Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kiraly
Ze is met haar kontje in de boter gevallen bij jullie. Beter kon ze het niet treffen. Over een paar maandjes zie je er niks meer van, en zij geniet voor de rest van dr leven :D :D . Ik wens jullie veel plezier en geluk met haar.
Ik vind haar vachtconditie bijzonder goed, zo vanaf de foto's te zien. Ik verwacht bij zo'n ontzettend mager dier toch minstens ook een doffe en/of onregelmatige vacht in de regel. Wat dat betreft zou je denken dat de omzetting van voeding wel goed verloopt, dat ze nu zulke mooie barfdrollen produceert (met slijm) is ook een goed teken! Fijn hoor!!!
Door BusKay
Een Groningse boer uit Vlagtwedde emigreert naar Canada.
Na jaren komt hij even terug naar zijn geboorteplaats,
om daar in het dorpshuis de daar verzamelde boeren te vertellen, hoe goed hij het in Canada heeft.
In half Engels en Gronings zegt hij:
"Ik have now so much land, wil ik er omheen driven with my car, ik need 14 days."
Waarop een Gronings boertje zegt: "Ja, zo'n auto heb ik ook gehad!"
Zit je dan in Oostenrijk, 1000 kilometer van huis, en Brutus is ziek. Die is bij mijn broertje en gister is hij al met Brutus naar de DA geweest. Nou is onze bolle niet zo makkelijk bij de DA, dus René (onze dierenarts) kwam tot de conclusie dat het een keelontsteking/luchtweginfectie was. Dus kuur mee gekregen. Vanmorgen een paniek berichtje van mijn broertje dat Brutus bloed had gehoest.... Dus die belt zo de DA, voelt zich mega schuldig omdat hij van 9 tot 13 moet werken vandaag, ik verwacht niet van hem dat hij vrij regelt, en wij zitten zelf 1000 kilometer weg. Pffff, mijn skivakantie is zo echt minder leuk!
DJ en Doerak schreef:Ik vind haar vachtconditie bijzonder goed, zo vanaf de foto's te zien. Ik verwacht bij zo'n ontzettend mager dier toch minstens ook een doffe en/of onregelmatige vacht in de regel. Wat dat betreft zou je denken dat de omzetting van voeding wel goed verloopt, dat ze nu zulke mooie barfdrollen produceert (met slijm) is ook een goed teken! Fijn hoor!!!
Klopt, haar vacht is heel mooi en zacht, voelt fris gewassen aan! Ze heeft wel wat plekken en oude littekens her en der, en vooral haar staart lijkt veel te jeuken omdat ze daar regelmatig aan knabbelt, maar op zich heb ik goede hoop dat ook dat maar tijdelijk is. Morgen gaat ze mee naar de da, misschien dat ik er een krabseltje van laat maken.
De omstelling naar barf loont zich nu al. Na de eerste twee nachten op onze slaapkamer rook het er naar het gorillaverblijf in de dierentuin, tjissus wat een lucht. (Voor de duidelijkheid: die lucht hangt daar normaal gesproken niet. :biggrin2: ) Maar nu stinkt het er niet meer, en Lupi zelf ruikt ook minder sterk. Alleen haar winden zijn nog een klap in je gezicht ;D . Maar ook die laat ze minder, getuige de lucht in de slaapkamer.
Ben weer eens zo ontzettend blij met barf!
BusKay schreef:Een Groningse boer uit Vlagtwedde emigreert naar Canada.
Na jaren komt hij even terug naar zijn geboorteplaats,
om daar in het dorpshuis de daar verzamelde boeren te vertellen, hoe goed hij het in Canada heeft.
In half Engels en Gronings zegt hij:
"Ik have now so much land, wil ik er omheen driven with my car, ik need 14 days."
Waarop een Gronings boertje zegt: "Ja, zo'n auto heb ik ook gehad!"
;D
constance.blokzijl schreef:Zit je dan in Oostenrijk, 1000 kilometer van huis, en Brutus is ziek. Die is bij mijn broertje en gister is hij al met Brutus naar de DA geweest. Nou is onze bolle niet zo makkelijk bij de DA, dus René (onze dierenarts) kwam tot de conclusie dat het een keelontsteking/luchtweginfectie was. Dus kuur mee gekregen. Vanmorgen een paniek berichtje van mijn broertje dat Brutus bloed had gehoest.... Dus die belt zo de DA, voelt zich mega schuldig omdat hij van 9 tot 13 moet werken vandaag, ik verwacht niet van hem dat hij vrij regelt, en wij zitten zelf 1000 kilometer weg. Pffff, mijn skivakantie is zo echt minder leuk!
O, wat ruk zeg! Kan me voorstellen dat je op hete kolen zit! En er is ook niet iemand anders die vanochtend even bij Brutus kan gaan kijken tussendoor? Wat ontzettend vervelend allemaal voor jullie. En voor je broertje, want voor hem is het natuurlijk ook heel ongemakkelijk en beangstigend.

Sterkte ermee. Ik hoop dat je straks een berichtje van hem krijgt dat het alweer stukken beter gaat met Brutus. :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door