Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje schreef:Pfff ik word gek van die microsoft telefoontjes. Al 5 keer in anderhalve dag. De laatste keer heb ik gezegd: dat is gek ik heb niet eens een computer. Dan hangen ze vlug op.
Ik heb laatst ergens gelezen dat die telefoontjes van Microsoft komen maar van mensen die je telefonisch geld afhandig willen maken - weet even niet meer hoe. Is het steeds hetzelfde nummer? Kun je dat onderdrukken op je telefoon? In ieder geval kun je beter niet meer opnemen als je het nummer herkent.
Vanmiddag eerst maar eens met onze inwonende zwerfkat Moeke naar de dierenarts. Ze eet heel slecht de laatste week (hoewel ze normaal dol is onze zelfgemalen barf), drinkt heel veel, en wordt steeds minder actief. Ligt maar in haar mandje in de kelder, komt er nog wel uit om kopjes te geven en te spinnen, maar vanochtend zat ze flink te kwijlen, en zelfs de kattensnoepjes waar ze gisteravond nog enthousiast aan was begonnen, waren nog lang niet op. Ik denk dat ze last heeft van d'r tandjes, omdat ze zo kwijlt, maar als ze toch naar de da moet (waar ze onder verdoving behandeld zal moeten worden), laat ik haar meteen helemaal doorlichten. Ik hoop dat ze niets ernstigs heeft. :(
Anne in Duitsland schreef:
Ik heb laatst ergens gelezen dat die telefoontjes van Microsoft komen maar van mensen die je telefonisch geld afhandig willen maken - weet even niet meer hoe. Is het steeds hetzelfde nummer? Kun je dat onderdrukken op je telefoon? In ieder geval kun je beter niet meer opnemen als je het nummer herkent.
Die proberen je inderdaad geld afhandig te maken. Ik heb geen nummerweergave en ze schijnen steeds met een ander nummer te bellen. Ik neem gewoon de telefoon niet meer op. Als iemand die belangrijk is mij belt dan bellen ze wel naar mijn mobiel.
Door Kaio
Volgende keer vragen of ze jou nummer willen noteren in hun systeem, zodat ze geen moeite meer doen om je te bellen, aangezien je de oplichting al bij de politie hebt gemeld.
Zou dat helpen ? :biggrin2:
Door Ronald
hannabelgje schreef:Pfff ik word gek van die microsoft telefoontjes. Al 5 keer in anderhalve dag. De laatste keer heb ik gezegd: dat is gek ik heb niet eens een computer. Dan hangen ze vlug op.
Inderdaad oplichting. Vind het jammer dat ze mij niet (meer) bellen. Het vorige record stond op 30 minuten, voordat ze door hadden dat ik ze in de maling zat te nemen.

Wat vaak helpt, is "One moment please!" en dan de telefoon wegleggen. Gedurende de tijd dat ze op jou zitten te wachten, kunnen ze in elk geval niemand anders oplichten :biggrin2:
Anne in Duitsland schreef:
Dit is al jáááren aan de gang inmiddels... En nog steeds trappen mensen er in.

Regel 1: Microsoft kent jou niet.
Regel 2: Microsoft heeft jouw telefoonnummer niet.
Door BusKay
Telefoontjes worden gepleegd vanuit India... en men wil inbreken op jou PC want ze vragen je op een bepaald moment naar een site te gaan iets te downloaden en te installeren. Hierna zijn ze op jou PC...

Als ze mij bellen dan zet ik ze op de luidspreker en dan leg ik de hoorn neer...
Ik laat ze lekker kletsen en af en toe zeg ik wat terug, veel laat ik ze herhalen tot ze het str*ntmoe zijn.

Als ze vaak bellen dan heb je de indruk gewekt dat er iets te halen is en dit geven ze direct door aan hun maatjes..
Door Radja
Anne in Duitsland schreef:Vanmiddag eerst maar eens met onze inwonende zwerfkat Moeke naar de dierenarts. Ze eet heel slecht de laatste week (hoewel ze normaal dol is onze zelfgemalen barf), drinkt heel veel, en wordt steeds minder actief. Ligt maar in haar mandje in de kelder, komt er nog wel uit om kopjes te geven en te spinnen, maar vanochtend zat ze flink te kwijlen, en zelfs de kattensnoepjes waar ze gisteravond nog enthousiast aan was begonnen, waren nog lang niet op. Ik denk dat ze last heeft van d'r tandjes, omdat ze zo kwijlt, maar als ze toch naar de da moet (waar ze onder verdoving behandeld zal moeten worden), laat ik haar meteen helemaal doorlichten. Ik hoop dat ze niets ernstigs heeft. :(

Pffff dat klinkt naar,ik hoop dat het allemaal meevalt! Ga voor je duimen!
Door Radja
Anne in Duitsland schreef:Dank je! Hoe gaat het met jouw Mazzeltje?
Met Mazzeltje gaat het TE goed ;D ;D ,man o man wat kan die miauwen! Ik heb hem nu 'smiddags en 'savonds in de huiskamer ::) ,dan kruit hij het liefst in mij of zit op de vensterbank vogels te loeren of mijn kippies te terroriseren :biggrin2:

Morgen wordt hij geopereerd en ik weet bijna wel zeker dat ook zijn oren een beurt krijgen! Leek dat hij weer hoorde,maar ondanks 2x per dag druppels,schudt hij weer met zijn koppie :-\

Hij eet alsof zijn leven er van af hangt :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding

Edit: foto's bijgedaan
Aaaah, lekker ventje!

Met Moeke gaat het minder goed; ik heb er onder Medisch een topic over geopend. Kern van het verhaal: we kijken het tot en met vrijdag aan, en anders zullen we voorgoed afscheid moeten nemen van d'r... :'(
Door Radja
Anne in Duitsland schreef:Aaaah, lekker ventje!

Met Moeke gaat het minder goed; ik heb er onder Medisch een topic over geopend. Kern van het verhaal: we kijken het tot en met vrijdag aan, en anders zullen we voorgoed afscheid moeten nemen van d'r... :'(

Aaaah nee toch!! Ga zo ff onder medisch kijken. Ga zo voor jullie hopen en duimen!
BusKay schreef:
Telefoontjes worden gepleegd vanuit India... en men wil inbreken op jou PC want ze vragen je op een bepaald moment naar een site te gaan iets te downloaden en te installeren. Hierna zijn ze op jou PC...

Als ze mij bellen dan zet ik ze op de luidspreker en dan leg ik de hoorn neer...
Ik laat ze lekker kletsen en af en toe zeg ik wat terug, veel laat ik ze herhalen tot ze het str*ntmoe zijn.

Als ze vaak bellen dan heb je de indruk gewekt dat er iets te halen is en dit geven ze direct door aan hun maatjes..
Ik heb steeds gezegd no thank you en opgehangen. Behalve de laatste keer, toen heb ik gezegd dat ik geen computer heb.
Anne in Duitsland schreef:Aaaah, lekker ventje!

Ik duim voor jullie :bigarmhug: :-*
Door eelke
Repetoir tot nu toe;
Mieke heeft een lammetje, vader Jacob en when the saints go marching in.

Al bijna klaar voor een optreden :cool:

Het is ook een beetje lastig liedjes zoeken want er is een snaar geknapt ::)
Door zurca
Ohw Anne....wat lees ik nu?!
Wat spannend en leuk zeg dat er zo'n leuk en lief hondenmeisje bij jullie mag komen wonen. Succes met het aftellen van de dagen.
Minder leuk dan om te lezen over jullie Moeke, sterkte met haar.... :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door