Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
Jantina schreef:Knoflook doet het hier ook Nyn!!!!
Hier ook!! Al weken geen bezoek gehad!! :biggrin2: :biggrin2:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door BusKay op di 01 mar 2016, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie bak zeg!!
Hier kom ik ook langzaam op gang. Heb al slaplantjes in de kas staan en sugersnaps zaden gehaald. Die ga ik eerdaags zaaien. Ik moet nog verse compost halen en de bakken opvullen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Alle grond is hier omgespit, wachten tot de meneer met de frees komt. Bio Piepers (vroege Frieslanders en latere Carolus om te bewaren) en uien besteld en de rest moeten we nog halen. Waar bestellen jullie je pompoen en kalebas zaad? Vreekens was mij te slechte kwaliteit.
Ik heb een moestuintje in mijn gewone tuin en ook op zolder op mijn balkon. Daar staat mijn Lidl kas en een oud ligbad,waar ik vorig jaar boerenkool in had gezaaid en er staan gewone bakken met aardbeien,tomaten,komkommers,courgette en tuinbonen. Dat gaat prima,mits je veel zon hebt.
lauraV schreef:zijn er ook fanatieke mensen die een balkon moestuintje hebben?

De bak die ik gemaakt heb, is ook uitermate geschikt voor op een balkon. En in elke maat te maken die handig is. Maar in potten en bakken kan het ook, de enige vereiste is genoeg zon.
Syrae schreef:en water!, droogt sneller uit anders.
Helemaal waar! Noemde ik niet omdat je daar zelf voor zorgt, zon is meer afhankelijk van de ligging van je balkon. Maar in potten mag je flink aan de bak als het op water geven aan komt.
Syrae schreef:hier ook nog mensen die geïnteresseerd zijn in tuinieren volgens de permacultuur principes?
Ja! Als het huis straks wat meer gevorderd is in de verbouwing mag de tuin eraan geloven :D
Dan ga ik de tuin volgens de permacultuur inrichten.
Ik zou ook graag een permacultuur tuin hebben, maar aangezien ik alles alleen moet doen zal het er wel nooit van komen.
Mijn handen jeuken om te beginnen, maar alles is nog zo nat, ik durf het nog niet aan.
Lida. S schreef:Ik zou ook graag een permacultuur tuin hebben, maar aangezien ik alles alleen moet doen zal het er wel nooit van komen.
Mijn handen jeuken om te beginnen, maar alles is nog zo nat, ik durf het nog niet aan.
Niet allen zeiknat maar ook nog koud. Wel al wat zaad besteld, niet te veel want eerst maar eens zien of het wat wordt hier. Staan drie kneiters van eikebomen voor mn tuin :-\ dus wel veel schaduw.
Daardoor vallen sommige groenten al af.
lianneke schreef:Niet allen zeiknat maar ook nog koud. Wel al wat zaad besteld, niet te veel want eerst maar eens zien of het wat wordt hier. Staan drie kneiters van eikebomen voor mn tuin :-\ dus wel veel schaduw.
Daardoor vallen sommige groenten al af.

Gemeente bomen? Hier worden de gemeente bomen rondom onze mega voortuin op het noorden gesnoeid na een omgevingsmelding van mij met klachten over het ernstige tekort aan zonlicht. Ook is een bostuin een goed idee op een schaduwplek.
Syrae schreef:Gemeente bomen? Hier worden de gemeente bomen rondom onze mega voortuin op het noorden gesnoeid na een omgevingsmelding van mij met klachten over het ernstige tekort aan zonlicht. Ook is een bostuin een goed idee op een schaduwplek.
Het zijn gemeentebomen ja maar wel op het zuiden dus ik hoop dat er wel wat zon door komt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door