Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door frederieke
Hallo allemaal,

Ik ben frederieke en nieuw op deze site. Wij hebben een hele lieve kater, dribbel, hij is net 4 geworden en we hebben hem vorig jaar uit het asiel gehaald.

Het probleem is dat hij nu een grote rode jeukende bult op zijn kop heeft. tussen zijn oor en oog in.
Het begon vorige week met een klein bultje (ongeveer ter grote van een muggenbult) en dat heeft hij opengekrabt omdat het zo jeukte.

Het heeft ook een korst erop gekregen die er nu inmiddels af is, en hij heeft een kap om om te voorkomen dat hij krabt.

2 maanden geleden had hij dit ook, naar de da geweest, maar geen duidelijke uitslag. Zou voedselallergie kunnen zijn, maar vanwege blaasgruis kunnen we hem niet op een dieet zetten.

HELP, wie heeft er een oplossing.
Door sylvia
Direct de brokken de deur uit en over zetten op een vers voer, dit is ook beter voor zijn blaasgruis probleem.
Door Hitam
Ik sluit me geheel bij de vorige spreekster aan. Vers is goed tegen de jeuk en voor de blaas. En voor de rest van de gezondheid van je kat ook.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door