Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jura&Mahru
Onze oudste is geen standaard sporthond, maar wel een heel actieve hond. Dagelijks 17+km lopen op de grote ronde, 2 keer per week canicross, vaak ook nog wel een keer speuren, om de week een dagtocht van 40+ km en daarnaast wordt er heel veel gespeeld met bevriende honden.
Ik voer op het oog en geef haar gewoon na het wandelen of rennen haar maaltijd, dat gaat hier prima.
Geen supplementen maar wel zo veel mogelijk bio of wild (zeker geen plofkippen) vlees. Op de dagtochten eet ze met de baas een paar happen mee van de wraps met pindakaas. :biggrin2: En Yami worst mee voor onderweg als ze echt wat trek krijgt.
Door teddyspruit
Precies lizzy ik heb mij ook verdiept in L-glutamine en ik heb ook die verhalen gelezen.. Vandaar dat ik mij ook afvraag waarom mensen dit toch bijvoeren bij versvoer..

En in vitamine c heb ik mij niet zo heel erg inverdiept omdat ik eigenlijk dacht dat het sowieso geen kwaad kon om dit extra te voeren..

L-cranitine is voorgekomen als dit teveel wordt gegeven de vruchtbaarheid van de teef drastisch achteruit gaat.. Maar toch hoor ik met regelmaat dat mensen dit extra voeren zowel bij brokken als bij vers.. Ik vraag mij echt af waarom dit wordt aanbevolen bij honden?!

Lees en zoek ik nou verkeerd of zit ik met deze beredeneringen gewoon juist?

Ik verdiep me nu al 4 jaar in vers en wat belangrijk is om te geven en wat voor stuk vlees wat bevat. De eerste 2,5 jaar is voor mijn Duitse herder geweest en hij is gewoon een actieve huishond maar sinds 1,5 jaar heb ik een Hollandse herder erbij om mee de sport in te gaan.. En ben ik nu begonnen aan "wat moet ik extra voeren" om mijn hond zo optimaal en goed te houden..

Gevraagd aan mensen die jaren lang hoog in de ipo sport werken. Sommige voerde deze drie als extra erbij om de hond optimaal te laten genezen en spieropbouw te krijgen. (Vaak zitten deze honden op brok) dus hun kunnen niet hun advies geven over hoe het daar meer werkt.

Dat is ook de reden waarom ik deze vraagstelling hier heb neer gezet puur om meer advies te krijgen over mensen met sporthonden die vers voeren.

Maar zoals ik van jullie lees zit ik gewoon prima en kloppen mijn gedachtes aardig!
Door Lizzy
marjonzeg schreef:Precies lizzy ik heb mij ook verdiept in L-glutamine en ik heb ook die verhalen gelezen.. Vandaar dat ik mij ook afvraag waarom mensen dit toch bijvoeren bij versvoer..

En in vitamine c heb ik mij niet zo heel erg inverdiept omdat ik eigenlijk dacht dat het sowieso geen kwaad kon om dit extra te voeren..

L-cranitine is voorgekomen als dit teveel wordt gegeven de vruchtbaarheid van de teef drastisch achteruit gaat.. Maar toch hoor ik met regelmaat dat mensen dit extra voeren zowel bij brokken als bij vers.. Ik vraag mij echt af waarom dit wordt aanbevolen bij honden?!

Lees en zoek ik nou verkeerd of zit ik met deze beredeneringen gewoon juist?

Ik verdiep me nu al 4 jaar in vers en wat belangrijk is om te geven en wat voor stuk vlees wat bevat. De eerste 2,5 jaar is voor mijn Duitse herder geweest en hij is gewoon een actieve huishond maar sinds 1,5 jaar heb ik een Hollandse herder erbij om mee de sport in te gaan.. En ben ik nu begonnen aan "wat moet ik extra voeren" om mijn hond zo optimaal en goed te houden..

Gevraagd aan mensen die jaren lang hoog in de ipo sport werken. Sommige voerde deze drie als extra erbij om de hond optimaal te laten genezen en spieropbouw te krijgen. (Vaak zitten deze honden op brok) dus hun kunnen niet hun advies geven over hoe het daar meer werkt.

Dat is ook de reden waarom ik deze vraagstelling hier heb neer gezet puur om meer advies te krijgen over mensen met sporthonden die vers voeren.

Maar zoals ik van jullie lees zit ik gewoon prima en kloppen mijn gedachtes aardig!
Ja, je zit prima. Nou heb ik geen sporthonden maar een pupkoper van mij doet canicross met haar hond en zij voert hem gewoon vers zonder extra's. Hij eet wel 1,5 kg per dag (geen idee wat hij weegt maar ik schat zo'n 32 kg). Al die supplementen.... Je weet maar nooit wat het allemaal met het lichaam doet. Ik vind het dood eng.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door