Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ivonne
Anne in Duitsland schreef:[/b]

O, zo bedoelde ik dat ook niet hoor. Meer van: kattenkop die bij een vechtpartij betrokken is. Al hoop je natuurlijk wel dat hij die andere kat ook flink op zijn lazer heeft gegeven. >:( :D Maar zonder gekheid, ik hoop dat hij snel weer opknapt. Eet hij nu ook slecht, dat hij magertjes wordt? Wat Frodo zegt, het kan best zijn dat hij nog flinke pijn heeft.

En een ren is inderdaad ook een goeie optie. Hoe groot is je terras?
Het is misschien allemaal veel werk, zo'n ren etc., maar dit wat Teun nu heeft, wil je ook niet regelmatig hebben. :(

De (vermoedelijke) vechtersbaas is een enorme kater.... daar kon Teun 'onmogelijk' tegenop... laat dat beest een kat van zijn eigen formaat uitzoeken....

Ik hoop dat dit ook niet vaker voor gaat komen maar zo wel dan moeten we na gaan denken wat we ermee gaan doen en in hoeverre afzetten realistisch is (ik zal het in ieder geval bespreekbaar gaan maken hier thuis).
Sorry dat ik je hoop kapot breek. Ik win er echt niets bij als jij je terras moet afzetten... maar dit gaat niet eenmalig zijn. Als ik je verhaal hoor is het zelfs erg onwaarschijnlijk dat dit van 1 gevecht is. Dus waarschijnlijk is Teun al meermaals te grazen genomen.
Kattenbeten worden vrijwel altijd abcessen, dus als je in het vervolg een wondje voelt of vind, best direct naar de DA ipv afwachten.
Door Neally
Hai, hoe is het inmiddels met de patiënt?
Helaas is hij het mikpunt van een vechtersbaas.
EN zo'n kat(er) houdt niet op, zo snel als hij jouw Teun ziet zal hij een gevecht met hem aangaan.
Succes met het vinden van een oplossing voor jullie balkon.
Door Ivonne
De patiënt hersteld matig. Er is nog voor anderhalve dag AB. Als dat op is en er is niet veel verbetering dan ga ik maar weer naar de DA. Hij draagt een kap, ik maak zijn wonden schoon en zijn broer slaapt in de badkamer omdat die nog wel eens wil spelen en likken aan de wonden van Teun en moeten we nu niet hebben.
Door Too
Akelig hoor, ik heb niet alles teruggelezen maar gebruik je al honingzalf/-gel.. uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het geweldig is bij vieze ontstekingen.
Zolang het nog 'pust' sluit de wond zich niet volledig maar je ziet het letterlijk rustig worden.

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Het kan wel een.tijdje duren voor zo'n wonde geneest. Hij hoeft niet de hele tijd AB te krijgen. De wonde schoon houden wel. Heeft de DA gezegd dat hij of zijn broer er niet aan mogen likken? Dat bemoeilijkt namelijk de genezing niet bij alle wonden.
Door Ivonne
Too schreef:Akelig hoor, ik heb niet alles teruggelezen maar gebruik je al honingzalf/-gel.. uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het geweldig is bij vieze ontstekingen.
Zolang het nog 'pust' sluit de wond zich niet volledig maar je ziet het letterlijk rustig worden.

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
De honingzalf kon ik er nog niet op smeren want het was te pijnlijk. Ik denk dat ik dat vanaf morgen er op kan doen. Ik heb het wel in huis.
Door Neally
Is het 'zalf' in een tube?
Anders kun je wellicht als hij op zijn zij ligt een druppel of wat op de wonde laten lopen. Dat verspreidt zich dan vanzelf over het oppervlak.
En dan doet het ook geen pijn. Terwijl het gelijk zijn werk kan doen. (dat deden wij bij ons Laantje)
En jij natuurlijk Teun een tijdje kroelen terwijl ie daar braaf patiënt ligt te zijn.

@schoonlikken. Dat is af en toe prima denk ik zo. Als broerlief dat de hele dag door doet is het net een beetje te veel. :)

Sterkte met het kind. (is de wond al wel iets kleiner geworden)
Door Too
Snap dat hij dat nog niet toestaat, heb je de zalf of gel? Gel kun je er zo over verspreiden dan hoef je nergens aan te komen
De 'mensenhonigzalf' is er in ieder geval in gelvorm, volgens mij was Lizzy daar indertijd met Biscuit ook het meest enthousiast over

Ik moet er niet aan denken dat t mijn dames gebeurde... die zijn op goede dagen al van het soort : "jemoetmenietvasthoudenniet"
Door Ivonne
Ik ben gisteravond begonnen met het aanbrengen van de honingzalf (Dat spul is niet dik en niet dun, als het warm wordt verspreidt het makkelijker). Vandaag ziet de wond er vies uit maar volgens mij is dat de opgedroogde honingzalf. Vanavond zal ik Teun zijn wonden weer verzorgen en nieuwe zalf aanbrengen. De wond is nog niet kleiner maar oogt toch rustiger. Hopelijk is dat dan toch de eerste aanzet naar herstel. Anders denk ik dat de DA moet gaan kijken of de huidranden misschien niet meer oke zijn.

Tom mag niet aan hem likken omdat hij de wond daarmee weer net wat te veel open maakte dus daarom ook maar verbannen naar de badkamer als wij er niet bij kunnen zijn.

Mijn man heeft ook al jaren buitenlopende katten gehad maar dit nog nooit mee gemaakt. Slecht treffen voor het ventje.
Door Ivonne
Anne in Duitsland schreef:Hoe gaat het nu met Teun? Worden de wonden al wat beter?

Het gaat beter maar is nog niet dicht. Het is niet meer zo onrustig gelukkig. Wat wel nog naar is,is dat de haren aan de randen samengeklonterd zijn met pus, zalf, bloed, en weet ik veel wat... Wegknippen gaat niet, schoonboenen lukt ook niet dus dat moet wachten tot de plek genezen is.

Het is nog wel een sukkeltje met de kap maar dat is een noodzakelijk kwaad.

Komende week moet ie ook nog binnen blijven..
Door Neally
Makkie aan dan maar Teun. Smeer je nog wel lekker met honingzalf.
Dat was hier een paar jaar echt super om de wondranden snel aan elkaar te laten groeien. Sterkte ermee hoor. :)
Door Ivonne
Straks toch maar weer naar de DA. ik vind het zo ontzettend traag gaan en ik vind het er niet lekker uitzien.
Dus in het kader van 'beter een keer teveel dan te weinig' toch maar weer een bezoekje DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door