Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door AmandaJamie
Ik koop ook mijn paard en rund spiervlees bij dogmeat en bij sw kalf, kip en kalkoen. Ik heb een beperkte keuze wat betreft vleesbot omdat jamie kieskeurig is dus vind het wel fijn om een ruime variatie spiervlees te hebben. Ik woon in Maastricht weet niet hoe ver weg dat van jou is, maar je kunt altijd een keer meebestellen. Ik heb 2 vrieskiesten dus kan altijd wel tijdelijk een paar kilootjes voor je opslaan.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Door mariekes_katten
Ligt het aan mij of is daar tegenwoordig moeilijk aan te komen? Zelfs lupa heeft geen ongemalen spiervlees meer.
Waar halen jullie spiervlees vandaan?
Nee hoor, het ligt niet aan jou. Ik heb ook al een tijdje met de handen in het haar gezeten.
Omdat ik katten heb voer ik graag spiervlees van gevogelte en kleinwild - dat ligt wat dichter bij hun natuurlijke menu. Ben op het moment zoekende naar een goede leverancier in de provincie Groningen.
Door Hope
Noem mij maar gekke henkie, maar ik haal het gewoon bij de slager. Lama koop ik via lijntjes maar de rest gewoon bij de plaatselijke slager. Duur, zeker, maar ik wil gewoon enkel kwaliteitsvlees kopen en daarnaast weet ik van dit paardenvlees van welke slachterij het af komt.

Ik weiger paardenvlees te kopen van onbekende afkomst, paarden staan dagen te creperen voor ze na ellenlange transporten half dood bij een slachthuis aankomen waar ze bruut mishandeld worden voor hen een afschuwelijke dood wacht.
Laat mij maar een eurootje meer betalen, dan slaap ik 's nachts ook nog fijn.
Door Hilde__
Ik heb meer problemen met vleesbot. Goede kwaliteit konijnkarkas is bijna onmogelijk om aan te komen, kipkarkas lusten mijn katten niet meer, dus ze krijgen voornamelijk kwartelkarkas. Patrijs geprobeerd, lusten ze niet, parelhoen ook al niet. Iemand nog tips?

Ik pak steeds vaker een rol Tinlo uit de vriezer.
Door frodo quin
Ik voer voornamelijk bio kipkarkas, fazantkarkas en bio eendkarkas. Duifkarkas kan ik niet vaak aan komen, maar als het bestelbaar is krijgen ze het ook. Wilde eend is op het randje van te hard, de ene keer gaat het prima, maar de laatste keer geraakte ik er niet door met een snoeischaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door