Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
eelke schreef:Nee dat ben ik niet. Nou ja, nog niet :P Ooohhhh heb al best in de rats gezeten over glunten-allergie enzo, daar gaat m'n brouwerij ::)

Man man wat een soap. Bel ik het ziekenhuis van mijn eigen arts, kan ik daar pas in juli terecht. Jot, tot die tijd stop ik wel gewoon ff met eten joh.
Dan maar de ziekenhuizen hier in de buurt. Over 5 weken op zijn vroegst. Ja, da's beter als juli maar om nou nog 5 weken zo door te emmeren... dus huisarts weer opgebeld die in zijn systeem de wachttijden zou checken, had ik net mail van, op de andere locatie een wachttijd van enkele dagen :biggrin2: is dezelfde organisatie en zijn dezelfde artsen. Ziekenhuizen zitten op een kwartier rijden van elkaar ;D man man man wat is het goed geregeld dan he in de zorg. Nah ja, morgen maar even bellen om te checken, want een afspraak heb ik nog niet, maar hee, wat een soap weer zeg.
In geval van een afspraak die snel moet (en het maakt je niet uit waar je naar toe gaat), bellen wij de zorgverzekeraar. Die gaat een rondje bellen en laat ons dan weten waar we het eerst terecht kunnen. Werkt heel fijn. :)

Sterkte overigens, Eelke! Hoop dat je nog wel van het carnaval kunt genieten. :-*
Door Kaio
Zo vandaag boodschapjes gedaan al in de regen. En zo ga ik met Fozzelwozzeltje wandelen, want het is droog :D :D Af en toe komt die gele ook tevoorschijn :o
Dus ik ga daar maar van genieten.
Gistteren met Fozzel naar de DA geweest en hij gaat dan toch geopereerd worden over 3 weken. Blijft prut lopen, hopelijk levert het wat op. Hoop het zo voor ons ventje. Hoewel hij niet zeurt dat ie pijn heeft zal ie dat gezien zijn loopje wel hebben schat ik.
Dus vanavond maar vloerbedekking uitzoeken en hopen dat we nog vloerverwarming erdoorheen hebben ::) geen idee hoe dat zit maar ja wil natuurlijk goedkope laagpolige vloerbedekking hebben.Dan nog een verloopstuk voor de stofzuiger zoeken, de oude stofzuiger had wel een turboborstel , maar kon verder niet tegen dierharen terwijl het een animal was ::) de nieuwe stofzuiger doet het prima maar heeft geen turboborstel wat normaal met tegls ook niet nodig is. Maar natuurlijk past die oude niet op de nieuwe ::) . En een losse voor de nieuwe kost 72 euro, euh ja :-\ Maar ik heb wel weer zoiets nodig voor mij en Maci. Vast wel nog een andere oplossing voor te vinden dan duck-tape :biggrin2:
Zo ik ga lekker wandelen ;)
koekje schreef:Het is een man. Hij vindt het ook grappig als hij een scheet laat.
Totdat ik er eens een laat. "Dat hoort niet, want je bent een meisje!"

De stoomreiniger is geweldig! Voorheen gebruikte ik een oude black&decker steammop, maar die heb ik met alle liefde aan schoonzus geretourneerd.
De kärcher is praktischer en lichter in gebruikt en heeft meer opties en mogelijkheden, maar doet het ook beter.
Ik denk dat jij er ook 1 nodig hebt. Wij hebben overigens een sc3 met voet met klemmetjes, zodat er alle soorten doeken omheen passen, maar ik zag al online dat een extra doekenset zo duur niet hoeft te zijn. Geen schoonmaakmiddelresidu waar honden en katten inlopen, geen chemische schoonmaakmiddelenlucht en het doodt zeker te weten germs! Is dus ook handig voor je barfaanrecht, op vol power geeft hij echt veel en hete stoom. Ik doe er gedemineraliseerd water in, maar er zit een ontkalkdinges in zn waterreservoir, dus gewoon kraanwater kan ook.
Ik kan hem iedereen aanraden :)
Ik heb al een stoomreiniger, van Vileda, maar ben nooit vies van een upgrade. :biggrin2:
Inderdaad geniaal, zo'n ding. Werkt zo verschrikkelijk veel sneller en beter dan een dweil!

Kun je je vent dat verhalen vertellen niet afleren door uitgebreid je tampon/maandverband/mooncup te beschrijven wanneer je ongesteld bent? Het liefst terwijl hij in een stevige biefstuk aan het happen is?
Door eelke
Succes met Fozzy!

Ik heb twee stoomreinigers. Een vloer ding en een hand ding. Ik ben er nu geloof ik wel even mee uitgespeeld, maar inderdaad, hartstikke handig!
Door Angelique
Kaio schreef:Zo vandaag boodschapjes gedaan al in de regen. En zo ga ik met Fozzelwozzeltje wandelen, want het is droog :D :D Af en toe komt die gele ook tevoorschijn :o
Dus ik ga daar maar van genieten.
Gistteren met Fozzel naar de DA geweest en hij gaat dan toch geopereerd worden over 3 weken. Blijft prut lopen, hopelijk levert het wat op. Hoop het zo voor ons ventje. Hoewel hij niet zeurt dat ie pijn heeft zal ie dat gezien zijn loopje wel hebben schat ik.
Dus vanavond maar vloerbedekking uitzoeken en hopen dat we nog vloerverwarming erdoorheen hebben ::) geen idee hoe dat zit maar ja wil natuurlijk goedkope laagpolige vloerbedekking hebben.Dan nog een verloopstuk voor de stofzuiger zoeken, de oude stofzuiger had wel een turboborstel , maar kon verder niet tegen dierharen terwijl het een animal was ::) de nieuwe stofzuiger doet het prima maar heeft geen turboborstel wat normaal met tegls ook niet nodig is. Maar natuurlijk past die oude niet op de nieuwe ::) . En een losse voor de nieuwe kost 72 euro, euh ja :-\ Maar ik heb wel weer zoiets nodig voor mij en Maci. Vast wel nog een andere oplossing voor te vinden dan duck-tape :biggrin2:
Zo ik ga lekker wandelen ;)
En zo blijf je bezig :-X

Maar wat voor stofzuigerborstel zoek je nu precies?
Angelique schreef:Ik vind zo,n stoomreiniger ook onmisbaar.

Vanmiddag met Angels naar de da. Die heeft de halve nacht lopen spoken. Duidelijk buikpijn, misselijk, boeren en niet goed kunnen gaan liggen. Nu is ze brak (ik ook) en wilde geen koekje en loopt heel wankelig. :(
Oh bah, heel veel succes bij de da en een dikke knuffel voor Angels.
Hou ons op de hoogte. :-*
Door Kaio
Angelique schreef:En zo blijf je bezig :-X

Maar wat voor stofzuigerborstel zoek je nu precies?

De presieze is deze
http://www.bosch-home.nl/store/product/ ... l/00575625 ( die werkt goed heb ik ff te leen om te testen maar ik wist die prijs nog niet :o )
Die heeft wel een heel handig systeem om hem leeg te maken, de meeste moet je schroeven. Nou hoef ik jou niet te vertellen dat je zoiets geregeld moet schoonmaken met onze vachthonden.
Je hebt ook voor 55 euro maar dus schroeven en dan heb ik zoiets van neh ik heb er nog een van philips liggen maar uiteraard verkeerde diameter ::) Maar misschien dat ik iets kan doen met een koppelstukje, hopelijk. Scheelt weer wat onnodige centen. Maar zo'n bostel werkt wel heel goed om allerlei rommel uit vloerbedekking te krijgen. Mijn oude kan ik ook niet zo makkelijk schoonmaken maar goed die kost dan ook niks meer, behalve een koppelstukje hoop ik. Stang van bosch is breder.

Hoe gaat het met Angels inmiddels?
Bleh, Angelique. Hopelijk vindt de da de oorzaak en valt die heel snel te verhelpen.

Lupi-update: na anderhalve week barf en een partij zelfgejatte vetbollen-met-netje ::) ziet onze canis lupi er zo uit:

Afbeelding Afbeelding

Ter vergelijking: dit was ze anderhalve week geleden:

Afbeelding

Ze weegt inmiddels 24 kilo!
Anne in Duitsland schreef:Bleh, Angelique. Hopelijk vindt de da de oorzaak en valt die heel snel te verhelpen.

Lupi-update: na anderhalve week barf en een partij zelfgejatte vetbollen-met-netje ::) ziet onze canis lupi er zo uit:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Dat ziet er toch al een stukje beter uit!
Ze knapt mooi op!

En succes Angelique met Angel!
Door Pauline
Jeetjemineetje.... die vetbollen hebben duidelijk aangezet! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Geweldig wat een verschil fatsoenlijk voer uitmaakt, ze gaat de goede kant op!

Sterkte voor en met Angels Lique. Hoop dat "het lek" snel boven tafel en gerepareerd is en dat Angels weer haar engelachtige gezonde zelf is.

Joep struikelde gisteren en zijn pijnlijke teentje met nagelbedontsteking is nu nog vervelender.... Grrrrr.... Nagel staat helemaal scheef, maar zit nog steeds muurvast! En het is zo'n geweldig lieve hond!! Hij legt de standaard voor eventueel volgende teckels (die hopelijk nog lang op zich laten wachten) wel heel hoog! Wie kan dit nu bedenken bij een teckel??

Afbeelding

En na de wandeling bij "opa" op de witte bank, ook al zo lief:

Afbeelding
Door jasmijn
Anne in Duitsland schreef:Bleh, Angelique. Hopelijk vindt de da de oorzaak en valt die heel snel te verhelpen.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Zo dat gaat de goede kant op, maar dat was wel te verwachten met zo'n goude mantje bij jullie :biggrin2:

Ach arme Joep, wat een schat is dat zeg zo braaf blijven zitten met zijn pootje :smitten:
Mijn eerste hond was een kruising tekkel en heb nog steeds een zwak voor ze, maar die kon ook heel braaf zijn als ze het nut er van in zag :biggrin2:
Door -Saskia-
Angelique schreef:Vanmiddag met Angels naar de da. Die heeft de halve nacht lopen spoken. Duidelijk buikpijn, misselijk, boeren en niet goed kunnen gaan liggen. Nu is ze brak (ik ook) en wilde geen koekje en loopt heel wankelig. :(
Getver. :-\ Kom op Angels, koekjes zijn lekkerder dan buikpijn.
Ik duim voor jullie! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door