Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ben nogal benieuwd omdat ik geen pijnstilling mocht geven (op eentje na, maar die werkte niet goed genoeg) aan mijn kat met nierfalen, maar hij had wel pijnstilling nodig om de pijn van zijn artrose draagelijk te houden. Hij is intussen al bijna een jaar dood, dus heb de info niet dringend nodig ofzo, maar handig om weten als één van de katten ooit in de toekomst nierfalen zou krijgen.
frodo quin schreef:Ben nogal benieuwd omdat ik geen pijnstilling mocht geven (op eentje na, maar die werkte niet goed genoeg) aan mijn kat met nierfalen, maar hij had wel pijnstilling nodig om de pijn van zijn artrose draagelijk te houden. Hij is intussen al bijna een jaar dood, dus heb de info niet dringend nodig ofzo, maar handig om weten als één van de katten ooit in de toekomst nierfalen zou krijgen.
Klopt op zich wel. De da heeft ook gezegd dat ze zo min mogelijk pijnstiller moest krijgen, omdat dat de nieren nog sterker zou belasten. Maar niet eten omdat ze pijn heeft, is ook geen optie. Dan liever wel eten; die nieren zijn toch al naar de *foeitochanne*. Maar ik zal het zeker even vragen vanmiddag (kan de doordrukstrip niet meer lezen, omdat die is eh, doorgedrukt).
Neally schreef:Fijn nog even tijd om van eten te genieten voor Moeke, en jij van haar. :)
Ja hoor, vind ik ook. Ze heeft vannacht weer meer gegeten, o.a. een losgeklopt ei, en kittenmelk (van poeder). Ik zet altijd verschillende schaaltjes neer, en zie wel hoeveel ze eet en wat haar voorkeur heeft. Wat overblijft, mag Lupi hebben. :biggrin2:
Goed nieuws! De nierwaarden zijn een stuk beter geworden: de crea is van ergens boven de 10 gedaald tot 5.8, en de urea van 300 naar 208! De behandeling heeft dus toch zoden aan de dijk gezet! Moeke kijkt ook goed uit d'r oogjes momenteel, en ze was zelfs 100 gram aangekomen sinds zaterdagochtend. Vandaag weer onderhuids infuus gehad, plus een shotje antibiotica (de ontsteking aan haar tandvlees is ook minder erg geworden, het ruikt nu ook niet meer naar ontsteking uit d'r bekkie). Ben helemaal happy!

Dank voor alle lieve woorden, iedereen! Zo fijn om het allemaal te kunnen delen! :-*

@frodo: heb net gekeken hoe de pijnstiller heet, maar ben het alweer vergeten. ::) Vetronoquil oid was het. Schijnt iets voor honden te zijn, maar blijkbaar mogen katten het ook hebben.
Anne in Duitsland schreef:Goed nieuws! De nierwaarden zijn een stuk beter geworden: de crea is van ergens boven de 10 gedaald tot 5.8, en de urea van 300 naar 208! De behandeling heeft dus toch zoden aan de dijk gezet! Moeke kijkt ook goed uit d'r oogjes momenteel, en ze was zelfs 100 gram aangekomen sinds zaterdagochtend. Vandaag weer onderhuids infuus gehad, plus een shotje antibiotica (de ontsteking aan haar tandvlees is ook minder erg geworden, het ruikt nu ook niet meer naar ontsteking uit d'r bekkie). Ben helemaal happy!

Dank voor alle lieve woorden, iedereen! Zo fijn om het allemaal te kunnen delen! :-*

@frodo: heb net gekeken hoe de pijnstiller heet, maar ben het alweer vergeten. ::) Vetronoquil oid was het. Schijnt iets voor honden te zijn, maar blijkbaar mogen katten het ook hebben.
Wat fantastisch, Anne! Onvoorstelbaar dat ze misschien weer opnieuw aan haar reservetijd gaat beginnen, onbetrouwbare beesten ook. Zo denk je dat ze ongeneeslijk ziek zijn vanwege bepaalde waarden in hun bloed en zo krabbelen ze weer op.
Anne in Duitsland schreef:Goed nieuws! De nierwaarden zijn een stuk beter geworden: de crea is van ergens boven de 10 gedaald tot 5.8, en de urea van 300 naar 208! De behandeling heeft dus toch zoden aan de dijk gezet! Moeke kijkt ook goed uit d'r oogjes momenteel, en ze was zelfs 100 gram aangekomen sinds zaterdagochtend. Vandaag weer onderhuids infuus gehad, plus een shotje antibiotica (de ontsteking aan haar tandvlees is ook minder erg geworden, het ruikt nu ook niet meer naar ontsteking uit d'r bekkie). Ben helemaal happy!

Wat een geweldig nieuws! Nu kunnen jullie toch voorzichtig een beetje vooruit gaan kijken met Moeke :-*
Moeke heeft vanavond een heel eendagskuiken opgegeten! :groupwave2: Helemaal zelf gekauwd! Ik had er een paar ontdooid voor Vaya en Sokjes, en eentje op de grond gelegd, in de verwachting dat Moeke eraan zou snuffelen en dan tragisch naar mij zou kijken van: boehoehoe, gaat niet lukken. Maar ze greep 'm in d'r bekkie en sjeesde er meteen mee terug naar haar kamer. Ik ben haar gevolgd om te kijken of ze hem ook echt opat, en jawel. Joehoe!
Anne in Duitsland schreef:Moeke heeft vanavond een heel eendagskuiken opgegeten! :groupwave2: Helemaal zelf gekauwd! Ik had er een paar ontdooid voor Vaya en Sokjes, en eentje op de grond gelegd, in de verwachting dat Moeke eraan zou snuffelen en dan tragisch naar mij zou kijken van: boehoehoe, gaat niet lukken. Maar ze greep 'm in d'r bekkie en sjeesde er meteen mee terug naar haar kamer. Ik ben haar gevolgd om te kijken of ze hem ook echt opat, en jawel. Joehoe!
:groupwave2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door