Jammer dat jullie nog weekje extra geduld moeten hebben.
OT: Zit de hele tijd doemscenario's te bedenken voor maandag. Dan gaan ze 3 moedervlekken bij mij wegsnijden en ik ben als de dood voor snijden in mijn huid

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
EliScooby schreef:Ja, ik ben bang van wel. Dan ben ik bang dat je Laika dan wel hier moet plaatsen en sja, voor Scotch en Max wordt het natuurlijk helemaal moeilijkHad deze gemist! Ze is inderdaad flink donkerder dan Laika. Wat barf wegwerken betreft: we zijn voorbereid![]()
Ze heeft een veel donkerdere vacht dan Laika toch? Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor ze op gewicht is en hoeveel barf ze wegwerktGa je ook met haar steppen en fietsen om spiermassa aan te maken, zodra ze wat spek op de botten krijgt?
Anne in Duitsland schreef:Had deze gemist! Ze is inderdaad flink donkerder dan Laika. Wat barf wegwerken betreft: we zijn voorbereid. Heb ongeveer 30 kilo beginnersbotten ingekocht, plus een verzameling kwartels die we nog in de diepvries hebben; dat is in ieder geval een aardig begin.
Fietsen of steppen willen we tzt in ieder geval met 'r gaan doen, maar ik wil eerst even kijken hoe haar conditie nu is. Ik neem aan dat ze niet gewend is aan heerlijke lange wandelingen in het zomerzonnetje; ze ziet eruit alsof ze zelden de tuin uit is geweest. Maar dat komt helemaal goed! In ieder geval is ze negatief getest op een batterij ziekten, dus in principe is ze gezond genoeg om een lekker actieve hond te worden.
Volgens mij zijn we wel door de ballotage gekomen, dus je krijgt Laika lekker niet!
Borke schreef:Anne, toen Sofi hier kwam was ze ca 2 jar en woog ze 22 kg, hetzelfde als Borke, maar voor Borke was dat een mooi gewicht.Ik ga ook eerst uit van een kilo per dag, en dat over drie porties verdeeld. De vrouw bij wie ze nu in de opvang zit, schreef dat ze constant op zoek gaat naar eten wanneer ze alleen in de kamer is. Arm hondenkind. 'Die schrale asperge' noemde ze Lupi al.
Borke at 500 gram Barf per dag.
Sofi was veel te mager, zij kreeg 1 kg per dag en soms iets meer. De erste dagen smeerde ik dat uit over meerdere porties, maar al gauw at ze net als Borke 1x per dag.
Inmiddels zijn we 9 jaar verder en weegt ze 30 kg en eet ze 500 gram per dag.
Ik zou dus gewoon 1 kg per dag voeren.
Anne in Duitsland schreef:Ze komt trouwens toch morgen! Er kon een lift worden geregeld naar dichter in de buurt, dus we rijden nu wel gewoon 'even' op en neer! Nog steeds 275 km enkele reis hoor, maar goed. Ben zo benieuwd naar 't mupke!![]()
Mowgli schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk! Spannend!!!! Ik wens jullie een goede en voorspoedige reis, en heel veel succes en plezier met Lupi a.k.a. Schrale Asperge. Ik duim dat Laika en de heren haar goed opnemen, en dat ze zich snel bij jullie kan inleven
dinky89 schreef:Nou Anne, volgens mij kan Lupi er bij jullie alleen maar beter uit gaan zien!Hè jakkie. Het zal allemaal ongetwijfeld niet zo dramatisch verlopen, maar een levendige fantasie hebben kan soms een behoorlijk handicap zijn. Toch knap hoor, dat je er werk van maakt. Ik zou er ook weer eens een paar moeten laten weghalen, maar heb de moed nog niet verzameld daarvoor. Uiteraard ben ik al wel al tien keer doodgegaan aan alles wat je van moedervlekken kunt krijgen.
Jammer dat jullie nog weekje extra geduld moeten hebben.
OT: Zit de hele tijd doemscenario's te bedenken voor maandag. Dan gaan ze 3 moedervlekken bij mij wegsnijden en ik ben als de dood voor snijden in mijn huid2 zitten onder mijn oksels (eentje links en eentje rechts) en ik zie dan al voor mij dat ik mijn arm in paniek naar beneden beweeg en zij daardoor met het wegsnijden te diep snijden en mijn ader wordt geraakt met als gevolg een groot bloedbad
Daarnaast zorgen om vl die ondertussen al wekenlang met artritis in zijn enkel rond loopt en maar niet beter lijkt te worden.........
Anne in Duitsland schreef:![]()
![]()
Bleef je cursor op die smiley hangen?
![]()
Anne in Duitsland schreef:Ik zie jou dan wel verschijnen volgende week.Nou, als dat zou kunnen![]()
Anne in Duitsland schreef: Ik ben een hypochonder met doktersangst, zeg ik altijd.Hier heeft het ook meer dan 10 jaar geduurd voordat ik nou de stap durf te zetten (en ben al zolang de afspraak staat aan het stressen dus inmiddels zo'n anderhalve week denk ik)![]()
Sterkte maandag! En sterkte met vl. Pijn bij je lief is altijd nog erger dan pijn bij jezelf.
Anne in Duitsland schreef: In ieder geval is ze negatief getest op een batterij ziekten, dus in principe is ze gezond genoeg om een lekker actieve hond te worden.Ik ga er vanuit dat je het wel weet maar voor de zekerheid; Er zijn mediterrane hondenziektes die een hondenleven lang zich ineens kunnen uiten. De testen die nu gedaan zijn geven dus geen garantie op een hond die deze ziektes niet heeft....