Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
Kaela schreef:Joehoe, ik ben van start! Ik speel vals hoor, gister wat plantjes gekocht. Morgen ga ik beginnen met zaaien, de soorten die vroeg kunnen. Veldsla en spinazie. Ik moet ook nog vakjes maken, maar daar moet ik nog even materiaal voor halen.
Ik vind de bak best fraai Kaela.. Maar waarom niet wat plastic aan de binnenkant voordat je de grond erin kiept? + een paar gaatjes voor afwatering
Zo ben ik namelijk bang dat de bak snel zal gaan rotten... :-\ :-\
BusKay schreef:Ik vind de bak best fraai Kaela.. Maar waarom niet wat plastic aan de binnenkant voordat je de grond erin kiept? + een paar gaatjes voor afwatering
Zo ben ik namelijk bang dat de bak snel zal gaan rotten... :-\ :-\
Er zit worteldoek onder en er zitten ruime kieren tussen de planken voor de afwatering. En het is larixhout, wat het op deze manier een jaartje of 10 vol zou moeten kunnen houden. Geen zorgen dus!
Zo heb ik dat inderdaad ook gedaan bij mijn mini verhoogde bak. Daar straat trouwens nog steeds veldsla in van afgelopen herfst/zomer. Die heeft de winter overleeft :o lekker fris groen.

Ziet er goed uit hoor Kaela! Vind m erg mooi geworden. Waarom heb je eigenlijk gekozen voor die 'inham'? Denk je er anders niet meer goed bij te komen?

Ga je al buiten zaaien?
BusKay schreef:Perfect!!! LOL een foto zegt niet alles hè...
Klopt :)
eelke schreef:Zo heb ik dat inderdaad ook gedaan bij mijn mini verhoogde bak. Daar straat trouwens nog steeds veldsla in van afgelopen herfst/zomer. Die heeft de winter overleeft :o lekker fris groen.

Ziet er goed uit hoor Kaela! Vind m erg mooi geworden. Waarom heb je eigenlijk gekozen voor die 'inham'? Denk je er anders niet meer goed bij te komen?

Ga je al buiten zaaien?
Ja ik ben maar een klein meiske he ;D Als ik vooraan de boel vol plant, kan ik niet meer goed bij de achterkant vrees ik.

Ik ga zo het frame voor de vakken maken en dan ga ik al heel wat zaaien. Ik ga me dit jaar vrij precies aan Jelle zijn instructies houden en dan kan ik volgend jaar altijd kijken wat ik anders zou willen doen. Heb de app ook op mijn telefoon gezet. Ik ben benieuwd hoe het lukken zal!
hier ook lekker begonnen met zaaien.
Buiten in de kruidenbak al een vak met spinazie en alvast wat groenbemesters op de plekken waar we verhoogde borders gaan maken. Hopelijk gaat de timing zo fantastisch zijn dat tegen dat mijn zaaisel naar buiten moet die borders af zijn.Afbeelding
Ik heb gister mijn appel boompjes verpot :biggrin2:
Ze zijn nog heel erg klein maar ik hoop van de 13 die ik heb er iets van 2 over te houden.
Ook al vast wat kruiden gezaaid, vrees wel dat dit jaar het tuinieren nog niet echt iets zal gaan worden.
Er is iets tussen gekomen wat alles een beetje anders doet lopen ;)
Zo vandaag lekker een vrije dag gekregen en deze lekker besteed aan de tuin.
Was zonder zon toch wel fris :-[

De 3 mm bakken leeggehaald,nieuw worteldoek erin en Jelle's mix erin gedaan.

Eentje al in gebruik genomen,palmkool en mini sla nu nog 2 vakken over,even kijken wat ik nog heb daarvoor.
In de vensterbank heb ik 3 potten staan met basilicum,tuinkers en rucola .
Peultjes buiten gezaaid ,aardbeien in potten gedaan en aardappelen in kweekzakken gedaan.
Verders heb ik nog een aantal bollen(narcissen,tulpen) geplant.(ik had ze nog liggen,dus dacht achh laat ik het maar proberen :)

Gelijk ons loungesetje maar weer eens heringedeeld,heb een grotere kweekkas gekocht.
Gelijk de voortuin ook maar even een beetje opgepimd.
Dus een productief tuindagje.
Afbeelding
Deze week van dit

Dit gemaakt:
Afbeelding

Ik tuinier nog in potten. De MM komt hopelijk volgend jaar een keer. Omdat Tammo denkt dat de potten op dit moment zijn persoonlijke urinior zijn komen ze nu achter een hek te staan :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door