Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Even een vraagje aan iedereen hier ...

Hoe zorgen jullie dat die kleine stekbakjes niet uitdrogen ? Zo heb ik zaaibakken staan en dat gaat prima, maar die dingen van bv de appie die drogen bij mij elke keer uit (of zijn TE nat)

Wie heeft er voor mij een goede tip ? :)
Ik geef ze op mijn aanrecht water, met een plantenspuit op de 'zachtjes sproeien' stand. Om de 1 á 2 dagen goed vochtig maken - maar niet drijfnat.
De bakjes zet ik daarna bij elkaar in een wat grotere, waterdichte bak ('bakjes van de Chinees' zijn daarvoor goed bruikbaar'). En niet in de volle zon...
Monique77 schreef:Even een vraagje aan iedereen hier ...

Hoe zorgen jullie dat die kleine stekbakjes niet uitdrogen ? Zo heb ik zaaibakken staan en dat gaat prima, maar die dingen van bv de appie die drogen bij mij elke keer uit (of zijn TE nat)

Ik zet ze in een laagje aarde (makkelijke moestuinmox, maar potgrond kan ook) en die aarde maak ik elke dag nat.
Monique77 schreef:Even een vraagje aan iedereen hier ...

De stekbakjes van AH weggooien en de zaadjes in plastic potjes doen, P7 potjes bijvoorbeeld :P :P
Jantina schreef:Mooi systeem zeg!!! Maar wel prijzig...
Nee, ze zijn niet goedkoop. Maar wij (her)gebruiken ze al een aantal jaren. Makkelijk schoon te maken en opnieuw te gebruiken. :)

Edit: en volgens mij staan de trainers gewoon in een onderbak van de Action ofzo. ;)
Vanaf volgende week hebben we "zaaimaand" bij ons op kantoor. Binnen, dus het word niets natuurlijk, maar de bedoeling is dat we lekker gaan moestuinieren tussen de bedrijven door. Ik denk dat ik dat wel leuk ga vinden ;D
Door Kaio
Zo zag dat topic telkens voorbij komen, en miste mijn mini moestuintje wel. Paar jaar gelden pompoenen en augurken en 2 vierkante meter bakken gehad.
Nu past dat in de nieuwe kleinere tuin niet zo goed, dus wil ik niet een stuk afzetten (tegen de honden ;) ) dus heb ik van die hoge bakken gekocht:
https://www.intratuin.nl/tuin-terras/tu ... poten.html
Kon ze niet laten staan, met 20 euro korting.
:D :D :D Ja weer verse munt, bieslook etc!

Maar dan nu, waarmee moet ik deze vullen? Nog specifieke eisen omdat het dus van de grond staat ?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door