Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Radja
dinky89 schreef:Ik heb recent ook nog gelezen dat er niet altijd sprake is van een rode kring dus zou het zeker onderzoeken.

Was laatst een item in een journaal dat een rode kring idd achterhaald is!
Door Hope
Vandaag de meneer van de vitamine B aan de lijn gehad en wat blijkt: de ontdekker van het spul woont in Deurne! Hij gaat mij het komende jaar begeleiden, want na een lang gesprek ben ik er bijna zeker van dat (een deel van) de klachten komen door een B12 tekort.

Na het ongeluk, waarbij de aangezichtszenuw sneuvelde, kon ik niet meer behandeld worden door een gewone tandarts. Elke aanraking op tandvlees of tanden, warmte en kou etc zorgde voor immense zenuwpijn. Het is echt geen doen. Daarom ben ik de afgelopen 19 jaar 2 x per jaar behandeld onder lachgas-verdoving en dat is echt funest voor je B12 opname.

Doordat ik ook een foliumzuuroverschot heb (hoger dan 34, ik had 37) is de B12 meting onbruikbaar. Waarschijnlijk is de werkelijke waarde B12 dus vele malen lager dan 150. Er kan vitamine B12 in het bloed zitten maar of dat ook op celniveau nog zo is, dat is maar zeer de vraag.
Door Parelridder
:bigarmhug:
Oh meis wat ben ik BLIJ met dit bericht! Ja, knap beroerd allemaal natuurlijk, de klachten worden er niet minder om, maar er lijkt nu een oplossing in zicht! En als de B12 inderdaad gaat doen wat de verwachting is - dit klinkt allemaal wel héél kloppend! - een héél stuk prettiger dan die anti-depressiva met hun beroerde bijwerkingen!!
Vertel, wat moet ik me voorstellen bij "de meneer van de vitamine b", is dat een arts? Wat voor soort begeleiding kan hij bieden? (als het te persoonlijk wordt of ongeschikt voor een forum, dan trek jij de grens wel he?!)
Héél veel succes!! :-* :-*
Door Anne in Zweden
O Marloes, dat zou toch geweldig zijn, dat je door aan je B12 te sleutelen van een heleboel klachten bevrijd zou kunnen worden! Ik hoop toch zo dat dat het geval zal zijn! Succes met het hele traject! :-*
Door zurca
Maar Marloes....wat krijg jij (jullie) veel op je bordje :-\ :-X
Ik heb geen tips of advies voor je maar wil je wel sterkte en kracht toewensen ook al heb je er weinig aan :-[ :-*
Hoop heel hard voor je dat door "vitamine B hulp" je straks een stuk beter in je vel gaat zitten :bigarmhug:
Door dinky89
Wat zou het enorm fijn zijn wanneer (een deel van) de klachten inderdaad is te herleiden tot een vitamine B12 tekort en je dat met hulp omhoog zou weten te krijgen!
Wanneer ik hier lees onder het kopje N2O (lachgas), Tandartsverdoving, Narcose klinkt het in ieder geval zeer plausibel.

:bigarmhug:
Door Hope
frodo quin schreef:Ik hoop dat je klachten snel afnemen. Naar mijn mening zou het in ieder geval deels aan de B 12 kunnen liggen. Ga je voor injecties?
Nee, ik ga voor zuigtabletten, omdat het blijkbaar veel beter is om het samen met foliumzuur te nemen.
Door sella
Ik reageer ook veel beter op de zuigtabletten dan op de injecties. Dus ik hoop dat hij ook snel verbetering voelt.
Ik neem aan ook de 2 soorten tabletten door elkaar?
Door Hope
sella schreef:Ik reageer ook veel beter op de zuigtabletten dan op de injecties. Dus ik hoop dat hij ook snel verbetering voelt.
Ik neem aan ook de 2 soorten tabletten door elkaar?
Zelfs drie ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door