Moderator: Lizzy
miik schreef:Tja het blijft lastig. Ik vind de hoeveelheid per dag weinig voor haar...
Als ik kijk dat Abby en Doortje tijdenlang ruim 800 gram per dag nodig hadden (wegen 15/16 kilo)... dan snap ik dat ze hier "mager" op blijft...
Maar ik heb makkelijke eters die graag eten ! En dat is met Kaya een issue...
Ik denk dat je moet proberen een balans te zoeken tussen - meer voeren- maar niet zoveel dat ze gaat lopen mutsen en niet graag meer eet ! Dan liever toch iets minder, maar wel een hond die graag en goed eet !
Eet ze deze periode wel goed ? dan zou ik dat gebruiken om gewoon de hoeveelheid omhoog te gooien !
En ik voer wel de vettere/mindere kwaliteit dingen, juist omdat ze het vet goed kunnen gebruiken
Martine-Tom schreef:En een deel van de maaltijd tijdens het wandelen als beloning geven?ze krijgt wat beloninkjes, alleen vind ze voertjes meestal niet belangrijk genoeg en is ze liever met andere dingen bezig (behalve als Linda ze geeft haha).
miik schreef:Tja, beetje concurrentie werkt meestal welHier niet: zoals gezegd, de eetlust van de de matige eter (en haar dito moeder en moeders lijn) neemt verder af naarmate de portie/vetgehalte toe neemt. Wat ik er dus eventjes meer in/aan kreeg, corrigeert ze zelf spoedig door de baak niet emer leg te krijgen. Idem voor extra beloning, dat compenseert ze na en poosje door de maaltijden slechter te gaan eten.![]()
miik schreef:Tja, beetje concurrentie werkt meestal welhaha ja, nog een half jaartje ofzoDus... zit niks anders op, toch maar een hondje erbij
En kies dan wel een vreetmonstertje....
Parelridder schreef: Hier niet: zoals gezegd, de eetlust van de de matige eter (en haar dito moeder en moeders lijn) neemt verder af naarmate de portie/vetgehalte toe neemt. Wat ik er dus eventjes meer in/aan kreeg, corrigeert ze zelf spoedig door de baak niet emer leg te krijgen. Idem voor extra beloning, dat compenseert ze na en poosje door de maaltijden slechter te gaan eten.Kaya neemt iets makkelijker voedsel aan bij Linda dus daar speelt concurrentie wel redelijk een rol, maar misschien is dat na een tijdje ook wel weer weg. de toekomst gaat het uitwijzen.
Zet ik concurrentie in (momenteel heb ik er 2 die dat gráág op zich nemen) dan stapt ze weg. Ze is de oudste én degene die het voor 't zeggen heeft. Ze hecht veel belang aan 'winnen' als het gaat om bijvoorbeeld wie er het eerst bij de bal is, maar ze staat haar maaltijd gráág af. Het toevoegen van een kameraad die haar eten graag komt opmaken, vindt ze een prima oplossing voor haar probleem voor het niet leeg krijgen van haar 'bord'.
TomsBorders schreef:filmpje moet ik morgen ff voor kijken.Mijn moeilijke eter (Merel) eet wel graag groentes. Dat is nog erger!!
wat voor groentes eet jouw moeilijke eter wel?