Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

HildeR schreef:Dan wordt het voor de diehards vanzelf weer goedkoper ;) (hoop ik)
Regeltjes verdwijnen niet omdat er minder mensen afnemen. Sterker nog, als de markt te klein wordt door de te hoge prijzen, zullen er steeds minder leveranciers komen.

En het zal met meer regeltjes ook steeds moeilijker worden om zelf goedkope adressen te vinden. Net zoals dat nu al met pens het geval is.

Nee, als we iets niet moeten willen is dat paarse-krokodillen-Nederland bedenkt dat deze markt beter gereguleerd moet worden.
Overigens ben ik een tijdje geleden al van het idee afgestapt dat het de zogenaamde brokmaffia is die zo anti vers is, aangezien de meestan daar handig op in spelen door houdbare "vers" aan te gaan bieden.

Het is de versvleesbranche zelf die roept om reguliering om op zo'n wijze de markt een heel eind naar zich toe te trekken. Daarbij uit het oog verliezend dat het vlot klaar is als je straks alleen nog kvv kunt kopen van minstens €5,- de kilo. Oh nee wacht, dat is natuurlijk omdat ze het zo goed met onze honden voor hebben.

En wie denkt dat als de overheid iets regelt dat je dan geen minderwaardige kvv's kunt kopen...slaap gerust verder, want blik en brok staan ook onder toezicht en daar kijkt ook niemand naar of de samenstelling van het voer, verder dan op papier, wel goed is voor woef.
Angelique schreef:Overigens ben ik een tijdje geleden al van het idee afgestapt dat het de zogenaamde brokmaffia is die zo anti vers is, aangezien de meestan daar handig op in spelen door houdbare "vers" aan te gaan bieden.

Het is de versvleesbranche zelf die roept om reguliering om op zo'n wijze de markt een heel eind naar zich toe te trekken. Daarbij uit het oog verliezend dat het vlot klaar is als je straks alleen nog kvv kunt kopen van minstens €5,- de kilo. Oh nee wacht, dat is natuurlijk omdat ze het zo goed met onze honden voor hebben.

En wie denkt dat als de overheid iets regelt dat je dan geen minderwaardige kvv's kunt kopen...slaap gerust verder, want blik en brok staan ook onder toezicht en daar kijkt ook niemand naar of de samenstelling van het voer, verder dan op papier, wel goed is voor woef.
Exact Angelique. 200% eens.
Angelique schreef:Overigens ben ik een tijdje geleden al van het idee afgestapt dat het de zogenaamde brokmaffia is die zo anti vers is, aangezien de meestan daar handig op in spelen door houdbare "vers" aan te gaan bieden.

Amen to that!
Mijn dag begon zaterdag echt goed na het lezen van dat vreselijk artikel :-X.
Wat ik door dit artikel ook zit te denken, hoe zit het met de kwaliteit van de andere artikelen van deze maar ook andere kranten en tv? Ik herinner me nog een bar slechte reportage van Zembla over rashonden?
Wij weten hier op BP toevallig aardig goed hoe het zit wat betreft dit onderwerp, dus prikken wij meteen door deze onzin heen. Maar ik ben nu eigenlijk wel bang dat dit soort 'journalistiek' bij heel veel onderwerpen op dezelfde manier wordt bedreven. Wat kun je in godsnaam nog geloven van de artikelen die in de krant staan of op tv voorbij komen?
Dus in dat opzicht heeft de VK ook enorm geblunderd (in mijn optiek dan); mijn vertrouwen in de journalistiek is wel enorm gedaald....

En ik heb ook medelijden met Hilje, want die had een goed verhaal, dat wordt alleen vermeld zonder op de feiten in te gaan. Ik zou me in jouw geval ook vreselijk ge***** voelen.
Bah, bah, bah
Lizzy schreef:Nou jij schrijft het en ik dacht het... Zelfs bij het het jeugd journaal liegen ze en vertellen ze onzin. En bij de Volkskrant, die ik voorheen hoog had en serieus nam idem.... En nu? Welke bron kunnen we nog vertrouwen als het om vluchtelingen of het referendum Oekraïne gaat? Of
Terrorisme?
Geen enkele. Daar ben ik sinds de opkomst van de sociale media helemaal van overtuigd. Doordat bij gebeurtenissen betrokken mensen rechtstreeks met de wereld kunnen communiceren, kunnen politiek en journalistiek niet meer bepalen hoe en wat er over gebeurtenissen wordt bericht. En dus krijg je heel andere berichtgeving dan wanneer alleen politiek en journalistiek de inhoud bepalen, zoals vroegah het geval was.

Dit lijntje doortrekkend: wat dacht je van wetenschappelijk onderzoek? Hoeveel wordt daar niet gesjoemeld? Zodra ik in een artikel 'uit onderzoek blijkt' lees, draai ik al met mijn ogen. :(
pluk schreef:Voor degene die twijfelen aan de journalistiek: Lees "het zijn net mensen" van Joris Luyendijk.
Sindsdien kijk ik toch echt anders naar het Journaal.
Dat ga ik zeker eens doen. Ik heb ooit het genoegen gehad om met een ex legerofficier te spreken en toen hij begon over media, regeringen en de manier van verslaglegging viel ik van mijn stoel.
Anne in Duitsland schreef:
Dit lijntje doortrekkend: wat dacht je van wetenschappelijk onderzoek? Hoeveel wordt daar niet gesjoemeld? Zodra ik in een artikel 'uit onderzoek blijkt' lees, draai ik al met mijn ogen. :(
Wel daar ben ik de afgelopen tijd twee keer flink van geschrokken. Ik verwachte wel dat de resultaten geïnterpreteerd werden zoals het uitkwam, dus van een correlatie verband dat overduidelijk geen causaal verband is toch eentje maken, bepaalde delen van het onderzoek onder de mat schuiven en andere stukken uitvergroten en uit context trekken,... Maar wat ik niet verwacht had was dat er effectief met het onderzoek zelf gemorreld wordt, wat wel zo blijkt te zijn als ik kennissen die in onderzoek werken mag geloven en dat doe ik wel, te meer omdat het bij één van hen over een onderzoek ging waar zij toen zelf aan mee werkte.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door