Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Kaela schreef:Even een update, inmiddels gaat het prima op de combi zelfgemalen en af en toe smuldier. We hebben de hoeveelheid calciumsupplement iets opgeschroefd en nu gaat het goed met de ontlasting. Oscar is ook weer wat spekjes kwijt, wat wel het verschil in vet laat zien tussen ons eigen prakje en de smuldier.

Aangezien onze vleesmolen kapot is gegaan, heb ik voor de volgende keer alles gemalen besteld. Niet helemaal ideaal, maar toch al snel beter dan smuldier. Nu maar even kijken voor een nieuwe molen, dan kunnen we het weer zelf doen.
Goed om te lezen dat het goed gaat met het zelf gemaakte prakje en een beetje meer calciumsupplement! Wat geef je nu aan calciumsupplement?
Door Kaela
Lizzy schreef:Goed om te lezen dat het goed gaat met het zelf gemaakte prakje en een beetje meer calciumsupplement! Wat geef je nu aan calciumsupplement?
De magnesium/calcium van de groene os. Ik heb ook nog iets van de dierenarts meegekregen, maar daar zitten meer vitamine en mineralen in, dus ik weet niet zo goed of ik dat structureel en lange termijn wil gebruiken. Misschien ter afwisseling, om net als met kvv niet op 1 paard te wedden zeg maar.

Barfplaats wordt gesponsord door