Dus: goede argumenten dat kan ik niet ontkennen. Maar mijn hart is verliefd op deze hond. Wat nu? Wat is wijsheid?

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ja, ik vroeg hem al of hij een bestelbusje voor zijn verjaardag wil! (niet dat ik dat kan betalen, anders zou ik het direct doen)zurca schreef:Oh zo moelijk als je verstand en je hart wat anders zeggen....
Ik denk ook dat de redenen die je man aangeeft wel zeer goede redenen zijn om het niet te doen. Maar misschien (nog) een keer een goed gesprek met hem aan gaan en kijken of er oplossingen zijn voor een aantal "problemen"?

+ 1zurca schreef:Oh zo moelijk als je verstand en je hart wat anders zeggen....
Ik denk ook dat de redenen die je man aangeeft wel zeer goede redenen zijn om het niet te doen. Maar misschien (nog) een keer een goed gesprek met hem aan gaan en kijken of er oplossingen zijn voor een aantal "problemen"?

Slik...... in theorie wel. Maar ik kan nu eigenlijk al geen afstand meer van hem doen. Nog een paar dagen en dat wordt een drama.constance.blokzijl schreef:+ 1
En zou je eventueel een langere proefperiode kunnen afspreken? Kijken of de bezwaren van je man echt gegrond zijn?

+ 1Parelridder schreef:Ik snap helemaal wat rosmin zegt, ik gún het iedereen ontzettend om z'n hart te volgen. Maar ik vind het niet kunnen betalen van dagelijkse voeding (laat staan eventuele ziektekosten of -verzekering, óók hoger voor een grotere hond) een serieus probleem. En dat los je niet zo maar op.. Het onvoldoende plek hebben in de auto (en gezien het budget ook niet zo maar een andere auto) en het apart moeten uitlaten in aanlijngebied wgns rukken aan de lijn bij het zien van katten vind ik ook wel echt serieuze redenen om níet (alleen) je hart te volgen. Straks is het zomer, dan neemt het aantal katten op straat weer verder toe..
De impact van deze 4e kameraad op jullie mogelijkheden zou (jaren lang) behoorlijk groot zijn, zowel financieel, als qua gaan & staan, als qua tijd/moeite van 'even' aangelijnd een blokje om. Hoe verliefd ook, zou ik daar niet te licht overheen stappen. Buiten dat je het echt samen eens moet zijn voor je die beperkingen aan gaat.
Hou je haaks, lijkt me verschrikkelijk moeilijk, zo'n snoes hebben leren kennen en verscheurd worden bij de gedachte dat het eigenlijk tijdelijk zou zijn.