Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Lizzy schreef:Ja, je kunt er thee van maken en dat door zijn eten gooien. Of je kunt de brandnetel vers plukken, wassen, koken en door de groentenmix of door het eten gooien. Volgens mij is brandnetel zwak vochtafdrijvend trouwens. Heb je Solidago meegekregen?
Solidago krijgt hij al...
Even gekeken wat hij er nu bijgekregen heeft (er staat inmiddels een mandje vol druppels/poeder/granules en een medicijndoos vol pillen op het aanrecht) maar dat is toch niet direct voor de vochtophoping maar voor zijn rug en voor de hormonale verstoring door het insulinoom. Het zijn overgens sepia granules.

Verse brandnetel is nu bijna niet te vinden en daarnaast ben ik bang voor landbouwgif. Ik denk dat ik dan bij pit en co gedroogde ga bestellen en dit als thee over zijn eten ga doen.
Selderij is ook vochtafdrijvend als ik het goed heb. Dit kan ik dan pureren en door de mix doen.
Is het zo dat een hond alleen iets kan met groenten als je het pureert?
Fijn te lezen dat ondanks alles Tous nog steeds mee kan komen al is het uiteraard steeds ietsje minder, hij doet het toch maar mooi!
Wij hadden destijds ook het aanrecht vol met druppeltjes, pilletjes, granules enz. toen met Doulé zijn insulinoom van Angelique. Maar ik ben er wel van overtuigd dat zonder hij al veel eerder was overleden want de reguliere d.a. wist niet wat te doen eigenlijk.
Ik zou dan ook bij Pit en Pit die brandnetel blaadjes bestellen als ik jou was. Selderij zou ik persoonlijk niet doen, dat viel bij Doulé toen niet goed, ik had het idee dat dat wat té heftig was zeg maar voor de situatie. En wat venkel ging wel goed. Knuffel voor Tous!
Lizzy schreef:Pureren of koken. En dan daarna kan de hond er wat mee. Selderij is inderdaad ook vochtafdrijvend. Paardenbloem ook. En venkel ook. Venkel vinden ze hier zoooo lekker door de mix!
Top Lizzy, hier kan ik wel wat mee...bedankt :-*
Diego schreef:Fijn te lezen dat ondanks alles Tous nog steeds mee kan komen al is het uiteraard steeds ietsje minder, hij doet het toch maar mooi!
Wij hadden destijds ook het aanrecht vol met druppeltjes, pilletjes, granules enz. toen met Doulé zijn insulinoom van Angelique. Maar ik ben er wel van overtuigd dat zonder hij al veel eerder was overleden want de reguliere d.a. wist niet wat te doen eigenlijk.
Ik zou dan ook bij Pit en Pit die brandnetel blaadjes bestellen als ik jou was. Selderij zou ik persoonlijk niet doen, dat viel bij Doulé toen niet goed, ik had het idee dat dat wat té heftig was zeg maar voor de situatie. En wat venkel ging wel goed. Knuffel voor Tous!
Ja ik ben ook zeker overtuigd dat Tous bij alles baat heeft wat Angelique voor hem doet. Ik geef eerlijk toe dat ik het bio energetische deel wat "hokes spokes" vind maar dat maakt niet uit want het helpt hem wel.
Afgelopen zaterdag zijn we weer geweest en ik zie nu gewoon al verschil.
Onze gewone DA kwam ook niet verder dan "prednoral en veel sterkte ermee.." Ik zit nog steeds te wachten op terugkoppeling op mijn vraag of we nog iets anders voor hem kunnen doen dan alleen dat ::)
Bedankt voor de tip van de selderij. Mocht ik dat gaan proberen zal ik er voorzichtig mee zijn en hem goed in de gaten houden!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door