Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

EliScooby schreef:Had je nog gevraagd van die Metacam/vloeibare pijnstilling?
Nee, verhip. Vergeten. Naja, zolang ze een klein beetje eet, gaat ook de gemalen pijnstillerpil er wel in. Maar het was handig geweest dat toch even te vragen. Naja, als het nodig mocht zijn, kan ik ze altijd even bellen.

In ieder geval heeft ze vanavond goed gegeten, o.a. stukjes runderhart met vocht! Ging erin als, eh, barf! :biggrin2:
Helemaal 100% vind ik haar nog niet, maar ze heeft wel een kuiken verorberd vanavond, wat stukjes hart en lever met vocht opgeslobberd en volgens mij ook een paar hapjes kalkoengehakt genomen. Ze eet dus wel. Ik heb de indruk dat ze mee naar boven wil, naar de woonkamer of slaapkamer (gaat demonstratief op de trap zitten), maar met vier honden en twee katten in huis lijkt me dat geen goed idee. :D Ze heeft in ieder geval nog wel pit in d'r donder. :biggrin2:
frodo quin schreef:Waarom niet? Kennen zij elkaar niet ofzo?
Ja en nee. Ze kent de honden op afstand. Max bijv. doet haar niets, die kan ik gerust voor de open deur laten zitten terwijl Moeke zit te eten. Heeft meer aandacht voor het eten dan voor haar. :biggrin2: Scotch wil vooral grondig snuffelen, maar dat stelt zij niet op prijs. Zij blazen, hij grommen. Laika doet haar niets als ik erbij ben. Lupi zal dat ook niet doen, maar toch. Sokjes de kater is haar zoon, maar dat zijn ze allebei vergeten. :biggrin2: Als die elkaar zien, beginnen ze luid te grommen en te blazen. Vaya en Moeke kennen elkaar niet of nauwelijks. Maar eerlijk gezegd heb ik niet de tijd en de puf om Moeke naar boven te laten en dan de hele tijd te moeten oppassen of het wel goed gaat. Ik geloof ook niet dat zij daar blij van wordt. Ze mag altijd wel in de woonkamer wanneer ik met de beestenstapel in Zweden zit en Herr Antje alleen thuis is in Duitsland, dan ligt ze gezellig naast hem op de bank. Maar dat kan pas vanaf begin april weer, en of ze dat gaat halen...

In ieder geval heeft ze haar kalkoengehakt bijna helemaal opgegeten, plus wat brokjes, en vanochtend was ze ook weer kwiek en nieuwsgierig en hongerig. De plek onder haar staart ziet er rustig uit. Ik ben momenteel niet ontevreden. Carpe diem!
Gaat helemaal niet zo slecht momenteel. Ze eet goed, heeft drie dagen achter elkaar een kuiken weggeknaagd. Gisteren dacht ik: ik leg er een kwartelpootje bij, het bot in stukjes geknipt maar aan elkaar nog met het spiervlees. Kijken wat ze doet. Was helemaal weg vanochtend! :D Ze was gisteren ook heerlijk knuffelig en minder geïrriteerd als ik aan haar staart zat. Alleen een mauwtje, geen geblaas. Ik heb wel de indruk dat ze zich verveelt in de kelder; ze wil steeds omhoog naar het woongedeelte. Van de da mag ze maandag weer naar buiten als het met de staart goed blijft gaan, maar als het weer opknapt, zet ik het raam eerder open. Alleen regent en waait het momenteel, dus is het sowieso bleh momenteel.
Plas en poep goed. Weer een dag geplukt! Dat er nog vele mogen volgen!
Zo, de honden zijn met Herr Antje mee naar de slaapkamer, de andere katten zijn buiten. Vrij baan voor Moeke! Die loopt nu wat door de woonkamer, mijn werkkamer en de keuken te struinen. Af en toe krijg ik een purretje als ik haar roep, nu komt ze spinnend een kopje geven. :smitten: Ze gaat vrij stabiel momenteel. Wil geen natvoer of brokjes meer maar lust wel wat gemalen barf. :D Niet dat ze veel eet, maar goed. Ze verbruikt ook weinig energie. De plek onder haar staart is mooi droog, ziet er goed uit. Als het weer een beetje opknapt, gaat ze misschien ook wel weer naar buiten 's nachts. We hebben een trapje voor het raam gemaakt, zodat ze niet omhoog hoeft te springen naar het kozijn. ::) :biggrin2:

Weer een dag geplukt. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door