Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wat was het lekker weer gisteren! Snel even de tuin in; er gebeurt een heleboel ondanks het feit dat wij weinig doen. :cool:

Afbeelding

De bezige bij, zo mooi om te zien hoe ze vol hangt met stuifmeel.

Afbeelding

De shiitakes gingen in de winter gewoon door, dat had ik niet verwacht!

Afbeelding

Hallo rabarber!

Afbeelding

Twee kleine kasjes met zaailingen, de kruiden zijn gekocht.

En de grote kas staat nog steeds niet. :biggrin2:
Vanmiddag nog klimrekken gemaakt van bamboo stokken.
De 2de bak ook gevuld met Sugarsnaps,spinazie,radijs en rucola,wortel.
Nu nog de 3de bak vullen(en een 4de nog maken :D ) maar daar wacht ik nog mee totdat het warmer wordt.Daar wil ik komkommers/courgette ,stam en stok bonen in
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 28 mar 2016, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou daar moet je wel heel veel geduld mee hebben wil je je eerste appeltje oogsten!!!!
Flink aan het voorzaaien binnen. Voor het eerst ook de moestuinzaadjes van AH in gebruik genomen. Wat een zooi is dat zeg, komt vrijwel niks van op terwijl ik ze hetzelfde behandel als m'n andere zaadjes. Ik heb alleen komkommer wat het aardig doet.
In de platte kas buiten al wat spinazie gezaaid, vroege aardappels zitten in de grond. Nieuwe aardbeien erbij gezet (2e bed gemaakt). Ben benieuwd!
Hier ook treurig wat er uit de moestuintjes komt....
Bij de aldi voor 99 cent zaadjes voor tomaten meegenomen en die schieten de grond uit!
En voor 99 cent aarbeien plantjes gaan ook goed van de aldi.
En die moestuin gevallen komen amper op....
Deze week gezaaid en gepoot: Aardappels (Vitabela), rode bietjes, uien, zomer- en winterwortels, bieslook, knoflookbieslook, sptskool en rode kool.
Nog te zaaien; venkel, pastinaak en peterselie. Die laatste kan ik niet vinden >:(
jasmijn schreef:Klopt maar dat is niet erg, wil graag een boompje wat met mijn kind mee groeit :biggrin2:
Wat een ontzettend leuk idee!

Hier vandaag AH moestuintjes en andere voorzaai-dingen ingezaaid. Staat erg gezellig op de keukentafel :biggrin2:
Morgen zaadjes verzamelen voor dit jaar, en het onkruid plus de opslag wieden.
In ieder geval dit jaar: witte kool, tuinbonen, bietjes, tomaten, radijs, selderij, worteltjes, prei en sla. Mmmmmmm.
Ik overweeg de plantjes nog even binnen te houden omdat het hier in het noorden vooral 's nachts nog behoorlijk koud is, tegen het vriespunt. Moet ik ze ergens katvrij, maar wel in het licht, wegzetten.
*Schakelt over naar de creatieve modus*
mariekes_katten schreef:Morgen zaadjes verzamelen voor dit jaar, en het onkruid plus de opslag wieden.
In ieder geval dit jaar: witte kool, tuinbonen, bietjes, tomaten, radijs, selderij, worteltjes, prei en sla. Mmmmmmm.
Ik overweeg de plantjes nog even binnen te houden omdat het hier in het noorden vooral 's nachts nog behoorlijk koud is, tegen het vriespunt. Moet ik ze ergens katvrij, maar wel in het licht, wegzetten.
*Schakelt over naar de creatieve modus*
Toen ik nog katten had en tuinierde op het balkon kweekten ik de planten waar de katten bij konden ( had heel veel hang bakken tegen de muur en zo ) altijd op in oude veel te kleine hamster kooien :biggrin2:
De planten krijgen gewoon licht en geen kat kan er bij :cool:

Als je op marktplaats kijkt zie je veel van die kooien gratis of voor weinig af te halen staan ;)
Toen ik nog katten had en tuinierde op het balkon kweekten ik de planten waar de katten bij konden ( had heel veel hang bakken tegen de muur en zo ) altijd op in oude veel te kleine hamster kooien :biggrin2:
De planten krijgen gewoon licht en geen kat kan er bij :cool:

Als je op marktplaats kijkt zie je veel van die kooien gratis of voor weinig af te halen staan ;)
Goed idee!
Even een vraagje aan iedereen hier ...

Hoe zorgen jullie dat die kleine stekbakjes niet uitdrogen ? Zo heb ik zaaibakken staan en dat gaat prima, maar die dingen van bv de appie die drogen bij mij elke keer uit (of zijn TE nat)

Wie heeft er voor mij een goede tip ? :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door