Ik wil weer even ons menu bespreken omdat ik het gevoel heb dat ze nog steeds te weinig krijgt.
Ze weegt 14,75 kg als het goed gaat, ik heb 15 kg genomen en geef haar ongeveer 3,6 % van haar lichaamsgewicht
Een iets hogere hoeveelheid spiervlees
Hoeveelheid: 3.6% van 15 kilo = 540 gram per dag / 3780 gram per week
Rauw vleesbot 37% : 200gr p/dag
Groentes 7% : 38gr p/dag
Orgaanvlees 24% : 130gr p/dag
Spiervlees 32% : 173gr p/dag
Effectief gezien 4x 300 gram spiervlees, 3x 300 gram orgaan en vaak nog wat meer want ik tel dan vet en dergelijke niet mee.
De verhoudingen zijn iets raar omdat het oorspronlijke menu van 3,2 % uitgaat en daaraan vooral spiervlees toegevoegd (dat is dus 42% vb; 24 en 24% org en spier en 10% groente)
Ik geef echt een heleboel verschillende diersoorten, voornamelijk van zeer hoge kwaliteit maar ook stukken met veel vet omdat ze gewoon mager blijft. Daarnaast poept ze soms wel 2x op een dag dus heb ik ook het gevoel dat als ik meer ga geven ik vooral haar ontlasting financier.
Zie ook bijvoorbeeld het komende 5 weken menu:

(Org = 150 gram pens; 150 gram hart, lever en nier en ik maak mixen die min 3 diersoorten per verpakking bevatten)
Hebben jullie wat tips om haar wat dikker te krijgen zonder dat het eigenlijk alleen extra poep op levert? Zou ik nog 0,4% spiervlees kunnen toevoegen (dus zo'n 250-300 gram extra per week).
Ze is in principe uitstekend qua gezondheid, erg gezonde vacht, zeer sportief maar ze gaat met regelmatig weer onder de grens van haar gewicht (14,5) en ja ze mag van mij 15 kg wegen maar dat is me nog nooit gelukt. Ze eet tegenwoordig wel erg goed, dat deed ze voorheen echt niet (max 4 maaltijden in de week werden gedeeltelijk of geheel gegeten) dus heb ook het gevoel dat ze een beetje honger heeft.
Hoe ver kan ik gaan, of zijn er bepaalde dingen die ik beter kan voeren? ik wil ook weer niet al te veel vet en ja qua geld maakt het niet zo uit maar bepaalde diersoorten voer ik niet, mochten er ooit alergiën zijn.