Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ivonne
Teun heb ik achtergelaten bij de DA. Hij gaat onder narcose en dan gaan ze de boel schoonmaken. Ze schrokken ervan zoals het er nu uitziet; de reactie was ook 'we weten niet of dit nog goed komt....'
Dus ik sta daar als een klein kind gelijk te snotteren..... en nu maar hopen dat het goed kan komen en anders zal het inslapen worden. Bah, bah, bah, ..... Dit was een reden waarom ik nieuwe huisdieren zo lang uitgesteld heb; ik heb zo'n moeite gekregen met het moeten laten inslapen van een dier. Maar goed, zo ver is het nog niet....
Hê jakkes meis, daar zat je nou helemaal niet op te wachten! Laten we even positief denken en ervan uitgaan dat het allemaal wel goed komt. Ze gaan de boel goed schoonmaken, hij krijgt de nodige ontstekingsremmers, wordt goed verzorgd; er zijn wel dieren uit slechtere omstandigheden weer boven Jan gekomen.
Dat je gelijk staat te snotteren, is niet verboden. Dat zullen ze vaker meemaken bij de da. Het is de schrik van het onverwachte, die opmerking waar je niet op had gerekend. Ik had dat een tijdje geleden ook, toen Moeke zulke slechte nierwaarden bleek te hebben. Jammer dan voor de da (die overigens heel begripvol reageerde) maar die tranen moeten er op dat moment toch écht uit.

Ik ga hard duimen voor je Teuntje. Hou ons op de hoogte!
Door Ivonne
Ik kreeg ook gelijk een doos tissues onder mij neus geschoven. Ik sta dan ook wel weer dom te grijnzen hoor... maar goed.
Op dit moment is ook niet bekend waarom het zo'n enorm uitgebreide plek geworden is, dat is ook een reden waarom ze nu geen uitspraken durven doen. Het lijkt nl alsof de narigheid onderhuids verspreid wordt.

Nou ja.... word vervolgd.
Ivonne schreef:Ik kreeg ook gelijk een doos tissues onder mij neus geschoven. Ik sta dan ook wel weer dom te grijnzen hoor... maar goed.
Op dit moment is ook niet bekend waarom het zo'n enorm uitgebreide plek geworden is, dat is ook een reden waarom ze nu geen uitspraken durven doen. Het lijkt nl alsof de narigheid onderhuids verspreid wordt.

Nou ja.... word vervolgd.

Het is natuurlijk ook raadselachtig waarom de boel niet gewoon geneest, waarom het lichaam er blijkbaar moeite mee heeft de troep zelf op te ruimen. Oogde de wond alleen maar slecht de afgelopen dagen, of was Teun zelf ook minnetjes? At hij slecht, had hij pijn?
Door Ivonne
Wond werd weer groter en vies. Het andere wondje op zijn andere flank leek dicht maar bleek gister bij nader inzien onderhuids toch niet in orde te zijn...
Hij oogde gewoon algeheel wat minder... stond hij een paar dagen geleden nog als eerst bij de deur om naar buiten te gaan (niet dat hij dat mocht maar proberen kan altijd) dat deed ie ook al niet meer. En hij leek wat 'staarderig'. Al met al gewoon een buikgevoel bij mij dat er meer aan de hand is en zeker meer hulp nodig is.
Jammer dat de wonde niet mooi geneest. Ze hadden het toch al.eens helemaal schoongemaakt hè?
Dit is de reden waarom ik voorstander was dat je iets mee zou krijgen waarmee je het kan spoelen, thuis. Dan blijft het mooi schoon en kan het open genezen. Dat duurt lang, maar geneest het mooist.
Zo'n abces is een vies iets. Zeker eentje dat vanzelf openbarst ipv gecontroleerd geopend door de dierenarts. Dat barst namelijk dan niet enkel door de huid, die erg dik en taai is, maar door de druk ook naar binnen toe. Wat natuurlijk veel schade geeft. Als de ontsteking in zijn bloedbaan terechtkomt kan dat bloedvergiftiging geven. Ik vermoed dat ze dat nu ook vermoeden en hopelijk zetten ze hem op een stevig AB.

Het spijt me heel erg voor je en ik hoop dat het niet zó ernstig is. Dit zijn echt vieze wonden. Vandaar dat je met vechtwonden echt altijd meteen moet gaan. Het worden vrijwel altijd abcessen omdat hun huid zo taai is, snel sluit, en de ontsteking dan onderhuids verder broed. Als je afwacht kan het zo snel helemaal verkeerd lopen...

Ik hoop echt dat het weer helemaal goed komt met Teun. Je moet jezelf niets verwijten hè. Je hebt naar de dierenarts geluisterd en je hebt altijd met de beste bedoelingen voor Teun gehandeld. Je zal er nu wel veel uit geleerd hebben, maar daar koop je voor het moment natuurlijk niets mee...
Sterkte met het afwachten. Ik kan het me helemaal voorstellen dat je in tranen uitbarst. Je doet zo je best en bent al emotioneel van de zorgen en dan zo'n nieuws... Je zou voor minder even huilen.
Door Ivonne
Net heeft de DA praktijk gebeld. Teun is helemaal schoongemaakt, alle rotzooi etc is verwijderd en nu oogt het volgens hen beter, ze zijn positief. De huidranden vertonen toch wel genezing.
Hij gaat weer aan de AB en de metacam. Volgende week controle afspraak en indien nodig wordt ie weer onder verdoving schoongemaakt.

Het enige moment waar ik 'spijt' van heb is dat mijn gevoel enige tijd geleden riep dat Teun nog een keer door de DA gezien moest worden en dat ik alleen maar een kap heb gehaald (aan de telefoon werd door de assistent gezegd dat dit rotwonden zijn etc etc....) ik ben dus weer geconfronteerd met het feit dat ik mijn eigen inzicht en buikgevoel niet moet negeren.

Ik haal hem om twee uur op en dan ben ik benieuwd!
Door Ivonne
Afbeelding

zo ziet het er na de schoonmaakactie bij de DA uit. Op zijn andere zij zit ook nog een plekje maar die is 'maar' drie bij drie of zoiets.

De uiterste randen zijn schoon en wond lijkt zelfs nog groter geweest te zijn dan gedacht. Het vermoeden is dat hij gegrepen is geweest door een marter en niet door een kat. Hoe het ook zij, het mannetje is best sneu.

Heb weer AB en Metacam mee en volgende week controle afspraak waarbij er gelijk narcose toegediend zou kunnen worden indien de wond weer schoongemaakt moet worden.
En.je mag nog steeds niet spoelen? Maar dan komt daar toch stof en ander rommel in?

Het zijn vieze wonden. Kan prima van een kat komen hoor. Als dat abces groeit wordt dat gewoon erg groot, ongeacht hoe groot het oorspronkelijke gaatjes was.
Door Neally
*slik*

Dat is een ehm een dingetje. Wat een gat. :o
Gelukkig zien ze het toch positief in. Ja, dat stemmetje dat weet toch vaak wel dat het het goed weet. (hoe zeg ik dat)

Heel veel sterkte en beterschap voor Teun.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door