Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Ik kon dit keer de botten tussen mijn vingers kapot drukken.  Ik denk erover om ze de volgende keer allemaal met de vijzel kapot te maken na 36 uur koken (het heeft uiteindelijk maar 36 uur gekookt) en het daarna nog een nachtje te koken.

Fijn dat de bouillon  gewaardeerd werd door Oscar
Door Sigbrid
Ik doe vandaag mn eerste poging om bone broth te maken van mergpijpen , kippenpoten ( vlees eraf gehaald) en kalkoenvleugels die ik in een hoekje van de vriezer vond . Lees nu ook kippenlooppootjes zorgen voor mooie gelatine , die heb ik ook nog liggen.
Ik wil het de honden af en toe geven en proberen of ik hiermee Barani de ik lust niet rauw kater wel over de streep krijg
Laatst gewijzigd door Sigbrid op wo 15 apr 2015, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sigbrid
Hij is nu goed afgekoeld , niet dik maar wat lobbig . De honden vonden het in ieder geval alvast lekker ( ik zelf eigenlijk ook wel ), die mochten al even proeven
Door -Annemarie-
Wij maken dit vaak voor onszelf.  ;D

Twee schenkels of ossenstaarten in een pan water, grote stukken ui/wortel/bleekselderij bij. Dan staat het hier gerust 24/36 uur, in de onderste oven. Dat is onder de 100 graden bij een gewone oven.

Ik giet alles door de zeef, het vlees is soms voor onszelf, soms voor Moyra. Ligt eraan hoe mooi het is. En de groenten (behalve ui) zijn sowieso voor haar. Ze vreet de bak er bijna bij op.  :biggrin2:

Na het terugkoelen is het idd gelei. Wij maken er dan vervolgens een lekker soepje van maar ik zal de volgende keer behalve de groenten ook eens wat van de bouillon voor Moyra bewaren.  ;)
Door winni
Sigbrid schreef: En vandaag bleek het een pan met regelrechte dikke drilpudding ! Dus ik zeg gelukt Afbeelding
Hoeveel bot en hoeveel water had je?
Door Sigbrid
Ik Had 4 kleine mergpijpen , een schenkel met vlees , 4 kippenbouten ( zonder vlees), 4 kalkoenvleugels ,  4 kippenloopppootjes . In een vrij smalle hoge soeppan en bot net onder water ( gok een 2 liter)
En wat groentes , knoflook en gember
Door hannabelgje
De poezen hebben al gesnoept van een beetje bouillon. Het is goedgekeurd. Dan drinken ze in elk geval wat meer, kan nooit kwaad bij poezels.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Maxioscar
Toch ook maar eens proberen...
De geitenribben zijn kneiterhard , WIef krijgt ze wel weg , maar ik vind het wat eng.
Platte pan , rib onder water , eendennekjes erbij voor de extra panvulling , en een scheutje azijn
Ben benieuwd!
Door Lizzy
Maxioscar schreef:Toch ook maar eens proberen...
De geitenribben zijn kneiterhard , WIef krijgt ze wel weg , maar ik vind het wat eng.
Platte pan , rib onder water , eendennekjes erbij voor de extra panvulling , en een scheutje azijn
Ben benieuwd!
Succes! Vooral lang laten koken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door