Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Kaio schreef:Dat ie beste man verstand van zaken heeft! :biggrin2: :crazy2:

Maar eh er zijn mensen die de hond op de foto mooier vinden dan die kreupele, vandaar de alternatieve show en de winst voor bovenstaande hond.

EIgenlijk wel gek, geloof dat show ooit begonnen is voor aankeuringen t.b.v. fok lettende op de werkcapaciteiten en doel van de hond. Raar dan dat er een show en werklijn is van een ras, welk ras dan ook. Ik geloof dat de shows allang hun doel voorbijgesteeft hebben. En het is nu meer een *euh ja euh hoe zal ik het eens noemen vertoning* geworden.

Volgens mij is hier geen sprake van een alternatieve show. Dat er geen CC voor de breed was zegt iets over het aantal inschrijvingen van dat ras op shows. Bij de boppers zijn er ook shows in engeland waar je geen CC meer kunt halen omdat de inschrijvingen onder een bepaald niveau zijn gekomen.
Lizzy schreef:Maar zo kan het dus ook!

This dog won the Group at Paignton Championship Show (no CC's for the breed) in August 2015.

Afbeelding
[/b]
Maar ook hier zie je dat de hond een merkwaardige houding/stand aan neemt, om een aflopende rug te suggereren. Dát zou m.i. 'afgeschaft' moeten worden, want die norm is wat 't probleem is. De hond zou een bouw moeten hebben waarmee hij fysiek optimaal belastbaar is binnen het werk waarvoor hij bedoeld is. Het gewenste exterieur zou daar uit voort moeten vloeien.
Angelique schreef:Volgens mij is hier geen sprake van een alternatieve show. Dat er geen CC voor de breed was zegt iets over het aantal inschrijvingen van dat ras op shows. Bij de boppers zijn er ook shows in engeland waar je geen CC meer kunt halen omdat de inschrijvingen onder een bepaald niveau zijn gekomen.
oo dat wist ik niet. Weer wat geleerd. :biggrin2:
Ok dan dus heel weinig inschrijvingen voor de show, of eventueel desbetreffende keurmeerster wellicht...?
Lizzy schreef:Maar zo kan het dus ook!

This dog won the Group at Paignton Championship Show (no CC's for the breed) in August 2015.

Afbeelding

Je snapt toch niet waarom mensen dit niet 100.000 keer mooier vinden dan zo'n invalide karper die op zijn hakken rond strompelt?

En dan nog even dit:

The judge at Crufts is Vice Chairman of the GSD Breed Council!! What does that tell you!!
ik vind dit nou niet zo heel veel beter.
Afbeelding
zo iets komt wat meer in de goede richting.
Parelridder schreef:Maar ook hier zie je dat de hond een merkwaardige houding/stand aan neemt, om een aflopende rug te suggereren. Dát zou m.i. 'afgeschaft' moeten worden, want die norm is wat 't probleem is. De hond zou een bouw moeten hebben waarmee hij fysiek optimaal belastbaar is binnen het werk waarvoor hij bedoeld is. Het gewenste exterieur zou daar uit voort moeten vloeien.

Ja, dat zou ook verboden moeten worden. Echt totaal achterlijk, hoe die hond erbij staat. Alsof ie moet kakken.
Lizzy schreef:Ja, dat zou ook verboden moeten worden. Echt totaal achterlijk, hoe die hond erbij staat. Alsof ie moet kakken.
Er is een tijdje geweest dat ze newfies ook (bijna) zo neerzetten. Gelukkig zie ik dat niet meer zo vaak! (op de showbeelden die ik zie want tegenwoordig kom ik er nooit meer)
Het is vreselijk om zo een ras naar de knoppen te zien gaan (nou ja, meerdere rassen denk ik)......... Als er dus zo'n belangenverstrengelingen zijn, dan blijf je vechten tegen de bierkaai.......... want dit zal wel niet iets op zichzelf zijn........... :-\

Ik heb bewondering voor mensen die het geduld op kunnen brengen om te showen met hun hond!!

Gelukkig heb ik maar 1 showervaring, de Utrechtse met Laddy in de jeugdklasse. Ik zat met een hond naast me, een grove kam om hem nog een keer netjes te kammen en dat was het....... Ik heb mijn ogen uit zitten kijken naar de eigenaren van cairns die een trimtafel mee hadden en minstens 1,5 u aan die hond zaten te plukken (cairn dus hè).......... Ik zal wel erg naïef zijn........ hond was geplukt in showvacht een paar dagen voor de show en daar was bij mij de kous af, wat moet je in vredesnaam dan nog doen met de hond??? Het 1e wat ik van de keurmeester te horen kreeg was: excellent coat....... blij dat ik lekker in mijn stoeltje heb gezeten voor we lopen moesten :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Dat was dus eens maar nooit weer :P :P
TomsBorders schreef:ik vind dit nou niet zo heel veel beter.
Afbeelding
zo iets komt wat meer in de goede richting.
Dit is geen goede vergelijking. De hond waarvan wij zeggen veel beter staat met de achterpoten in de typische showhouding waardoor hij schuin is. Als je die achterpoten naast elkaar ipv achter elkaar zet dan is die rug behoorlijk recht. Daarbij vraag ik me bij jou foto af of dit geen kruising is, de kleur is wel vreemd (maar zou wel kunnen voor ras hoor) en de kont lijkt hoger dan de schouder (vraag is of ik dat zou willen). Verder ben ik absoluut tegen die DH ruggen, maar viel mij gewoon op aan beide foto's.
Lil schreef:Dit is geen goede vergelijking. De hond waarvan wij zeggen veel beter staat met de achterpoten in de typische showhouding waardoor hij schuin is. Als je die achterpoten naast elkaar ipv achter elkaar zet dan is die rug behoorlijk recht. Daarbij vraag ik me bij jou foto af of dit geen kruising is, de kleur is wel vreemd (maar zou wel kunnen voor ras hoor) en de kont lijkt hoger dan de schouder (vraag is of ik dat zou willen). Verder ben ik absoluut tegen die DH ruggen, maar viel mij gewoon op aan beide foto's.
Ik ben het hier mee eens. Dit is appels met peren vergelijken.
Kaio schreef:oo dat wist ik niet. Weer wat geleerd. :biggrin2:
Ok dan dus heel weinig inschrijvingen voor de show, of eventueel desbetreffende keurmeerster wellicht...?

Weet het niet zeker hoor, maar volgens mij wordt het gebaseerd op de aantallen van voorgaande jaren. Dus niet...jantje keurt,3 man komt, te weinig, dus geen cc, maar de afgelopen 5 jaar kwam er amper wat, dus geven we nu even geen cc meer.
misschien is mijn punt wel dat die shows gewoon te dom voor woorden zijn maar deze foto is misschien ook wat helderder?
Afbeelding

wat me verder opvalt is dat de discussie over uiterlijk wel gevoerd wordt maar het gedrag van bijvoorbeeld die flyball honden (die er op zich goed gebouwd uit zien) vind ik een andere vorm van ongezond, maarja.
TomsBorders schreef:misschien is mijn punt wel dat die shows gewoon te dom voor woorden zijn maar deze foto is misschien ook wat helderder?
Afbeelding

wat me verder opvalt is dat de discussie over uiterlijk wel gevoerd wordt maar het gedrag van bijvoorbeeld die flyball honden (die er op zich goed gebouwd uit zien) vind ik een andere vorm van ongezond, maarja.
Volgens mij heeft de onderste een aardig rechte rug als je hem uit stand haalt.

Iemand trouwens enig idee waarom die stand ooit bedacht is?
Lizzy schreef:De rug van de herder op de foto die jij als laatste geeft is echt niet te vergelijken met de rug van de hond op de foto die ik heb gegeven. Echt niet.
nee gelukkig maar, overigens die jullie geen DH vonden heeft wel meerdere wedstrijden schapenhoeden gewonnen... dus dat klinkt iets meer een DH al het andere wat hier voorbij komt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door