:Op tenen staan en uitbreiden, op hakken alleen staan uitbreiden, wiebelen op tenen, stretchen van achillespees, op de loopband heuvel op.
zijkanten van voeten "staan" en uitbouwen van tijdsduur met lopen. dit allemaal naast huishouden en traplopen ect
Ik doe de oefeningen 4 keer daags 5*10 keer
Ik mis: evenwicht, evenwicht , evenwicht !
Balanceren op je slechte enkel en op die wijze oefeningen doen!
Door Lil
MarijeEnBoomer schreef:Ik zou gewoon een andere fysio zoeken want degene die je nu hebt is kennelijk erg slecht!
Menig doktertje stond versteld van de schade aan mijn enkel en ik hobbelde toch echt wel redelijk snel weer onverhard!
+ 1

Ik mis een enkelband na het wel 7 keer gescheurd te hebben gehad. En loop regelmatig probleemloos onverhard. Spieren hebben functie enkelband overgenomen. Was wel behoorlijk lang fysio; maand of 5. Apparaten, balanskussens etc.

Alleen heel mul zand op het strand kan na heel lang wandelen wel echt tot probleem leiden. Maar mul zand op heide en in bos etc. Dat gaat. Langzaam, want moet wel bewust lopen, maar dan geen problemen. Alleen probleem als ik zonder na te denken doorheen cross en dan net een misstap maak (gaat natuurlijk ook zonder nadenken vaak goed). Maar onregelmatige bos en heidegrond. Ja 2-3 uur per dag kilometer of 10-15.
Door Martine-Tom
MarijeEnBoomer schreef:Ik mis: evenwicht, evenwicht , evenwicht !
2 x enkelbanden gescheurd, 1e x volledig af 2e x deels (gzd) is al lang geleden maar eerst rust moeten nemen tot de zwelling weg was (en ingetaped houden) daarna fysio en 'gewoon' belasten, denk dat ik met een week of 2 weer liep en na een half jaar als van ouds was, het grootste probleem was op trapjes staan, en idd balans.
Met een maand of 2 deed ik alles weer maar beperkt op geleide van pijn en spierkracht, en dan te bedenken dat ik een spier/gewrichtsafwijking heb.

Goeie fysio zoeken als het zo lang duurt...
Door sella
MarijeEnBoomer schreef:Ik mis: evenwicht, evenwicht , evenwicht !
Oh dom die ben ik vergeten op te schrijven, heb ook een balanskussen en die gebruik ik ook.
Door MarijeEnBoomer
sella schreef:Oh dom die ben ik vergeten op te schrijven, heb ook een balanskussen en die gebruik ik ook.
Grappig dat is echt maar 1 van de vele oefeningen die ik kreeg van m'n fysio voor evenwicht!
Ik blijf bij m'n eerste advies:
Zoek een nieuwe fysio
Door MargaS
Anne in Duitsland schreef:Volgens de weersverwachting zou het vanavond en vannacht tot een uur of drie nog hard sneeuwen. Onnodig te zeggen dat het inmiddels al weer een paar uur droog is. ::)
Toch heeft dit ook z'n charme. Vorige week toen we in ons huisje in Italië waren regende het 's nachts hard. Zo bijzonder om dan 's morgens weer verse sneeuw op de bergen te zien. Puur genieten.
Door constance.blokzijl
-Annemarie- schreef:Is het eindelijk mooi weer, blijk ik ineens een zonneallergie te hebben. :???:
Niet zitten bakken ofzo, eigenlijk helemaal niet extreem veel in de zon geweest. Regelmatig gesmeerd met een hoge factor. Evengoed rode vlekken en jeuk/pijn. :-X

Had ik vorig jaar ook ineens, ik had wel een andere zonnebrand dan normaal. Wel factor 30.
Ik heb van dat spul gehaald bij de drogist, van vsm, voor zonneallergie. Werkte heel verzachtend! Minder jeuk en pijn
Door Kaio
-Annemarie- schreef:Is het eindelijk mooi weer, blijk ik ineens een zonneallergie te hebben. :???:

Oo maar dat kan goed aan je zonnebrand creme liggen! Helaas spreek ik uit ervaring! Chemische brandwonden, zweet zon en mix van dingen die in de zonnebrand zitten!
Hoge factor doet er niet toe dan....
En oja als je smeert zou je het eerst 30 minuten in moeten laten trekken voor je in de volle zon komt, officieel dan
constance.blokzijl schreef:
Had ik vorig jaar ook ineens, ik had wel een andere zonnebrand dan normaal. Wel factor 30.
Ik heb van dat spul gehaald bij de drogist, van vsm, voor zonneallergie. Werkte heel verzachtend! Minder jeuk en pijn
Zelfde als hierboven. Er zit veel zooi in veel zonnebrands, daarnaast 'verbeteren' , zeg maar veranderen, ze ook continue, dus ook met hetzelfde merk kun je nat gaan.
Sowieso eentje zonder parfum nemen en voor gevoelige huid ( en het gaat dan niet over wel of niet bio, want ook bio stofjes kunnen behoorlijke reactie veroorzaken), meestal alleen verkrijgbaar bij apotheken. Duur en dan moet je ieder jaar nieuwe kopen.( dat moet sowieso)

Ik zou dus eerder praten over zonnebrandcreme allergie dan ineens zonneallergie ;)
Door constance.blokzijl
@kaio;
Ik ben er ook heilig van overtuigd dat het aan de zonnecrème heeft gelegen! Maar ik heb wel de rest van de zomer er last van gehad....

OT: ik ben nog steeds moe door de gebroken nachten van Harry, en ik heel moe is altijd gevaarlijk. Ik wordt dan minder zorgvuldig. Dus eerst al bijna salto achterover de trap af, kon me nog net goed vastgrijpen aan de leuning, handig zo'n veiligheidsregel van je werk, komt nu wel uit.
Vervolgens met koken een scheut olijfolie in de pan, even goed met de pan draaien, en flats een hele dikke blup olie over 2 vingers.... Oh en dat doet zo zeer!
Door -Annemarie-
Ik heb zonnebrandcreme van RoC, Uva en Uvb, factor 30. Die gebruikte ik vorig jaar ook, geen probleem. Netjes in laten trekken, maar ook delen die ik niet gesmeerd had jeuken. :-\ Ben ook niet verbrand.
Had vorig jaar een factor 50 speciaal voor de gevoelige huid, maar dat was helemaal niks. Het blijft tobben. :D
Hoe dan ook, het wordt al iets minder. :)

Verder niks te klagen vandaag, een heerlijke dag gehad!
Door Anneloog
Ik heb al jaren last van zonnenuitslag.. ben er voor naar lichtcentrum in het academisch ziekenhuis van Utrecht geweest en daar uit kwam ik heb en afwijkende reactie op uva en uvb straling. Nu werd me aangeraden te smeren met een 24 uur's zonnecreme denk aan Vision. En dit heb ik gedaan en dat werkte idd heel goed maar ik baal van de chemicaliën. Dus ben zelf aan de slag gegaan met langzaam mijn huid te trainen. Langzaam dus korte poses in voorjaar zon pakken en dit steeds uitbreiden. Nu is dit lastiger dan het lijkt want je bent meer buiten dan je door hebt. Maar sinds ik er bewust mee bezig ben en in tussen mijn huidweerstand verhoog door natuurlijke producten te gebruiken. Dus weinig water ( water droogt uit) Verder alleen bv aleppozeep met douchen geen deo meer en als olie of creme natuurlijke producten zoals jojoba olie, arganolie en sheabutter. En met nu 2 jaar verder op deze weg kan ik zeggen ja gaat goed. Ik moet hoog zomer wel uitkijken en dus mezelf beschermen denk dan aan schaduw bedekkende luchtige kleding etc en ja dermatoloog zij smeren zodra ik opsta. Ik wil gaan kijken of ik zelf een zonnebrandolie kan maken er zijn recepten genoeg. Ben sinds kort ook meer bezig met voeding geen idee of dat gaat werken voor mijn huid maar ik eet bewust meer gezonde vetten want achteraf gezien ontbraken die behoorlijk en ik heb ook snel een hele droge huid dus dacht hmmm ook dat eens aanpakken. Dus avocado, zalm en rauwe noten etc. worden steeds vaker genuttigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door