Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef:Nou, dit is natuurlijk gewoon waarheid als een koe. Die hond staat niet op Crufts omdat ie op andere shows als zijnde lilluk werd beoordeeld.... Ik denk dat we gerust mogen concluderen dat de rashondenfokkerij echt wel rot is als een deur. Lullig voor die paar goed bedoelende fokkers, maar meer kun je er eigenlijk niet van maken. Een paar weken geleden zat ik hier achter mijn beeldscherm ook weer :o :o :o toen de een na de ander op facebook zat te vertellen dat zijn Franse Bull geopereerd moest worden omdat ie niet kon ademen.... En mensen doen net alsof dat allemaal maar heel normaal is.....
De facebookpagina's over engelse en franse bulldoggen zijn vreselijk, wil er niet eens meer lezen.
Fransjes hebben het allemaal benauwd, spugen, allergieproblemen en o geweldig al die leuke kleurtjes :-X
De engelse bulldoggen zie je alleen maar liggen, hebben last van jeuk, enorme tussenteenseontstekingen en cherry eye's. :(
De adviezen die mensen elkaar daar geven wordt je helemaal niet goed van.
Hoor je dan ook nog waar de bullen vandaan komen verklaart dat soms veel.
Walgelijk!
Ik weet van iemand met een DH uit werklijnen, met dus een gewone gezonde bouw, dat ze de hond leert 'onderuit gezakt' te staan t.b.v. show. Wil je op show een enigszins fraai rapportje krijgen met een DH, dan moet die rug schuin aflopen, dus als die gewoon mooi recht is, dan leer je de hond zich presenteren als liep die wél af.
Diep triest dat de norm (voor welk ras dan ook) er eentje mag zijn die de gezondheid in gevaar brengt. Dat moet je als ras liefhebber toch niet willen!! :???:
Martine-Tom schreef:Net eens even gegoogled.
De term 'duitse herder' en dan de eerste foto waar een herder volledig op staat:
Afbeelding

'Duitse herder showlijn' geeft deze foto:
Afbeelding

Why? :(

Ik denk echter wel dat je deze showherder nog wel een heel end rechtop kunt zetten. Mijn maag draait om bij die megakarperruggen die wellicht soms leuk kunnen draven, maar er verder erg gammel en ongezond uitzien.
Angelique schreef:Ik denk echter wel dat je deze showherder nog wel een heel end rechtop kunt zetten. Mijn maag draait om bij die megakarperruggen die wellicht soms leuk kunnen draven, maar er verder erg gammel en ongezond uitzien.
Dat denk ik ook, deze heeft een heel erg andere rugbelijning dan die op crufts te zien waren.
Dit is toch echt nog wel een "rechte rug", de stand is alleen niet horizontaal, die van crufts hadden een zwaar gebogen/geknikte rug. En daarnaast ik weet het niet maar toen die in stand moest staan en wachten kon die hond geen seconde blijven staan :-X Dat zegt toch ook al iets? Of juist heel veel zeg maar....
Laatst gewijzigd door Kaio op ma 14 mar 2016, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Parelridder schreef:Ik weet van iemand met een DH uit werklijnen, met dus een gewone gezonde bouw, dat ze de hond leert 'onderuit gezakt' te staan t.b.v. show. Wil je op show een enigszins fraai rapportje krijgen met een DH, dan moet die rug schuin aflopen, dus als die gewoon mooi recht is, dan leer je de hond zich presenteren als liep die wél af.
Diep triest dat de norm (voor welk ras dan ook) er eentje mag zijn die de gezondheid in gevaar brengt. Dat moet je als ras liefhebber toch niet willen!! :???:
Precies! Vreselijk die afgezakte ruggen!
Dat moet je inderdaad toch niet willen?
Ik snap er geen snars van hoe dit mooi gevonden kan worden. Wat een show. >:(
Angelique schreef:Ik denk echter wel dat je deze showherder nog wel een heel end rechtop kunt zetten. Mijn maag draait om bij die megakarperruggen die wellicht soms leuk kunnen draven, maar er verder erg gammel en ongezond uitzien.
Dat was eigenlijk ook mijn punt...waarom wil je dit extreme en ongezonde beeld neerzetten?
Ongeacht of de hond nou wel of niet een rechte rug heeft...deze stand is toch gewoon ongezond?
Als ik de rasstandaard erbij pak...licht aflopende rug...uhmmm
Afbeelding
Angelique schreef:Nee, niet allemaal. Maar de meeste km's zijn ook fokker van zo'n ras en hebben zelf dus ook dat vertekende beeld van hoe het zou moeten zijn. In engeland wordt je al km op de ervaring en prestatie als fokker. In NL is dat anders, hier moet je wel een opleiding volgen, echt wordt je meestal opgeleid door oudere keurmeesters en/of fokkers die jou wel vertellen wie de beste honden fokt. Dan komt er een jongere generatie km's en als je dan iets wil veranderen en "je doet eens gek" tijdens een keuring, dan wordt je via blogs ect. door de achteruit gezette topfokkers wel tot je enkels afgebrand. Vervolgens schrijven mensen niet meer bij jou in en als jij geen inschrijvingen genereerd wordt je niet meer uitgenodigt om te keuren. En zo is het circeltje rond en duurt het en duurt het voordat er ook maar iets verandert.
Haha ik weet nog goed dat ik met Sjors naar een show ging, en volgens zeggen had ik al beter niet kunnen gaan, want die vrouw foktE labradors, maar is nu inmiddels over op een ander ras.
Als ik het commentaar hoorde op die keurmeester vraag ik me überhaupt af waarom die vrouw werd gevraagd ....
Want keuren kon ze niet (labjes met deuken in de rug en mank liepen werden 1e) en de helft schreef zich al helemaal niet in
Ja als het "vriendjes van" waren, want dan heb je snel je punten binnen :-X
Angelique schreef:Nee, niet allemaal. Maar de meeste km's zijn ook fokker van zo'n ras en hebben zelf dus ook dat vertekende beeld van hoe het zou moeten zijn. In Engeland wordt je al km op de ervaring en prestatie als fokker. In NL is dat anders, hier moet je wel een opleiding volgen, echt wordt je meestal opgeleid door oudere keurmeesters en/of fokkers die jou wel vertellen wie de beste honden fokt. Dan komt er een jongere generatie km's en als je dan iets wil veranderen en "je doet eens gek" tijdens een keuring, dan wordt je via blogs ect. door de achteruit gezette topfokkers wel tot je enkels afgebrand. Vervolgens schrijven mensen niet meer bij jou in en als jij geen inschrijvingen genereerd wordt je niet meer uitgenodigd om te keuren. En zo is het cirkeltje rond en duurt het en duurt het voordat er ook maar iets verandert.
Dank voor je uitleg... en jammer dat het zo'n log apparaat is.. (het lijkt Philips etc. wel of nog erger... de FIFA :biggrin2: :biggrin2: )
Chapeau voor de fokkers die hierin nog iets fatsoenlijks weten te "bakken".
Lizzy schreef:Deze KM he, die is toch ook vast heel erg niet blij he. Publiekelijk te schande gemaakt. Ik hoop dat ie niet meer wordt uitgenodigd.
Ik hoop stiekum dat die idioot nu misschien een beetje gaat snapen wat voor schade hij aan richt aan het ras waar hij van "houd"
Wat verschrikkelijk om een hond zo te zien bewegen :'(
Ik denk eerlijk gezegd dat de man alleen maar pislink is dat ie wereldwijd zo voor l*l is gezet..... Ik ken maar weinig mensen die hand in eigen boezem steken.

Die hond loopt met haar karperrug op haar hakken. Maar, er liep dus ook een verrotte Pekinees. Weer. Want dat is niet de eerste verrotte Pekinees op Crufts. Ik ben er meer en meer klaar mee, met die achterlijke hondenshows.
Lizzy schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat de man alleen maar pislink is dat ie wereldwijd zo voor l*l is gezet..... Ik ken maar weinig mensen die hand in eigen boezem steken.

Die hond loopt met haar karperrug op haar hakken. Maar, er liep dus ook een verrotte Pekinees. Weer. Want dat is niet de eerste verrotte Pekinees op Crufts. Ik ben er meer en meer klaar mee, met die achterlijke hondenshows.
Ik vrees dat ik elke pekinees en aanverwanten verrot vind. Op het moment dat een hond niet eens de showrondjes kan volbrengen, moet je toch gewoon serieus na gaan denken over waar je mee bezig bent :'( .

Maar ja, het is de wens van de mens. Hier in de straat 2 mopshondjes. Eergister viel er eentje uit tegen Oscar. Hij blafte 2 keer en stikte zowat. Stond te rochelen en te kuchen. We waren 30 meter verder voor blafje nummer 3 eruit kwam, meer lukte hem niet meer, volledig in ademnood. Echt, ik ben de weg helemaal kwijt hoor, ik snap in zijn geheel niet wat mensen daar nou zo leuk aan vinden. Baasje keek niet op of om, kennelijk was het volkomen normaal voor hem.
En uiteindelijk is dat het hele systeem. Mensen die bepaalde uiterlijkheden willen, fokkers die dat fokken, keurmeesters die dat belonen in de ring. Want ook al gaat het inmiddels bij individuen om geld, het begint en het eindigt bij mensen die het mooi vinden. Hier staat een artikel over de betreffende Duitse Herder: http://pedigreedogsexposed.blogspot.nl/
Met als fragment uit een eerder keurraport:

Very good front angulation, lovely topline & good croup, very balanced hind angles. Correct height to length ratio, super underline. In movement she is outstanding so clean coming & going & her profile movement was really excellent.

Nou, dan heb ik niet veel hoop meer op een betere toekomst.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door