Voor Milo heb ik nooit iets veranderd , hij was altijd erg fit . Hij was ruim 14 maar nog helemaal geen oud mannetje . Totdat hij heel ernstig ziek werd en aan de gevolgen hiervan overleed .
Voor Noa heb ik het percentage vleesbot gewijzigd . En het percentage spiervlees flink omhoog . Spiervlees hebben ze echt nodig als ze (stok)oud worden .
Ik heb dit ooit eens gevraagd aan twee pro-rauw -dierenartsen en beiden vertelden dat de achterhand stevig(er) blijft bij een goede kwaliteit spiervlees .
Lamsvlees kocht ik voor haar ter plekke , om zo goed te beoordelen hoe het percentage vet was , 80 /20 % verdroeg ze nog prima .
Noa was gelukkig dol op wild , en met bv vers spiervlees van de wilde gans was ik niet zuinig . Goed bewogen spiervlees en een betere omega drie/zes verhouding
Ik ben met Noa helemaal teruggegaan naar het z.g beginners-vleesbot . Dat verdroeg ze prima tot aan haar dood .
Wel ben ik gestopt met eendennekken . De nekken verteerden niet goed meer , en ik wilde liever geen zieke kotsende oude bes
Eendkarkas werd echt te vet voor haar , dat heb ik dus ook geschrapt .
Noa kreeg dagelijks een gelijkmatig menu , dus bot -spier , orgaan en groenten .
Ik gaf Noa door de groentemix ook altijd biologische alfalfa voor de vit B
Verder nooit twee soorten kool door de mix , het was bv of broccoli , of een klein beetje bloemkool
Broccoli verdroeg ze uiteindelijk beter dan bloemkool
En ik gaf haar op een gegeven moment als extraatje wat bio -zoete aardappel
Voor Amber (ruim 10 jaar ) hoef ik tot nu toe nog niets te wijzigen . Ze verdraagt alles nog prima en eet 1 x daags
Tessa (bijna 13 jaar ) eet sinds een maand of zes gemalen . Ook met haar moet ik goed letten op de combi iets vetter /mager
Tessa krijgt kwarteleitjes (lekker klein

)
Amber en Tessa krijgen inmiddels ook vaker bio -alfalfa voor de goede voedingsstoffen .
En ook zo nu en dan wat bio -zoete aardappel
En met koolsoorten is het inmiddels ook of de ene soort of de andere