Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
BusKay schreef:Wij hadden hier 9 kolen (totaal 15 kg) maar we waren geloof ik wat eerder dan jullie en we eten hem ook als salade.
30 jaar geen zuurkool... das wennen weer dan :???: :???:
Wij koken hem nog wel en spoelen hem 1 keer uit. Onze zuurkool is best zuur waarschijnlijk omdat we veel suiker hadden doordat we geschaafde wortel erdoor hadden.

As. vrijdag weer... en dan met zo'n knots van een gekookte varkenshiel op ons bord. :cool: :cool:

Laatst hebben we nog wat bieten en uien in azijn ingemaakt en chutneys van courgette, wortel en rettich gemaakt.
Ja, jullie waren wel eerder dan wij. Spoelen doe ik ook niet, het is niet mega zuur maar lekker friszuur. :)
Meneer is van het inmaken, maar hij is erg druk dus het ligt een beetje stil. We moeten (nou ja, moeten) nog wat waterslotjes bestellen en dan gaan er ook kleinere hoeveelheden gefermenteerd worden.
Door BusKay
-Annemarie- schreef:Ja, jullie waren wel eerder dan wij. Spoelen doe ik ook niet, het is niet mega zuur maar lekker friszuur. :)
Meneer is van het inmaken, maar hij is erg druk dus het ligt een beetje stil. We moeten (nou ja, moeten) nog wat waterslotjes bestellen en dan gaan er ook kleinere hoeveelheden gefermenteerd worden.
Vorig jaar was hij bij ons ook minder zuur... en we gebruiken ook een 20 literpot en daarnaast nog twee 10 literpotjes voor wat anders bijv. rodekoolzuurkool (volgend jaar) of nu fermenteren van bieten.

OT:
Vandaag..... Halscreb met rettichchutney, courgette-champignonsschoteltje, beetje ingemaakte bietjes en röstirondjes met kruidenmayo...
Door Kaela
Falafel. Ben naar de nieuwe biologische winkel geweest. Was best leuk, maar de prijzen vielen her en der wel heel erg tegen. Dus een beetje selectief geshopt en nou eten we zo falafel en morgen biologische boerenkool.
Door Mowgli
Vandaag gekookte aardappels met een zakje rode kool uit de vriezer, en een vegading. Morgen heb ik weer een late dienst en moet dus eten voordat ik naar mijn werk ga. Daarom heb ik bijna de hele namiddag in de keuken gestaan en een giga pan gulash gekookt. Volgens mij kunnen we hier wel vier dagen van eten ::)
Door Borke
Kaela schreef:M&M's, patat en sate. Op de een of andere manier gaat het de dag na een goed weegmoment altijd mis :D
Herkenbaar :biggrin2:

Tomatensoep van biogroente: 6 grote tomaten, 1 grote paprika en een stukje courgette en wat teentjes knoflook, samen met kabrljouw en tonijnfilet. Heerlijk en morgen weer, want het was genoeg voor 2 dagen.

Waarom: omdat de tomaten zo zacht waren en te lekker om weg te gooien en de vis lag in de vriezer.
Zo gaat het hier meestal, we koken wat er is en wat het eerste op moet :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door