Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Zo.

Afbeelding

Mijn rug is stuk :biggrin2: de zwaarste tegels die erin lagen wegen 75 kilo. Deksel moet er nog op, maar dat kan ik vanavond beter met 2 doen.
Vooraan 3 rijtjes boontjes gezet. Mag nog niet van de verpakking, maar ik denk dat het er door het deksel wel wat warmer zal zijn dan echt in de volle grond.
Mijn rug is stuk :biggrin2: de zwaarste tegels die erin lagen wegen 75 kilo. Deksel moet er nog op, maar dat kan ik vanavond beter met 2 doen.
Vooraan 3 rijtjes boontjes gezet. Mag nog niet van de verpakking, maar ik denk dat het er door het deksel wel wat warmer zal zijn dan echt in de volle grond.
Wauw Eelke jij hebt hard gewerkt! :jerry:
petralita schreef:ik zie dat jij van de bakjes hebt die je kan openen. Werkt dat nu echt zo handig of kun je net zo goed een plastik zaaitray nemen?
Wij vinden het wel handiger, potjes die openklappen. Plastic tray houd je ondersteboven om de plant eruit te halen (of er is een andere manier? vast wel!). Als je ze per stuk zaait is dat prima, meer bij elkaar wordt lastig wanneer je de tray omdraait.
Doet 'ie het of doet 'ie het niet? :whistling:

Afbeelding

Afbeelding

Een uurtje later: zonder eten terug naar huis. Het werkt! :yeah:

Afbeelding

Er ligt sinds een week of twee een slakkenborstel om de shiitakestam. Alles werd aangevreten. Korrels gestrooid (escar go) maar dat is eigenlijk niet zo'n fijne oplossing. En vanmorgen was er dus een heterdaadje. :biggrin2:

Stond al helemaal klaar om te wandelen dus even snel met de telefoon geklikt, en toen ik terug kwam was 'ie op weg naar de bamboestruik er naast.
koekje schreef:Werkt dat ook voor blote slakken? Mag ik er een linkje naar webshop van? Hier gaan de cayenne en paprika eraan als ik niet snel iets doe. Ik ben m'n blauwe slakkenhagelslag kwijt :(

Denk dat het ook wel werkt voor dak- en (t)huisloze slakken. Van onderen zijn ze allemaal hetzelfde. ;)

Afbeelding

Wij hebben deze, gekocht bij het tuincentrum hier in de buurt. De website: http://www.slakkenborstel.nl/

Ze zijn er ook kleiner, die hebben wij gebruikt. Je kunt ze gemakkelijk met elkaar verbinden.
wat leuk!! Ik ga ze ook proberen....
Van het weekend een potje bier (2 slokjes van vriendlief gejat en in een ingegraven potje) buiten gezet, volgende dag al helemaal vol :o
Dus ik zeg: Ga maar weer bier drinken, wil hij niet want op maandag is het een doordeweekse dag... ::) :???: stiekem wel blij dat hij zo netjes met drank omgaat hoor :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door