Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

lianneke schreef:Het zijn gemeentebomen ja maar wel op het zuiden dus ik hoop dat er wel wat zon door komt.
Ze zijn momenteel druk aan het snoeien overal. Ik zou er even over klagen bij de gemeente en misschien komen ze dan bij jullie ook nog even de boel kortwieken.
Angelique schreef:Ze zijn momenteel druk aan het snoeien overal. Ik zou er even over klagen bij de gemeente en misschien komen ze dan bij jullie ook nog even de boel kortwieken.
Ze zijn hier achter ons ook aan het snoeien, nou ja, ze zitten meer in de keet dan dat ze wat doen geloof ik.
Die keet staat er al zo lang wij hier wonen, zes weken. En ze hebben zeker al, nou pak hem beet, een meter of 800 gedaan ;D
We wachten even af...
Ik heb brocolli plantjes gekocht.

En ik was in de ah terwijl ik eigenlijk niks nodig had. Dus heb ik wereldgerechten (haha) en soep in zak meegenomen want gratis moestuintje!!

Blijkt het dat ding te zijn waar je je potjes in kan zetten. Daar heb ik er nu twee van dus dat schiet ook niet echt op ;D
eelke schreef:Ik heb brocolli plantjes gekocht.

En ik was in de ah terwijl ik eigenlijk niks nodig had. Dus heb ik wereldgerechten (haha) en soep in zak meegenomen want gratis moestuintje!!

Blijkt het dat ding te zijn waar je je potjes in kan zetten. Daar heb ik er nu twee van dus dat schiet ook niet echt op ;D
Dat was er weer eentje hé :biggrin2:
Angelique schreef:Dat was er weer eentje hé :biggrin2:
Pfff nou, op de moestuinPOTJES staat alleen 'moestuintje'. Die dingen heten alleen in de folder moestuinpotjes ::) verwarrend hoor.

Nou, vandaag was het dan toch zo ver en heb ik er 2, wortel en cherrytomaat.
Ik heb vanmiddag bij de Action een groot bijenhotel gekocht. Waar hang ik deze in de tuin? Niet op mn terras lijkt me nogal wiedes, maar waar dan wel? En in de zon of in de schaduw, aan de schutting of eerder naast de garagedeur? etc.
Is het leuk als ik er een tweede, een kleine, bijhaal? En waar hang ik die dan? Ik heb best een groot erf.
koekje schreef:Ik heb vanmiddag bij de Action een groot bijenhotel gekocht. Waar hang ik deze in de tuin? Niet op mn terras lijkt me nogal wiedes, maar waar dan wel? En in de zon of in de schaduw, aan de schutting of eerder naast de garagedeur? etc.
Is het leuk als ik er een tweede, een kleine, bijhaal? En waar hang ik die dan? Ik heb best een groot erf.
Liefst de opening naar het zuiden maar wel beschut tegen wind en regen.

http://www.luxe-insectenhotels.nl/c-202 ... ctenhotel/
Door BusKay
koekje schreef:Ik heb vanmiddag bij de Action een groot bijenhotel gekocht. Waar hang ik deze in de tuin? Niet op mn terras lijkt me nogal wiedes, maar waar dan wel? En in de zon of in de schaduw, aan de schutting of eerder naast de garagedeur? etc.
Voor het slaapkamerraam... ??? :-\ :-\
lianneke schreef:<br abp="570"><br abp="571">Ze zijn hier achter ons ook aan het snoeien, nou ja, ze zitten meer in de keet dan dat ze wat doen geloof ik.<br abp="572">Die keet staat er al zo lang wij hier wonen, zes weken. En ze hebben zeker al, nou pak hem beet, een meter of 800 gedaan ;D <br abp="573">We wachten even af...
Zo'n keet is toch ook om in te zitten!! :biggrin2: :biggrin2: Met name als je erg moe geworden bent van die stok vasthouden...
Zijn het echte hoveniers of van die taakstrafklantjes???
Joehoe, ik ben van start! Ik speel vals hoor, gister wat plantjes gekocht. Morgen ga ik beginnen met zaaien, de soorten die vroeg kunnen. Veldsla en spinazie. Ik moet ook nog vakjes maken, maar daar moet ik nog even materiaal voor halen.

Afbeelding
Samen met t kind binnen aan het voorzaaien geslagen. Hij zijn AH moestuintjes, ik ben begonnen met wat sla, andijvie, tomaat, paprika, broccoli, komkommer, pompoen en courgette. Bestellingen geplaatst bij Zaden en Zo en Bolster, helaas nog niet binnen. Piepers en uien zijn wel binnen. Wachten op de meneer met de frees, dat wordt collectief gedaan op het complex. Meneer heeft trouwens vandaag het aardbeien veldje ook nog schoon gemaakt, dus die mogen gaan groeien, wordt aangevuld met ananas aardbeien trouwens, ben benieuwd!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door