bbbrijswijk schreef:Hallo , ik wij zijn hier terecht gekomen na besloten te hebben versvlees te gaan geven aan onze honden
Wij zijn de trotse eigenaren van Bella & Boeda 13 weken oud (foto,s volgen later)
Op het moment haal ik het vlees bij Lotgering
Maandag:
Totaalvoer met Rund, Lam & Kip
Dinsdag:
Totaalvoer met Vis, Rund & Lam
Woensdag:
Totaalvoer -MET- Wild
Donderdag:
Totaalvoer Eend & Lam
Vrijdag:
Totaalvoer met Kalkoen en Zalm
Zaterdag Zondag
Totaalvoer Wildmix (Haas, Fazant, Hert, Lama, Eend & Konijn)
Gefeliciteerd met je pups! Twee tegelijkertijd, ik wens je veel sterkte
Eigenlijk is deze categorie bedoeld voor mensen die het menu helemaal zelf samenstellen met hele vleesbotten, spiervlees, orgaanvlees, groentenmix, vis, etc. Wat jij voert is KVV, kant en klaar versvlees. Maar goed, ik ga er toch op reageren

.
Je voert nu alleen Lotgering. Persoonlijk zou ik dat met jonge opgroeiende honden niet doen. Ik zou nooit op 1 paard wedden, zeg maar. Bovendien is Lotgering gewoon een ontzettende vette KVV, waar sommige honden echt te weinig van nodig hebben om er niet te dik van te worden en zo te weinig voedingsstoffen binnen krijgen. Een mooi voorbeeld daarvan is dit topic:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 2&t=131662. Dus als ik je een advies mag geven? Ga meer merken KVV voeren.
Ik heb overigens nog mee besteld
Zeeforel
zalmkoppen
Kippennekken
Runderkraakbeen kan ik dat al geven ? zachte snacks zouden het zijn
Ik heb geen idee hoe dat runderkraakbeen is. Dat zul je zelf even moeten uitproberen door er eerst met een snoei of huishoudschaar eens goed naar te kijken. En dan te kijken wat je pups er mee doen.
Je moet wel in de gaten houden dat je niet teveel vleesbot bij je KVV gaat geven. Zalmkop, kippennek en runderkraakbeen is allemaal vleesbot en bevat calcium. Maar dat zit al in je KVV. En voor je het weet voer je dus teveel calcium.... Je kunt dit soort vleesbotten het beste voeren in plaats van KVV en dan met spiervlees erbij.
Weet alleen niet zo goed hoe dit te verwerken in het menu zodat ze te veel of te weinig krijgen ( ze zitten nu op zo,n 750 gr per dag )
Kippennekken krijgen ze nu al en lijken er dol op te zijn, geef ze vanuit me hand en plat geslagen met een hamer
Het lijkt er op dat de ontlasting er net iets beter uitziet als ze 1 a 2 kippenneken voor het totaalvoer krijgen
Hoe vaak mag ik kippennekken geven per week/dag ? lijkt me dat elke maaltijd kippennekken meegeven ook niet goed is
Uiteraard vraag ik mij af of het menu zo goed is samengesteld ? en of ik nog andere toevoegingen kan doen
Advies en tips zijn welkom
Michel
Ik heb geen idee hoeveel % vleesbot er in Lotgering zit... En dus is deze vraag eigenlijk niet te beantwoorden.... Helaas.