Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ivonne
Met mij gaat het goed, ben er wel weer aan gewend het is echt een enorme wond

Vandaag ziet het er al weer minder goed uit dan gister. In principe woensdag weer naar de da waarbij er tijd wordt vrij gehouden voor het geval hij weer onder zeil moet voor schoonmaken maar als ik eerder denk dat het niet kan wachten dan zat ik er eerder..op dit moment durf ik nog niet te zeggen waar dit op aan gaat. Kan nu niet meer doen dan met beleid schoonhouden, honingzalf, ab en de metacam.
Door Ivonne
Minder handig is dat Teun met de zijkant van de kap tegen de wond aan kan komen ..... Hiermee beschadigt de de wondoppervlakte weer..... Jemig.... Nou moet ik gaan bedenken wat ik daar tegen kan doen. Geen kap betekent likken, wel een kap betekent likken met kap en levert ook schade. Wond bedekken met iets?
Door Ivonne
Hij draagt een lampenkap. De mooncollar lijkt me wel wat maar kan hij dan echt niet meer bij die wond komen, zijn katten niet zo lenig dat hij toch nog bij die wond zou kunnen komen. Het ding is nogal prijzig en dan zou dat bijzonder vervelend zijn.
Door Ivonne
Ik zal maandag bij de da informeren of ze zon ding hebben en anders bel ik de dierenzaken af. Het lijkt me een beter ding dan zijn lampenkap. Doorgaan met de lampenkap wordt ook een indirect duur geintje.
Door koekje
Toen Sien aan haar kippenpoot (knie) geopereerd was, werd een mooncollar me afgeraden. Ze had er namelijk bij kunnen komen. Het is een beetje afhankelijk waar precies de wond gepositioneerd is.
Door Ivonne
koekje schreef:Toen Sien aan haar kippenpoot (knie) geopereerd was, werd een mooncollar me afgeraden. Ze had er namelijk bij kunnen komen. Het is een beetje afhankelijk waar precies de wond gepositioneerd is.
Nmmm.... Het zit echt in in het midden van een zij. Ik denk dat de kans 50% is dat hij er met de mooncollar ook bij kan. Dilemma.
ieuw!! Holy shit...

Kan me voorstellen dat je hiervan nogal van de kaart bent. Wat een nare wond. Wat moet die arme Teun daar een last van hebben (gehad), geen wonder dat hij nogal sneu is zoals je schrijft. :'(
Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op. Ondanks die kap die de meeste katten zo'n hinderlijk tukding vinden.

Veel sterkte & beterschap.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door