Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door koekje
Mowgli schreef:Ik weet het nog niet. Morgen weer late avonddienst, dus het moet iets zijn wat ik morgen ook kan eten. Eergister en gister hadden we al zuurkool, dus dat valt af. Pasta hadden we deze week ook al. Dus waarschijnlijk zoals Koek het noemt "pot rijst". Maar wat? Het moet snel gaan en lekker. Helaas zijn hier geen pan-klare roerbakgroenten te koop.
Zo'n pot is eigenlijk doodsimpel. Ik gebruik ook geen roerbakgroente, want daar heb ik een aversie tegen ( de enkele keer dat ik een pak bamigroente gebruik, haal ik de soorten groen eruit om stuk voor stuk in de pan te gooien ipv allemaal tegelijk). Vera heeft een voorkeur voor de potten van pataks, meneer chicken tonight (alleen de tomatenroomversie).
Ik kook rijst in afgepast water en laat het droogstomen. Kipspiervlees in stukjes snijden en in de wok gooien en aanbakken. dan gesnipperde ui en knoflook erbij. Een half bakje champs in dunne plakken, en 1-2 paprikas van verschillende kleuren, afhankelijk van het formaat. Pot opendraaien en erbij gieten. Kwartiertje op medium vuur laten pruttelen en dan stoomt ook de rijst. Serveren met een schaaltje crudités.
Je kan er ook andere groentes bijdoen, maar ik kies meestal voor paprika en champs omdat die momenteel best goed worden gegeten door de kabouter.
Door Mowgli
koekje schreef:Ik gebruik ook geen roerbakgroente, want daar heb ik een aversie tegen
Ik ook, maar als het een keer erg snel moet gaan, dan maak ik graag een uitzondering. Vandaag heb ik uiteindelijk ook weer dik twintig minuten staan hakken en snijden.

't Is uiteindelijk een pot rijst zonder pot geworden. De pot heb ik vervangen voor knoflook, gember, sojasaus en terriyakkisaus van kikkoman en, scheutje sesamolie en veel sambal badjak. Verder kalkoen in reepjes gesneden en veel groenten. Het was goed te nassen al zeg ik het zelf :P
Door Lizzy
-Annemarie- schreef:Ik heb nog geen idee, wel voor het eerst in dagen weer zin en puf om te koken. :)

Zit nu nog aan de chai thee met amandelmelk en een grote zak cantuccini. Ook lekker! ;D
Oh lekker :dribble:

Ik zit aan de olijven. Met pit. Lekker.
Door - pien -
Pasta met soort ratatouilleprut, opgeleukt met gerookt pittig paprikapoeder erdoor als extra en toen was het zo pittig dat er een bekertje crème fraîche doorheen moest om de boel te blussen ::)
Door koekje
In het weekmenu zaterdag en zondag omgedraaid (woensdag was trouwens ook al iets anders geworden, want meneer at ineens op de arbeid).
Foto gemaakt; chili con carne met crudités. Alleen de augurken en onderdelen voor de vinaigrette staan niet op de foto.

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door