Kim_S schreef:Niet leuk Marloes!Neuhj, niet leuk nee.
Misschien Ron Slob eens bellen voor knollie? Komt veel in DL, doet veel shetlanders en er valt vaak wel wat te regelen als het om betalen gaat.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kim_S schreef:Niet leuk Marloes!Neuhj, niet leuk nee.
Hope schreef:Neuhj, niet leuk nee.Ik ga even goegelen! Dank!
Misschien Ron Slob eens bellen voor knollie? Komt veel in DL, doet veel shetlanders en er valt vaak wel wat te regelen als het om betalen gaat.
jasmijn schreef: het feit dat ik haar financieel niet kan helpen of een bed voor haar kan kopen![]()
![]()
![]()
Pauline schreef:Bleughhhh ik moet morgen een duodenoscopie ondergaan (slang slikken). En het is de eerste keer, dus ik heb geen flauw idee hoe vervelend het is, maar ik moet pas om half twee en mag tot die tijd niet drinken (ook niet eten, maar dat doe ik toch meestal niet voor een uur of twaalf/half één dus dat is geen punt). Maar dat niet drinken, daar zie ik tegenop......Erg ouderwets: bij operaties mag je tegenwoordig tot 2 uur van te voren helder vloeibaar drinken (water, thee). Er is geen enkele medisch argument tegen het drinken van wat water tot half twaalf bij jouw endoscopische onderzoek. Ik heb er enkele jaren geleden uitgebreide literatuurstudie naar gedaan in het kader van een nieuwe richtlijn rondom operaties. Heldere vloeistoffen zijn na 10 minuten al uit de maag verdwenen.
Pauline schreef:Bleughhhh ik moet morgen een duodenoscopie ondergaan (slang slikken). En het is de eerste keer, dus ik heb geen flauw idee hoe vervelend het is, maar ik moet pas om half twee en mag tot die tijd niet drinken (ook niet eten, maar dat doe ik toch meestal niet voor een uur of twaalf/half één dus dat is geen punt). Maar dat niet drinken, daar zie ik tegenop......Dat noemen ze toch ook wel gastroscopie?
hannabelgje schreef:Ik zou zeker een roesje vragen Pauline, dan is het onderzoek echt heel goed te doen. Ik spreek uit ervaring. Zonder roesje zou ik echt nooit doen. Succes morgen!Dat heb ik de vorige keer al gevraagd, omdat ik toen snipverkouden was en erg hoesten moest. Dat onderzoek is toen afgezegd, want een roesje mag alleen de MDL arts goedkeuren en aangezien mijn HA dit onderzoek heeft aangevraagd is dat dus geen mogelijkheid.
Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Pauline schreef:Dat idee had ik zelf ook al...., dat water echt niet uren in mijn maag/twaalfvingerige darm blijft zitten. En ik lees idd verschillende richtlijnen. In mijn brief staat dat als je 's middags het onderzoek hebt je 's ochtends nog een licht ontbijt (2 beschuiten, voor mij zeker niet licht) en thee mag. Maar een tijdstip wordt niet genoemd, niet handig vind ik. Maar goed, ik neem om een uurtje of negen een halve liter thee en dan red ik het wel tot half twee.Je kunt tot 6 uur voor de ingreep dat beschuitje eten Pauline (in jouw geval voor 07:30 uur, maar het is essentieel dat je alle zuivelproducten vermijdt. Muisjes mogen dus wel, maar hagelslag niet. Ook geen boter, kaas etc. En je mag ook best 1 beschuitje eten hoor
MillyMol schreef:Je kunt tot 6 uur voor de ingreep dat beschuitje eten Pauline (in jouw geval voor 07:30 uur, maar het is essentieel dat je alle zuivelproducten vermijdt. Muisjes mogen dus wel, maar hagelslag niet. Ook geen boter, kaas etc. En je mag ook best 1 beschuitje eten hoorIk eet geen tarwe enz. MillyMol..., dus beschuit wordt het niet. Normaliter eet ik ook alleen tussen globaal 12.30-19.30 uur, dus dat wordt geen probleem. Grappig is trouwens dat op het lijstje staat dat ik beschuitjes licht beboterd mag eten....
koekje schreef:Veel succes morgen Plien!Dat krijg ik niet, maar ik heb nog wel wat diazepammetjes liggen.... (voor mijn migraine). Zou er daar wel wat van kunnen nemen, maar dan moet Eddie me naar de afdeling dragen en dan heeft hij het weer met zijn rug, geen goed idee!
Ik zou om veel drugs vragen. Extra roesje, lachgas, de hele reutemeteut.