Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

In ons moestuintje, samen ongeveer 10-15 m2, staan nu knoflook (veel), pootuien, aardappelen, rode bieten, zomer- en winterwortels, pastinaak, winterbloemkool, spitskool, rode kool, snijbiet en 2 kleine andijvietjes.

In de kas staan pepers en paprika's. Tomaatjes zijn net gezaaid.
Kaio schreef:Zo zag dat topic telkens voorbij komen, en miste mijn mini moestuintje wel. Paar jaar gelden pompoenen en augurken en 2 vierkante meter bakken gehad.
Nu past dat in de nieuwe kleinere tuin niet zo goed, dus wil ik niet een stuk afzetten (tegen de honden ;) ) dus heb ik van die hoge bakken gekocht:
https://www.intratuin.nl/tuin-terras/tu ... poten.html
Kon ze niet laten staan, met 20 euro korting.
:D :D :D Ja weer verse munt, bieslook etc!

Maar dan nu, waarmee moet ik deze vullen? Nog specifieke eisen omdat het dus van de grond staat ?
Ik heb nu makkelijke moestuinmix erin en ik ben er nu al veel blijer mee dan met potgrond. Lekker los, mooi van structuur, houdt het vocht goed vast zonder een natte bende te worden. Mocht je voor potgrond gaan, is het nog het overwegen waard om onderin daar hydrokorrel doorheen te mengen. Er staan op internet meerdere tips.
Ik heb worteldoek in mijn bak, zodat het water wel eruit kan, maar de grond niet.
Zoo ik heb volgens het filmpje wat hier een paar blz.terug sta plakjes roma tomaat gezaaid.Had ook nog wat dadel-cherrytomaatjes.Kijken of het gaat lukken.

Komkommer en Courgette binnen gezaaid(volgens de "Jelle manier")

Nu heb ik ook nog een zakje Preizaadjes.Heb op I-net lopen zoeken,maar kom er niet helemaal uit wanneer ik die kan zaaien.
Het gaat om Allium porrum. De Carentan 2.
Wie weet wanneer ik ze kan zaaien?
Meneer kreeg het gister op zn heupen en is toen naar de intratuin gegaan.
In de tuin staat nu: 9 nieuwe aardbeiplantjes in mn aardbeienflat, cayenne en paprika in pot, nieuwe blauwe passiflora (witte van vorig jaar leeft nog) en Toscaanse jasmijn voor aan de zijkant van het terras.
Op de borders op het erf heeft meneer allerlei zaadjes gestrooid; poppies, lavendel, andere soort eenjarige bloemen, margrieten, etc. Ik heb er zelf zonnebloemen en Oostindische kers gezaaid.
Ik heb nog radijsjes en suikermais liggen, maar ik denk dat ik die binnen ga voorzaaien.
judith1967 schreef:Zoo ik heb volgens het filmpje wat hier een paar blz.terug sta plakjes roma tomaat gezaaid.Had ook nog wat dadel-cherrytomaatjes.Kijken of het gaat lukken.

Komkommer en Courgette binnen gezaaid(volgens de "Jelle manier")

Nu heb ik ook nog een zakje Preizaadjes.Heb op I-net lopen zoeken,maar kom er niet helemaal uit wanneer ik die kan zaaien.
Het gaat om Allium porrum. De Carentan 2.
Wie weet wanneer ik ze kan zaaien?
zomerprei had eigenlijk al gezaaid moeten worden in februari. Winterprei kan nu nog.
Mijn ah moestuintjes doen wat!! De tuinkers is al helemaal uitgelopen, wat moet ik daar nu mee? Ik ken die alleen van laten ontkiemen tussen twee natte stukken keukenrol, en dan op je boterham met kaas. Moet ik dit nog verpotten enzo of was dit het gewoon?

Bij de plantjesmarkt van de lidl een gele en groene courgette plant gekocht. Snel maar de tegels uit de konijnenren halen, dan kunnen die geplant worden.
Verder nog spaanse margrietjes, en een treetje afrikaantjes.
Wij proberen dit jaar maar eens tuinboontjes. We hebben ook op goed geluk weer wat aardappels in de grond gestopt, vorig jaar werkte dat perfect. Geen idee welk ras, gewoon die we altijd eten van de Lidl. ;D

Ik ben heel benieuwd of het wat gaat worden met onze ananasaardbeien, inmiddels heb ik daar een aardig stel plantjes van en ik heb ze in de volle grond gezet. Dat deed het vorig jaar heel goed en we willen graag een aardbeienperkje proberen.

De frambozen lopen alweer mooi uit, veel knoppen aan de appelboom en we moeten nog even op zoek naar wat andere groente voor de resterende vierkante meters. Niet-groente maar toch leuk: we hebben weer eens zonnebloemen gezaaid. Nu nog een plekje zoeken. ;)
Yessss! De binnenplantjes komen goed op (kool, tomaat, pompoen, tuinboontjes) en buiten ook al een hele trits gezaaid (sla, spinazie, radijs, bietjes, selderij, peterselie).
Nog heel erg bedankt voor alle tips voor het kat-vrij houden van de voorgezaaide plantjes. Goed en stevig afdekken doet gelukkig de truc! Tot nu toe heeft Pung ze nog niet door de woonkamer gestrooid...

Het derde plantenbed buiten ligt inmiddels ook klaar voor de prei en de worteltjes, ik wacht nog even op mooi weer en een drogere bodem -> klei hier. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door